Forum > Färdiga produktioner

WholeSpirit (TobySongs) - Mr Bone

<< < (2/7) > >>

Toby:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.09.2016, 08:57:50 ---Jädrans fint. Trummorna är kanske lite tunna och basisten kunde lyftas fram en aning. Annars gillas detta :)

//Space

--- Slut citat ---
Ska titta på det du påpekar. Har flyttat basen fram och tillbaka men det är kanske fram den ska. Tack för gillandet!

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 15.09.2016, 09:50:34 ---Skitsnyggt! Fint framförande och sköna gitarrsound!
Gillar speciellt xylofonen(?) som låter som en arpeggiator! :)
Bra dynamikvariationer, fint arr och snygg produktion!
Vad gäller mixen reagerade jag på en del småsaker:
- vid 49/50 kändes det som ett sent kantslag....eller om musiken kanske är för tidig..?
- skulle vilja ha lite mer botten i trummorna och en liten sänkning av cymbalerna
- basen kan höjas, är lite anonym
/Asti

--- Slut citat ---
Värmer att du tycker om det! Xylofonen är en marimba som jag fixat lite med. Ska kolla 49/50 vad det kan vara. Cymbalerna var jag också volymmässigt lite brydd över men kanske de ska ner. Det andra är ju både du och spacetrucker överens om så det ska också kollas. Tack för positiv och konstruktiv feedback!

Toby:
Ny version uppe. Kanske lite bättre?
Med vänlig hälsning,
Wholespirit

Asti:
Med reservation för min dåliga hörsel tycker jag vid ny lyssning att
cymbalerna känns bättre, men tycker nog fortfarande att basen kunde
vara lite mer framträngande och även baskaggen.....
Men ta det med en nypa havssalt tills någon mer säger samma sak!  :)
/Asti t.f. öronmärkt

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 17.09.2016, 13:18:18 ---Med reservation för min dåliga hörsel tycker jag vid ny lyssning att
cymbalerna känns bättre, men tycker nog fortfarande att basen kunde
vara lite mer framträngande och även baskaggen.....
Men ta det med en nypa havssalt tills någon mer säger samma sak!  :)
/Asti t.f. öronmärkt

--- Slut citat ---
Har själv lätt snöat in på baskaggen och vridit fram och tillbaka och det är en lättnad när du tycker den ska upp. Har fixat upp den och håller tummarna att det inte blev för mycket men tyngden är ju lite av karaktären i låten. Tackar återigen för dina öron som inte verkar helt ur bruk! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion