Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Du Gör Som Du Vill - 2016-09-26
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 24.09.2016, 16:02:12 ---Bra grund att stå på ..Sången liiite hög över lag..Men bra sjunget o bra melodi ..Du har fått fina tips om prylar redan ..Tips! rak kagge känner jag skulle hotta upp låten ytterligare... :)
--- Slut citat ---
Ska sänka sången - hör det nu. Vet inte vad som menas med raka trummor? Men har nu, i refrängen lagt ett virvelslag som går i halvtakt om det heter så? Har även kluddat dit ett wurlitzer-piano, hammondorgel och mellotronstråkar på några ställen. Får se om de platsar. Inte hunnit mer.
Eddi:
Denhär hade jag inte hört. Lyssnar på paddan nu o tycker nog att trummorna är ok, ditt plock är bra men snubblar lite på några ställen. Texten är kul man kan ju få det till man vill, jag vet ju bakgrunden men som sagt fantasin får flöda. Din älskling mellotronen tycker jag liger aningens högt men med ståbas kanske det limmar bättre. Skön låt :D
bjurte:
Denninga härna har du fått till bra Maxen...
Meen !! STÅBAS förfanken, inga fjolltuber..
Sången och framför allt körerna/mellotronen skulle kunna sänkas ett par snäpp.
MaxB:
Fortfarande inget munspel (kommer troligen testa om jag kan få till det).
Fortfarande ingen bas.
Och vet fortfarande inte vad som menas med rak kagge som Marsal tipsade om?
Solen går ner - bakom Sjöbloms
Är "Sjöbloms" det minsta fyndigt? (snott från en gammal snappsvisa).
Är det förresten nån mer än jag som känner igen vilken snapsvisa det är?
Borde det istället vara: Solen går ner - bortom horisonten
--- Citat från: Eddi skrivet 24.09.2016, 23:15:45 ---Den här hade jag inte hört. Lyssnar på paddan nu o tycker nog att trummorna är ok, ditt plock är bra men snubblar lite på några ställen. Texten är kul man kan ju få det till man vill, jag vet ju bakgrunden men som sagt fantasin får flöda. Din älskling mellotronen tycker jag liger aningens högt men med ståbas kanske det limmar bättre. Skön låt :D
--- Slut citat ---
Ja, åtminstonde akustiska plocket på vänster sida som spelades in i första tagningen ska rimligen ersättas med ett omspel. Vet att den snubblar (det är alltså inte jag som snubblar utan gitarren...). B)
Resonatorn på höger sida som spelar ungefär samma sak, tror jag sitter...eller?
--- Citat från: bjurte skrivet 25.09.2016, 12:44:18 ---Denninga härna har du fått till bra Maxen...
Meen !! STÅBAS förfanken, inga fjolltuber..
Sången och framför allt körerna/mellotronen skulle kunna sänkas ett par snäpp.
--- Slut citat ---
Har plockat bort mellotronljud. Tyckte efter mer kritisk lyssning att de inte tillförde något positivt och har dragit ner på både körer och leadsång. Dock, fortfarande ingen (stå)bas inspelad. Om man inte har en ståbas, går det lika bra med selleri?
spacetrucker:
Stilig fingerpicking. Angående trummorna, kantslaget är kanske lite irriterande i längden, lite variaton skulle inte störa. Snygg låt i alla fall.
"Solen går ner - bakom Sjöbloms" :lol: (Säger en Sjöblom)
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida