Forum > Demolåtar
MaxB - Du och jag - på samma dag - nu även video
MOMA:
Ett lugnt och sympatiskt stycke musik mitt i radiohysterins tutande i etern. Skön med en paus och ett minimalistiskt arr. Gillar munspelet - mycket!
Lyssnar gärna på variationer, men det här räcker långt!
MOMA
Altsax:
Vackert Max!
/Josef
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.08.2016, 10:19:48 ---Kanske lite för "enkel" för att den ska intressera en pubpublik. Blir nog lätt ett sorl och en "hoppsan var den slut och skulle vi applådera nu" av det hela. Jag menar att låten i nuvarande kläder mest är ett arr och en stämning mer än en låt.
Tycker du ska jobba in melodierna lite mer varierade, och bort från ackordtoner hela tiden och kanske låta den växla över till något mollackord här och där för omväxlings skull.
Grattis till barnbarnet! :)
--- Slut citat ---
Ja den fungerar nog inte på publik som vill höra annat. En lugn publik kanske tilltalas.
Får se om det blir tid att öva in melodier bättre eller annorlunda alternativt om den ska få växla till moll eller om annat dyker upp.
Ja det där med barnbarn fixades vackert! Tack!
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.08.2016, 14:07:45 ---Snyggt Max...finstämd låt och munspelet gillas speciellt, visst kan du ha med trummor och bas. Grattis! :D
--- Slut citat ---
Musneplet gillar jag också, det blev känsligt. Trummor och bas är levererade i första inlägget.
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2016, 13:55:43 ---Lugnande, fin text Bra! Vilken skulle du vilja säga genren är? Country-pop :D ?
--- Slut citat ---
Alternative nånting...? :rolleyes: Vet inte, har inte tänkt på det ännu.
--- Citat från: 91:an skrivet 28.08.2016, 21:52:09 ---Får lite känsla av di Leva när jag hör denna. Snyggt och finstämt, text och musik sitter bra tillsammans. Blir väldigt nyfiken på hur andra variationer på den kommer att låta.
--- Slut citat ---
Här är en ny variant med trummor, bas och resonatorgitarr i första inlägget.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.08.2016, 20:01:46 ---Snyggt. Inte riktigt min kopp te dock. Kanske lite för långrandig för min smak men det säger mer om mig än om låten tror jag :unsure:
Trummor och bas på så blir det bra, nu är låten lite "tunn".
--- Slut citat ---
Finns olika tesorter tack och lov, ibland i samma affär till och med. B)
--- Citat från: MOMA skrivet 30.08.2016, 23:53:43 ---Ett lugnt och sympatiskt stycke musik mitt i radiohysterins tutande i etern. Skön med en paus och ett minimalistiskt arr. Gillar munspelet - mycket! Lyssnar gärna på variationer, men det här räcker långt!
--- Slut citat ---
Munspelet är MOMA!
--- Citat från: Altsax skrivet 02.09.2016, 09:34:05 ---Vackert Max!
--- Slut citat ---
Tack Altsax! Så trevligt att du är tillbaka!
MaxB:
Ny version med trummor och bas i första inlägget.
spacetrucker:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.08.2016, 20:01:46 ---Snyggt. Inte riktigt min kopp te dock. Kanske lite för långrandig för min smak men det säger mer om mig än om låten tror jag :unsure:
Trummor och bas på så blir det bra, nu är låten lite "tunn".
//Space
--- Slut citat ---
Fortfarande inte min kopp te men MYCKET bättre nu :D
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida