Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Du Gör Som Du Vill - 2016-09-26

<< < (5/8) > >>

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.09.2016, 11:26:21 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 28.09.2016, 12:59:12 ---Oops denna har jag missat.   Jag tycker att det låter väldigt bra.   Gillar då du sjunger med din "rena" röst och inte för hest som den kan bli i lugnare alster.  Det är såhär du ska sjunga Max!  :)    Bra plock utan att konstra till det så att det blir svajigt.   Kontrabas har många vart inne på och tja, jag tror det funkar med både kontra- och elbas bara det spelas växelbas!  Passar finfint.      Bra jobbat!   /Fuzz

--- Slut citat ---

Håller på att öva den rena rösten - bara sång och gitarr - det bidde en video igår kväll.

--- Slut citat ---

Det blir som en annan låt nu.  Långsammare och lugnare.   Det funkar men jag föredrar "studioversionen", då jag dessutom har svårt för visselmelodier, måste jag erkänna.  När jag ändå är igång på det temat kan jag även erkänna att även kinacymbaler och cembalo går bort så undvik det.  ;)

I vilket fall, bra jobbat.   /Fuzz

MaxB:

Blev en film med green screen

morgonte:
Instämmer i att sjungandet blev mycket bättre så här! Man tänker på Leonard Cohen - även om ingen av kvinna född kan matcha hans röst, men känslan blev åt det hållet, lite av samma slags torra sarkasmer (det låter inget bra när man skriver det, men just hans torra sarkasmer är en av dom saker som får mig att falla för Cohen).
Rumsljudet är störande, men jag gissar att du inte vill ha micken med på bild, och då kommer ju rumsljudet med. Kan man dämpa rummet mer?

MaxB:

--- Citat från: morgonte skrivet 30.09.2016, 17:31:36 ---Instämmer i att sjungandet blev mycket bättre så här! Man tänker på Leonard Cohen - även om ingen av kvinna född kan matcha hans röst, men känslan blev åt det hållet, lite av samma slags torra sarkasmer (det låter inget bra när man skriver det, men just hans torra sarkasmer är en av dom saker som får mig att falla för Cohen).
Rumsljudet är störande, men jag gissar att du inte vill ha micken med på bild, och då kommer ju rumsljudet med. Kan man dämpa rummet mer?

--- Slut citat ---

Tänkte lite på Cash låt Hurt avseende sången på något ställe också...  :wub:
Mikrofonerna (stereo!  :D) är vad som finns i min nya telefon, en Motorola Moto G3. Det blir självklart bättre med stor kondensatormikrofon men jag ids inte plocka fram den alla gånger. Är överlycklig att det blir så här pass bra ljud från en telefon, för det tar tid att rigga allt som ska till. Rummet är dämpat en del - avståndet till befintliga mikrofoner är onödigt långt. Har även EQ:at i filmredigeringsprogrammet efteråt och lagt på lite reverb men det kanske inte blev bättre av det...?
Tack för konstruktiv kommentar! Uppskattas!

spacetrucker:
Bättre, nu är kanslaget inte lika kantigt längre :lol:. Låter riktigt bra. Den avskalade videoversionen låter också bra, det blev liksom en helt annan låt, dystrare på nåt sätt. Lite finsk melankoli ;)
Vad använder du för videoediteringsprogram?

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion