Forum > Färdiga produktioner
Asti - Better come what may (klar)
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.08.2016, 17:08:30 ---
--- Citat från: Asti skrivet 23.08.2016, 15:49:00 ---Nu har jag testat! :)
Hittade "Phase reverse" under Audio-> Process, borde vara den... Man kunde välja vänster, höger eller båda kanalerna.
Mycket av bakgrundsljudet försvann, men tyvärr inte allt!
Det återstod en diskantrik, svag rest, som jag tror tyvärr hörs igenom rätt väl i en mix.
Men intressant ändå! Tack för tipset!
--- Slut citat ---
Det tål nog att labbas på. Tänk på att spela in på samma sätt även när du inte sjunger. Alltså samma musik, och att du även står på samma plats i rummet.
--- Slut citat ---
Jag spelade in på samma sätt och satt på samma ställe, med samma medhörning i högtalarna....
Ev störande bakgrundsljud, t.ex oljud utifrån, kan ju förstås variera, men det lilla restljud som återstod (förutom sången förstås)
när jag spelade upp båda spåren och fasvände spåret utan sång - kom från musiken. Men det kanske går att förfina..?
Asti:
Gjorde ett nytt försök, där jag spelade in samma bakgrundsljud på två olika spår, men utan sång på båda.
När jag sedan fasvände det ena spåret och spelade upp båda återstod ändå ett svagt men tydligt bakgrundsljud!
Nu hade jag exakt samma förutsättningar vid båda inspelningarna, eller i alla fall så exakt jag kan bli....
Dividend:
Bra melankoliskt och igenkännbart material :)
Gillar harmonierna.
Wernborg:
--- Citat från: Asti skrivet 23.08.2016, 17:56:35 ---Gjorde ett nytt försök, där jag spelade in samma bakgrundsljud på två olika spår, men utan sång på båda.
När jag sedan fasvände det ena spåret och spelade upp båda återstod ändå ett svagt men tydligt bakgrundsljud!
Nu hade jag exakt samma förutsättningar vid båda inspelningarna, eller i alla fall så exakt jag kan bli....
--- Slut citat ---
Ok,
Men om arret är klart kanske det är värt det? Kanske ha väldigt lite diskant i högtalarna vid inspelning.
Måste testa detta också nån dag känner jag nu. :)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2016, 22:33:47 ---Bra melankoliskt och igenkännbart material :)
Gillar harmonierna.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar harmonierna Per!
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida