Forum > Färdiga produktioner

WholeSpirit (TobySongs) - Mr Bone

<< < (4/7) > >>

Fuzzbub:
Inte stör det här!   ;) 

Jag tycker det är bra!  Det händer grejor och man fastnar liksom.  Det är bra som det är men såklart kan jag ändå tycka till lite (petitesser dock):

Det är rätt krispigt om du förstår vad jag menar. Har du boostat det höga registret?  Jag gillar det men det kommer säkert synpunkter på detta.
Sen är ju jag gitarrnörd dessutom och undrar över själva gitarrljudet, som dock inte är dåligt på något sätt.  Det låter som om du har "out-of-phase"  på en humbucker, det blir liksom nasalt (vet inte hur jag ska beskriva det) eller är det något annat?

I vilket fall, bra jobbat!    /Fuzzbub

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 29.09.2016, 20:44:50 ---Jag tycker det låter kanon nu! Skitbra!
Nu går också basen fram bättre och ger en mer fyllig ljudbild.
/Asti

--- Slut citat ---
Tack Asti! Kul att höra att det lönar sig att skruva lite till. Uppskattar din återkommande feedback!
/Toby

Toby:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 29.09.2016, 20:51:22 ---Inte stör det här!   ;) 

Jag tycker det är bra!  Det händer grejor och man fastnar liksom.  Det är bra som det är men såklart kan jag ändå tycka till lite (petitesser dock):

Det är rätt krispigt om du förstår vad jag menar. Har du boostat det höga registret?  Jag gillar det men det kommer säkert synpunkter på detta.
Sen är ju jag gitarrnörd dessutom och undrar över själva gitarrljudet, som dock inte är dåligt på något sätt.  Det låter som om du har "out-of-phase"  på en humbucker, det blir liksom nasalt (vet inte hur jag ska beskriva det) eller är det något annat?

I vilket fall, bra jobbat!    /Fuzzbub

--- Slut citat ---
Out of phase stämmer bra. Har en gitarr man kan göra det på...skickar länk, eftersom du är gitarrnörd, där du kan läsa om den: http://www.epiphone.com/News-Features/News/2004/The-Epiphone-Joe-Perry-Boneyard-Les-Paul.aspx
Inte boostat det högre men kan dra ner lite på det. Kul att du lyssnat och gillat!/Toby

Henric:
Trevligt stycke, uppskattar när det hörs att musiken är gjord på riktigt! Tycker det låter bra, det som sticker ut i mina öron är; lite nasalt ljud i gitarrerna samt att tremolot på marimban känns lite väl statiskt/kvantiserat!

Mvh Henric

Toby:

--- Citat från: Henric skrivet 01.10.2016, 08:51:34 ---Trevligt stycke, uppskattar när det hörs att musiken är gjord på riktigt! Tycker det låter bra, det som sticker ut i mina öron är; lite nasalt ljud i gitarrerna samt att tremolot på marimban känns lite väl statiskt/kvantiserat!

Mvh Henric

--- Slut citat ---
Jodå, musiken är gjord på riktigt vad du nu menar med det... :) Tack för din kritik och jag ska titta på det du kommenterat. Med vänlig hälsning,/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion