Kontrollrummet

Asti - When you were here (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2016-10-09: Det får bli så här....
Edit 2016-09-28: Har lagt upp en ny version lite längre ner i tråden (sid 2), där
                          vocodern är borttagen i sticket. Behåller dock första versionen överst.                         
Lek med vocoder, lite stämningsbilder.....

Titel: When you were here
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2016
Längd: 3:08
« Senast ändrad: 09.10.2016, 12:03:29 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Finfin sång och sköna gitarrer  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finfin sång och sköna gitarrer  :)
Roffe H
Tack Roughe!  :)
Så du hade inget emot Vocoder-effekten på sången då...?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Nej då, lite stämningshöjare faktiskt, fast jag vet ju inte riktigt vad det är för makalös manick...vocodern  :blink: :wacko:

Roffe(Roughe) H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fin låt och jag gillar vocodern här! Den bidrar till den lite ödesmättade, sentimentala känslan i texten. Fina harmonier och snygg början med elpianot./Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt lugn låt som passerar skönt till frukost. Vet inte vad du sjunger om men det låter bra. Fattar inte hur du och en del andra så lätt (som det verkar), får till texter så det låter seriöst och bra. Jag fastnar ofta på att jag saknar en story vad texten ska handla om.

Efter andra lyssningen kommer jag på att vocodern skulle ge riktigt bra effekt i en eller flera kommande låtar från dig, om den inte är med hela tiden utan på valda delar. Kanske i refräng eller vissa rader, i något stick eller en brygga eller testa gärna att ha en stor kör bestående av dig och flera vocoder-dig, som kommer in på mågot ställe där en låt är tänkt att lyfta (del av refräng?)!

- Roffe H:
Vocoder, kan man se som en "mjukvara", som använder ett ljud t.ex. från en synt som kan spela en melodi och den ska bära med sig ett spår med sång, så att resultatet blir en blandning av båda. I prakiken behöver man inte ens sjunga melodin då man framför texten, det räcker med att läsa texten i ett och samma tonläge, melodin som texten får - på detta spår - är den melodi som spelas på synten.
« Senast ändrad: 22.09.2016, 10:26:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt lugn låt som passerar skönt till frukost. Vet inte vad du sjunger om men det låter bra. Fattar inte hur du och en del andra så lätt (som det verkar), får till texter så det låter seriöst och bra. Jag fastnar ofta på att jag saknar en story vad texten ska handla om.

Efter andra lyssningen kommer jag på att vocodern skulle ge riktigt bra effekt i en eller flera kommande låtar från dig, om den inte är med hela tiden utan på valda delar. Kanske i refräng eller vissa rader, i något stick eller en brygga eller testa gärna att ha en stor kör bestående av dig och flera vocoder-dig, som kommer in på mågot ställe där en låt är tänkt att lyfta (del av refräng?)!

- Roffe H:
Vocoder, kan man se som en "mjukvara", som använder ett ljud t.ex. från en synt som kan spela en melodi och den ska bära med sig ett spår med sång, så att resultatet blir en blandning av båda. I prakiken behöver man inte ens sjunga melodin då man framför texten, det räcker med att läsa texten i ett och samma tonläge, melodin som texten får - på detta spår - är den melodi som spelas på synten.

Tack Max, fantastisk manick detta...
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nej då, lite stämningshöjare faktiskt, fast jag vet ju inte riktigt vad det är för makalös manick...vocodern  :blink: :wacko:

Roffe(Roughe) H
Max förklarade rätt bra hur vocodern funkar, tack för det Max!  :)
Trodde den effekten var omodern, men upptäcker nu att både Laleh och Kent använder det
på deras senaste album. Så jag kanske är mer modern än jag visste om.  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Asti levererar... som vanligt  ^_^

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin låt och jag gillar vocodern här! Den bidrar till den lite ödesmättade, sentimentala känslan i texten. Fina harmonier och snygg början med elpianot./Toby
Jag är barnsligt förtjust i vocoder, men det kan nog lätt bli lite för mycket är jag rädd!  :rolleyes:
Försöker här mest skapa sköna klanger med hjälp av diverse effekter.
Roligt att du gillar harmonierna och pianot! Själv gillar jag sticket bäst!  :)
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
« Senast ändrad: 26.09.2016, 08:35:04 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt lugn låt som passerar skönt till frukost. Vet inte vad du sjunger om men det låter bra. Fattar inte hur du och en del andra så lätt (som det verkar), får till texter så det låter seriöst och bra. Jag fastnar ofta på att jag saknar en story vad texten ska handla om.
Efter andra lyssningen kommer jag på att vocodern skulle ge riktigt bra effekt i en eller flera kommande låtar från dig, om den inte är med hela tiden utan på valda delar. Kanske i refräng eller vissa rader, i något stick eller en brygga eller testa gärna att ha en stor kör bestående av dig och flera vocoder-dig, som kommer in på mågot ställe där en låt är tänkt att lyfta (del av refräng?)!
- Roffe H:
Vocoder, kan man se som en "mjukvara", som använder ett ljud t.ex. från en synt som kan spela en melodi och den ska bära med sig ett spår med sång, så att resultatet blir en blandning av båda. I prakiken behöver man inte ens sjunga melodin då man framför texten, det räcker med att läsa texten i ett och samma tonläge, melodin som texten får - på detta spår - är den melodi som spelas på synten.
Ja, låten är tänkt att passa bäst till äggröra och bacon, men funkar nog även till fil och müsli!  B)
Texten handlar om reflektioner över en tidigare relation, saknad av densamma, samt vilsenhet i nuet.....typ.  :rolleyes:
Svårigheten med framför allt svenska texter tycker jag är att hitta en symbolik i språket som inte är för pretentiös,
men ändå lämnar utrymme för personliga tolkningar. Är man för rak och detaljerad blir det lätt pekpinnar och ofta tråkigt.
Tror inte att man måste ha en "story", utan det räcker långt med lite funderingar som passar låten stämning.
Med engelska texter tycker jag man lättare "kommer undan" via kända fraser och uttryck och tillåts vara mer "flummig".  :)
Även om man har en story kan det vara svårt att komma på tillräckligt många intressanta formuleringar som också passar in i versrytmen...
Cykeln (Stefan Ohlsson) är en som jag tycker är väldigt duktig på att hitta ord och formuleringar som funkar och är tänkvärda.
Tack för din feedback Max och roligt att den kanske bidrog till en lugn frukoststund!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Asti levererar... som vanligt  ^_^

Space

Tack för det Krister!
/Asti t.f. leverantör  B)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Gåshud... Släpp vocodern vid 1,57 för att släppa på den igen vid nästa parti. Ger lite mer dynamik tror jag. Underbart! Fasen vad duktig du är :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja modernt som sjutton :D Nja det har jag svårt att uttala mig om men att denna låt är skön det är inte tu tal om den saken riktigt gillbar som Qunis Junior skulle säga. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Finfin låt som man kan bara avnjuta ini kaklet med ..Bra mix o sången ligger perfekto i volym också :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gåshud... Släpp vocodern vid 1,57 för att släppa på den igen vid nästa parti. Ger lite mer dynamik tror jag. Underbart! Fasen vad duktig du är :D
Ja, jag funderade också på att skippa vocodern i sticket, men tänkte att helheten kanske funkade bättre så här....
Men det är nog ingen dum idé för då blir effekten bättre när den kommer tillbaka i sista versen.
Blir väldigt glad av dina positiva omdömen!  :wub:
Det är sånt som gör att man orkar fortsätta lägga upp låtar fastän forumet verkar befinna sig i sista dödsryckningarna..... :wacko:
Tack för inspirerande och konstruktiva kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja modernt som sjutton :D Nja det har jag svårt att uttala mig om men att denna låt är skön det är inte tu tal om den saken riktigt gillbar som Qunis Junior skulle säga. :)
Vet inte om du är ironisk med att du tycker det är modernt, men det gör inget för jag vet att jag är ganska fast i 60/70-talet vad gäller låtskapandet!   :)
Men det gläder mig att du tycker låten är skön, oavsett vad Quincy Jones III skulle tycka!  :D
Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finfin låt som man kan bara avnjuta ini kaklet med ..Bra mix o sången ligger perfekto i volym också :)
Tack Marsall! Roligt att du gillar låt, mix och sång! Härligt att höra ifrån dig igen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Läcker början med det plonkiga elpianot, tycker inte vocodern märks så mycket,men ger en lite spännande guldkant på sången.
Bra låt och snyggt arrat som vanligt.
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Läcker början med det plonkiga elpianot, tycker inte vocodern märks så mycket,men ger en lite spännande guldkant på sången.
Bra låt och snyggt arrat som vanligt.
 
Jag ville inte att vocodern skulle "ta över", utan bara ge lite extra krydda till sången!
Roligt att du gillar låt och arr! Tack för din feedback Björn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Gåshud... Släpp vocodern vid 1,57 för att släppa på den igen vid nästa parti. Ger lite mer dynamik tror jag. Underbart! Fasen vad duktig du är :D
Ja, jag funderade också på att skippa vocodern i sticket, men tänkte att helheten kanske funkade bättre så här....
Men det är nog ingen dum idé för då blir effekten bättre när den kommer tillbaka i sista versen.
Blir väldigt glad av dina positiva omdömen!  :wub:
Det är sånt som gör att man orkar fortsätta lägga upp låtar fastän forumet verkar befinna sig i sista dödsryckningarna..... :wacko:
Tack för inspirerande och konstruktiva kommentarer!
/Asti

Nä, jag ger mig inte! Släpp vocodern i sticket och dra på lite extra varmt reverb där istället. Då går detta från fantastiskt till en bal på slottet. Om du inte gillar det så kan väl jag få en sådan version att ladda ner till min favoritspelningslista.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gåshud... Släpp vocodern vid 1,57 för att släppa på den igen vid nästa parti. Ger lite mer dynamik tror jag. Underbart! Fasen vad duktig du är :D
Ja, jag funderade också på att skippa vocodern i sticket, men tänkte att helheten kanske funkade bättre så här....
Men det är nog ingen dum idé för då blir effekten bättre när den kommer tillbaka i sista versen.
Blir väldigt glad av dina positiva omdömen!  :wub:
Det är sånt som gör att man orkar fortsätta lägga upp låtar fastän forumet verkar befinna sig i sista dödsryckningarna..... :wacko:
Tack för inspirerande och konstruktiva kommentarer!
/Asti

Nä, jag ger mig inte! Släpp vocodern i sticket och dra på lite extra varmt reverb där istället. Då går detta från fantastiskt till en bal på slottet. Om du inte gillar det så kan väl jag få en sådan version att ladda ner till min favoritspelningslista.
Ja, en bal på slottet vill man ju inte missa!  :)
Ska göra ett försök, men jag är osäker på vad du menar med "extra varmt reverb"!?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Här är en version utan vocoder i sticket!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här nyaste i ett inlägg, är fin. Vocoder finns med och jag hoppas höra den på valda delar i senare låtar också.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den här nyaste i ett inlägg, är fin. Vocoder finns med och jag hoppas höra den på valda delar i senare låtar också.
Jag tycker att lite vocoder-effekt på något sångspår ger en spännande klang till helheten vad gäller sången!
Så det är väl inte omöjligt att det blir mer av den varan.  :)
Tack för din feedback Max!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snyggt, och jag är ju också barnsligt förtjust i vocoder. Jag skulle inte fega för att du endast körde vocoder i nån strof i låten, skulle nog bli mumma  :)


OT:
Kanske den skönaste vocoderlåten någonsin  :wub:



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt, och jag är ju också barnsligt förtjust i vocoder. Jag skulle inte fega för att du endast körde vocoder i nån strof i låten, skulle nog bli mumma  :)

OT:
Kanske den skönaste vocoderlåten någonsin  :wub:


Roligt att du tycker det låter snyggt! Ja, det är fascinerande att experimentera med klanger och ljud som t.ex med vocodern!
Lärde mig häromdan hur Melodyne funkar, tänkte den kanske funkar när jag har svårt med någon hög ton i t.ex en körstämma.
Kanske kan man kombinera Melodyne och Vocoder för ännu mer spännande klanger och krumsprång i melodin..?  :)
Jättesnygg låt med Daft Punk! Min son har pushat för dom tidigare, men har inte hört något lika bra med dom som detta....får nog kolla lite ytterligare!
Det som jag i första hand kopplar till vocoder är Laurie Andersons "O Superman". Men det var ju ett tag sen.... :)
Tack för din feedback Micke!
/Asti
« Senast ändrad: 05.10.2016, 13:02:49 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.

https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.


Roligt att höra att du tycker låten är vacker och har snygga melodier!  :)
Jag hade inte från början tänkt mig ha med vocoder, men tycker också att det höjer sången/stämningen.
Nu finns det, som du säkert hör, sångspår både med- och utan vocoder. Tycker effekten blir "lagom" då.
Tack för din feedback Leif!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.



Håller med, vocoder har sina finesser om det görs lite sparsamt tycker jag, då bildar de en skön kontrast mot resten av låten.

Väldigt snyggt återigen Asti, du är en mästare på fina ballader :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Åh. så jäkla bra!

Riktigt bra text, skön låt med ett par snyggt avvikande melodier på ett par ställen. Riktigt kontemplativt och fint!

Nitpicky skitsaker:

Trummorna låter lite plaff-pjiff-paff. HAr inget bra recept förutom att ändra ljudet lite. Kanske svag overdrive eller något som låter lite mer spännande?

skär lite high-end på vocodern, biffa på i mellanregistret och höj volymen på vocoder i mix. tycker den ger vad som på ren svenska kallas "en bra sence of urgency" till låten och tillför massor.


bra asti, ritkigt snyggt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.
Håller med, vocoder har sina finesser om det görs lite sparsamt tycker jag, då bildar de en skön kontrast mot resten av låten.
Väldigt snyggt återigen Asti, du är en mästare på fina ballader :wub:
/Marre
Tack Marre, det gläder mig!
Jo, jag tycker effekten förstärker om den används som du säger "lite sparsamt".
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnat på den här några gånger.Skön stämning och melankolisk. Behåll vocodern.

En av dina bästa.. Supermixat!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Åh. så jäkla bra!
Riktigt bra text, skön låt med ett par snyggt avvikande melodier på ett par ställen. Riktigt kontemplativt och fint!
Nitpicky skitsaker:
Trummorna låter lite plaff-pjiff-paff. HAr inget bra recept förutom att ändra ljudet lite. Kanske svag overdrive eller något som låter lite mer spännande?
skär lite high-end på vocodern, biffa på i mellanregistret och höj volymen på vocoder i mix. tycker den ger vad som på ren svenska kallas "en bra sence of urgency" till låten och tillför massor.
bra asti, ritkigt snyggt :)
Roligt att du gillar låten! Jo, trummorna låter kanske lite väl rent och städat....?
Kanske skulle lägga lite dist eller annorlunda reverb/delay på dom!
Hade gärna önskat en mer spännande total ljudbild i stil med den du själv skapar och som jag gillar,
men är för dålig på att skruva till dom där läckra ljuden och saknar kanske också pluggarna som behövs.
Vocodern vill jag inte ha för dominerande. Däremot kanske det borde skäras en del i den för att den ska låta optimalt....
Tack för positiva omdömen och bra tips!
/Asti
« Senast ändrad: 15.10.2016, 18:05:41 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten