Forum > Färdiga produktioner

Asti - Better come what may (klar)

(1/5) > >>

Asti:
Gör vad jag kan för att hålla liv i forumet, så jag slänger upp en låt till!  :)
Hemska tanke - tänk om det är jag som i stället tar död på KR med alla mina låtar... :unsure:
Byggde låten runt piano-figuren. Hade hoppats den skulle bli mer udda än
vad den till slut blev... Jag var nog kvar mentalt lite för mycket i "There for you..."
Eftersom jag hör "ojämnt" är jag tacksam för synpunkter på mixen! Eller vad som helst!  :rolleyes:

Titel - Better come what may
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:34
År: 2016

MaxB:
Det är absolut inte du som tar död på något. Tvärtom blåser du liv i vad som helst.
Skönt och associativt komp med Oldfields skatter i min tanke.

Mixen känns väldigt behaglig. Såväl mixmässigt som utplacering av instrument och röster.
Eller förresten, stråken ute till vänster får gärna ta plats lite närmare mitten, det skulle förhöja lyssnarupplevelse i mina lurar.

Toby:
Detta är kvalitet! Mycket vackert och välgjort igen av Herr Asti! Sparsmakat snyggt arr där melodin hela tiden står i centrum. Förstår inte hur du kan vara så snabb med dina låtar.  :o :)
Håller med Max om att du är en av de få som håller liv i forumet. Själv sitter jag och knåpar mycket länge med en låt men försöker att kommentera så mycket jag kan här på forumet. Förstår inte riktigt vad som händer eftersom det måste finnas så mycket kreativa människor som sitter på sina kammare och skapar. Så hård är väl inte kritiken här så folk skräms bort? /Toby

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.08.2016, 11:44:01 ---Det är absolut inte du som tar död på något. Tvärtom blåser du liv i vad som helst.
Skönt och associativt komp med Oldfields skatter i min tanke.

Mixen känns väldigt behaglig. Såväl mixmässigt som utplacering av instrument och röster.
Eller förresten, stråken ute till vänster får gärna ta plats lite närmare mitten, det skulle förhöja lyssnarupplevelse i mina lurar.

--- Slut citat ---
Jo, pianot är inspirerat av Oldfield, det är riktigt!  :)
Skönt att du tycker mixen funkar! Har funderat på om stråkarna är lite för starka
eller ligger på lite för mycket i slutet.....stråkarna till vänster kanske ska in lite mot mitten ja!
Tack för din feedback Max!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 22.08.2016, 19:40:51 ---Detta är kvalitet! Mycket vackert och välgjort igen av Herr Asti! Sparsmakat snyggt arr där melodin hela tiden står i centrum. Förstår inte hur du kan vara så snabb med dina låtar.  :o :)
Håller med Max om att du är en av de få som håller liv i forumet. Själv sitter jag och knåpar mycket länge med en låt men försöker att kommentera så mycket jag kan här på forumet. Förstår inte riktigt vad som händer eftersom det måste finnas så mycket kreativa människor som sitter på sina kammare och skapar. Så hård är väl inte kritiken här så folk skräms bort? /Toby

--- Slut citat ---
Jättekul att du tycker det är vackert och välgjort! Melodin tycker jag är viktig!
Som pensionär har jag ju gott om tid. Problemet är mer hur mycket
man vågar utsätta öronen för. Men det är så j-a svårt att låta bli... :rolleyes:
Bra att du tar dig tid att kommentera! Det vore synd om Kontrollrummet lades ner tycker jag!
Förhoppningsvis tar det sig nu efter semestern...
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion