Forum > Demolåtar

MaxB - Du och jag - på samma dag - nu även video

<< < (4/5) > >>

Toby:
Fin liten låt med countrydoft! Gillar verkligen munspelet som känns lite Neil Youngaktigt. Snyggt! Din sång känner jag är väl spröd i början men får bättre kläng efter solot. Höj gärna den försiktiga kören i slutet också. Fint i vilket fall!/Toby

Roffe H:
Lyckat med trummor och bas, fin låt Max  :)
Roffe H

MaxB:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.09.2016, 19:53:59 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.08.2016, 20:01:46 ---Snyggt. Inte riktigt min kopp te dock. Kanske lite för långrandig för min smak men det säger mer om mig än om låten tror jag :unsure:
Trummor och bas på så blir det bra, nu är låten lite "tunn".

--- Slut citat ---
Fortfarande inte min kopp te men MYCKET bättre nu  :D

--- Slut citat ---

Tack att du tar dig tid att kommentera. Testar fortfarande formen för att sjunga den med enbart en gitarr. Krävs säkert hundra/tusen genomsjungningar för att hitta helt rätt.

--- Citat från: Toby skrivet 11.09.2016, 19:19:46 ---Fin liten låt med countrydoft! Gillar verkligen munspelet som känns lite Neil Youngaktigt. Snyggt! Din sång känner jag är väl spröd i början men får bättre kläng efter solot. Höj gärna den försiktiga kören i slutet också. Fint i vilket fall!

--- Slut citat ---

Ska väl kolla mixen igen, även avseende kören, då den mognat avsevärt. Gillar också munspelet. Sången kan behöva övas in massor av gånger för att hitta rätt hela vägen.

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.09.2016, 17:05:20 ---Lyckat med trummor och bas, fin låt Max  :)

--- Slut citat ---

Tack Roffe!

zorrow:
Skitbra helt enkelt! :D Snyggt plock på gitarren och härligt gitarrljud du fått till. Nära och känslig sång och allt i mixen sitter som en smäck. Gillar också munspelet som tillför dynamik. När trummorna kör igång är det antingen en rätt avanserad synkop eller ett litet "off beat" slag. Grattis till barnbarnet! :D

MaxB:

--- Citat från: zorrow skrivet 24.09.2016, 11:59:53 ---Skitbra helt enkelt! :D Snyggt plock på gitarren och härligt gitarrljud du fått till. Nära och känslig sång och allt i mixen sitter som en smäck. Gillar också munspelet som tillför dynamik. När trummorna kör igång är det antingen en rätt avanserad synkop eller ett litet "off beat" slag. Grattis till barnbarnet! :D

--- Slut citat ---

Låter lite annorlunda med enbart gitarr och sång:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion