Forum > Demolåtar

Dividend - Träblåsstycke nr 1 ver Cc

<< < (5/5)

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2016, 01:56:27 ---Tycker det är snyggt. Viss musik brukar jag benämna som "molldurig" och jag använder det som ett samlingsnamn på musik som bryter och drar i sinnet från fler olika håll, -typiskt nordisk vemod som kan vara vackert hoppfullt och ändå tyngt av allvar.

Håller med Leif att det låter "midi" på något ställe, men har även jag svårt att sätta fingret på. snabba växlingarna gillar jag.

Snyggt byggt och vacker komposition!

och leif, jag skulle betala pengar för en sådan video. Den elaka jazzmannen Wernborg har ju släppt en ljudfil där jag leker och imiterar en legitarr till hans stora förtjusning, så varför inte ta steget fullt ut å köra en video?

:lol:

--- Slut citat ---

Välkommen tillbaka. Den där imitationen kan även jag göra en video till. :) Om behov uppstår :D Bara att köra med mobilkameran och din profilbild utskriven, fladdrande i vinden... Eller nåt ännu sämre. :)

Angående låten då, så hör jag inte själv just nu var det "låter midi" (har lyssnat för mycket). Så låter nog den här vila ett tag innan jag plockar upp den igen :)
Tack för lyssning!

--- Citat från: Plinka skrivet 15.10.2016, 15:03:45 ---Kreativt. Lite annorlunda från dig då du inte har med det där lekfulla pianot som du ofta har, men minst lika lekfullt är detta ändå. Så lekfullt antagligen att jag flera gånger kommer på mig själv med att tänka på Pippi Långstrump och barnen på Saltkråkan och den där hunden. Pippi mest i början, och mot slutet mer och mer skärgårdsmiljö....
Mixen snygg, du har låtit alla frekvenser (utom djupbas) ta sin plats och få kaxa sig lite, gillar det. :)

--- Slut citat ---

Tackar, tackar!

--- Citat från: Leif skrivet 15.10.2016, 13:24:29 ---Ber om ursäkt för OT. Ska inte upprepas.
Tack för ett bra stycke musik hursomhelst. :)

--- Slut citat ---

Kul att du gillade och verkligen lugnt med OT, jag är nog värre på den punkten :D

--- Citat från: Leif skrivet 08.10.2016, 03:01:21 ---Jäkligt vackert detta! Gillar hur den kan vara så intensiv, men samtidigt så trolsk och fridfull. För det mesta så gillar jag de snabba tonbytena. Det är det som gör det så snyggt, men det finns några ställen där de blir så intensiva att de rubbar den magi som låten annars har. Plötsligt låter det mer "midi" än vad det skulle behöva göra. Jag är ju så förbannat oskicklig på att sortera ut dessa blåsinstrument, så jag kan tyvärr inte peka ut vilket av dem som stökar till det för mig... Om jag inte slänger upp ett videoklipp där jag febrilt imiterar just detta blåsinstrument med truten som substitut. Men det skulle nog inte ha så positiv inverkan på min karma. ;) Hursomhelst, så gillar jag detta skarpt. Gött jobbat! Kör en lyssning till innan läggdags.

Ha de gött!

--- Slut citat ---

Haha, vet inte om du lyssnar på senaste verren eller förra. På nya har jag försökt fila till legatona på fagotten något. Kanske har jag inte lyckats då, så låter den här vila ett tag innan jag fortsätter med fräscha öron! Tack!

--- Citat från: Toby skrivet 30.09.2016, 17:32:59 ---Mycket njutbart! Snyggt sound du skruvat fram och vacker, intressant melodiväv. Vågar man fråga vilket program du använt till blåset? Snyggt jobb!/Toby

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar! Det är gamla vanliga cubase. menar du vilken plugg det är så är det Cinewinds för Kontakt..

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2016, 12:51:27 ---En svår balansgång det där: - Det här kallar jag humor Negativ men ändå positiv samtidigt

Gillar helheten. Kul idé som dyker upp efter en och en halv minut med den repetitiva basen.
I början kändes det som orgelspel i kyrkan (i riktigt positiv mening).
Tut tut nere på basen kom tillbaka, gillar
Den ljusare stämman är för hård och vass vid exakt 175 i min lyssning, enda stället något sticker ut så det gör ont.
Tut tut nere på basen kom tillbaka, gillar
och sista två tonerna - klockrent: - Tut, tut

--- Slut citat ---

Skönt att höra Max :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.10.2016, 22:23:36 ---Underbart.

På återhörande ^_^

/Marre

--- Slut citat ---

Tackar Marre

Och tack till alla er andra för lyssning!

1up:
Lite som att stiga in i delvis en annan epok. Klassiska element sammanvävs i en ljus ljudbild. Delstycken ger klassiska intryck andra kan emellanåt ge mer popiga associationer.

equality:
Jädrigt snygga melodier men låt blåsarn andas också!  :)
Kul att du jobbar med fugastrukturen. Låter stilrent och snyggt.

Dividend:
1up - poppiga? okej.., tänker mig mest ana folkmusik och barock. ;)

Eq: Tac. Ska väl låta blåsarna blåsa lite också.
Ingen riktigt fuga de här, men mycket influence :)

Tack båda två!

Dividend:
SKa för försöka lyssna på de nya alster som lugger uppe asap

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion