Forum > Demolåtar

Eddi & Perre -Swirl Ny version hela låten

(1/4) > >>

Eddi:
Eftersom vi blir uppmanade att slänga ut alster på KR så tänkte jag höra om det finns några tankar om detta utkast - jag har ingen text och ingen aning om hur denna ska ta sig vidare och lyssnar gärna på synpunkter om detta :D

20160907: Nu har Perre slängt på trummor och jag har lagt bas - så hela låten här om det nu är så den ska styckas, Kanske kommer det in ett spännande solospel i introt jag hoppas på det. :D

Asti:
Intressanta harmonier och skönt pianolir! Lite mer reverb skulle jag önska
på trummor och piano, men antar att du inte hunnit dit än.
Känner på mig att många vill byta ut trummorna, men jag tror dom kan funka
tillsammans med lite ytterligare percussion. Spännande kontrast mellan pianot och trummorna!
Sång, elbas och ett par elgitarrer skulle säkert sitta fint tror jag....
Vid ca 26 sek kan en plockande elgitarr och elbas komma in.
I avsnittet som börjar vid ca 42 sek skulle lite korta, snabba stråkar kunna komma in....
Vid ca 64 sek samtliga instrument och långa stråkdrag, ev en kör alternativt ett gitarrsolo!?
Sedan dras arret ner vid ca 89 sek och låten byggs sakta upp på nytt....
Det här var lite idéer jag fick när jag lyssnade, inget att fästa sig vid!  :)
Texten kanske kunde handla om planerna på den ryska gasledningen i Östersjön...?  :)
Nej, skämt åsido - det här låter som ett utkast som kan bli riktigt bra! Texttema tycker
jag alltid är lika svårt att komma på...
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 26.08.2016, 09:39:00 ---Intressanta harmonier och skönt pianolir! Lite mer reverb skulle jag önska
på trummor och piano, men antar att du inte hunnit dit än.
Känner på mig att många vill byta ut trummorna, men jag tror dom kan funka
tillsammans med lite ytterligare percussion. Spännande kontrast mellan pianot och trummorna!
Sång, elbas och ett par elgitarrer skulle säkert sitta fint tror jag....
Vid ca 26 sek kan en plockande elgitarr och elbas komma in.
I avsnittet som börjar vid ca 42 sek skulle lite korta, snabba stråkar kunna komma in....
Vid ca 64 sek samtliga instrument och långa stråkdrag, ev en kör alternativt ett gitarrsolo!?
Sedan dras arret ner vid ca 89 sek och låten byggs sakta upp på nytt....
Det här var lite idéer jag fick när jag lyssnade, inget att fästa sig vid!  :)
Texten kanske kunde handla om planerna på den ryska gasledningen i Östersjön...?  :)
Nej, skämt åsido - det här låter som ett utkast som kan bli riktigt bra! Texttema tycker
jag alltid är lika svårt att komma på...
/Asti

--- Slut citat ---
Toppenförslag Asti -tror jag testar allt utom gasledningen :)

spacetrucker:
Jag hör till dem som byta ut trummorna :lol:
Lite får jag en känsla att det är två olika låtar som klippts ihop... men med lite mer kött på benen kan denhär bli riktigt bra. Av nån anledning kom jag att tänka på Jackson Browne.

//Space

MaxB:
Mina tankar går till Phil Collins enkla upplägg av en del låtar, där enbart trummor sångröst och sparsam instrumentering ingår.
Tycker det är en god idé och i och med att instrumentering är så sparsam är det lätt att få idéer. Skumma trummor i mitten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion