Forum > Färdiga produktioner

Kontrapunkt - Closed Borders Until Further Notice (Klar!)

<< < (5/7) > >>

Leif:

--- Citat från: Marsall skrivet 20.10.2016, 10:12:22 ---Lidelsefull o bra inlevelse i sång o lir ..Kanske liite mer separation på musikerna ? så blir sången med basen o trummmorna än mer på bettet ..MEN tycker den sitter fint i mixen nu ändå  B)

--- Slut citat ---

Härligt! Då är vi nog på rätt väg här.
Tack ska du ha!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.10.2016, 12:40:26 ---Nu blev det skitbra tycker jag :wub:. Slagverken sitter bra.

//Space

--- Slut citat ---

Gött! :) Tycker själv att det gav lite mer kraft till låten.
Tack för din feedback!

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.10.2016, 11:59:45 ---Andra versionen låter mycket bättre i mina öron, finfin sång och skitsnygg gitarr, bra mix.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---

Tusen tack! :) Känns som att den snart borde vara klar nu.

Testade även med lite banjo, men jag är osäker på om det funkar här. Risken är att det även låter grötigt... får överväga detta och i så fall återkomma.

Ha en go helg alla!

Toby:
Mycket fin låt med riktigt bra sång! Saknar bara ett lyft i refrängen. Känns som det är basfattigt där. När den akustiska gitarren kommer in och börjar spela ackord i första versen känns den aningen bumlig. Då menar jag aningen bara. Mycket bra jobb med aktuell text och igen, grym sång! /Toby

Leif:

--- Citat från: Toby skrivet 21.10.2016, 18:53:40 ---Mycket fin låt med riktigt bra sång! Saknar bara ett lyft i refrängen. Känns som det är basfattigt där. När den akustiska gitarren kommer in och börjar spela ackord i första versen känns den aningen bumlig. Då menar jag aningen bara. Mycket bra jobb med aktuell text och igen, grym sång! /Toby

--- Slut citat ---

Ja, du har rätt i det. Det ligger barréackord just där. Det var svårt att få just det stycket att låta snyggt på guran/inspelningen, även om tonföljden funkade. Vi har eq:at lite där, men vi kan säkert gå på det lite till. Du har även rätt gällande refrängen. Den lyfter något mer nu tack vare slagverkarn, men det låter fortfarande som att något saknas... Stråkar kanske? Vi får nog ta det en vända till.

Tack ska du ha! Kul att du gillar låten. :)

zzeb:
Bra sångare där. Gillar låt och uppbyggnad. Känns som man skulle vilja ha lite mer tryck i ref på nått vis.

Leif:

--- Citat från: zzeb skrivet 22.10.2016, 02:03:46 ---Bra sångare där. Gillar låt och uppbyggnad. Känns som man skulle vilja ha lite mer tryck i ref på nått vis.

--- Slut citat ---

Tack! :) Ja, jag håller fullständigt med gällande refrängen. Jag håller precis på att ge den lite mer tryck med elgitarrer, vilka förmodligen kommer att bli stråkar i slutändan.
Den här skissen kan vara på god väg, men den stökar för mycket med sången. Ska försöka behålla delar av det, men vara mer återhållsam när sången klämmer i.

Enbart skiss på refräng med pålägg:
[mp3=200,20,0,center]http://parentes.nu/CBUFN%20med%20refgura%20v2.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion