Forum > Demolåtar
Eddi & Perre -Swirl Ny version hela låten
zorrow:
Det här låter trevligt och jag tycker att mixen sitter fint ända fram till ca 2,35 då en lagbas med hög volym kommer in till höger. Jag gillar lågbasen men varför är den inte på hela låten och varför ligger den i höger öra? Slutet är lite abrupt. Percussion funkar jättebra. Härligt colab och bra lirat! Behöver endast en liten putsning. Sång känns inte nödvändigt då pianot bär melodin.
MaxB:
Riktigt nyfiken på fortsättningen om det kommer mer. Gillar trummornas insats.
Delen som kommer in efter en minut är som ett intro i något teveprogram.
Marsall:
Kan bli finfin men behöver Eddiesång som hottar upp.... Rock on! :)
bjurte:
riktigt snyggt plinkeli-plonk, bra plinkat.. :)
Emulator:
låter som en signatur till nån tv-serie! Igenkännbar melodi som fastnar på något sätt.
Trummorna är snygga tycker jag, gillar halvtempot på bas/virvelkagge, men mer högtempo på hihat och percussion. Snyggt!
Nån synthbas i början, och delar av pianot i första halvan, speciellt trudiluttarna i temat som återkommer instumental en bit in låter otajt. Kvantisera kanske? Eller kanske det är trioler som kvantiserats rakt? Skumt iallafall.
Synthbasigaljudet kan vara en attackgrej också, såna där fjärtaktiga (alltså ingen värdeing i ljudet, bara uhm "attacken påminner om att släppa väder) kan ju ha en "peak" i volym som kommer en stund efter man tryckt ner tangenten så att säga, har en förmåga att låta lite halvotajt.
Annars snyggt. lyssnar i högst tveksamma laptophögtalare, men inget sticker ut eller skaver där det inte skall göra så.
snyggt byggt broder!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida