Kontrollrummet

Varför så liten aktivitet...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad biomoib

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
Jag har läst flera trådar där man undrar varför det är så liten aktivitet på kontrollrummet...
När man som jag är relativt ny här och postar en låt hoppas man naturligtvis på någon form av respons.
Nu hittar man ett fåtal personer som postar låtar och responderar på varandras inlägg, och samtidigt ondgör sig övar att så få andra postar... sigh.. kul för dom men kan det möjligen finnas ett samband?   


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har läst flera trådar där man undrar varför det är så liten aktivitet på kontrollrummet...
När man som jag är relativt ny här och postar en låt hoppas man naturligtvis på någon form av respons.
Nu hittar man ett fåtal personer som postar låtar och responderar på varandras inlägg, och samtidigt ondgör sig övar att så få andra postar... sigh.. kul för dom men kan det möjligen finnas ett samband?

Hej biomob! Är det du som även fotograferar fåglar och natur och gör det bra? Jag vill minnas att det i så fall var ett bra tag sen du var aktiv här. Det är en del som tittar till kontrollrummet ofta men inte gör mycket väsen av sig. Om du tittat runt bland de senaste låtarna och trådarna i övrigt ser du vilka som är mer aktiva än andra.

Jag gjorde nyligen en tråd som fick flera att skriva en kommentar men inte är det mycket aktivitet i övrigt.
Vad det gäller kommentarer om låtar så kan du förvänta dig att få fler kommentarer på din låt, om du kommenterar flera andras låtar.
« Senast ändrad: 06.08.2016, 01:35:54 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Det är en liten klubb detta, på gott och ont.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det är inget stort forum - och så här på sommaren, blir det ännu mindre aktivitet, som på de flesta håll...
Själv kommenterar jag aldrig låtar (är snabb med att totalsåga det jag inte gillar, men inte alltid så bra på att berömma det jag gillar - så folk ska nog vara glada att jag inte klampar in i det minfältet... ;) ), utan är här främst för diskussioner om teknik och mer allmänt om ljud och musikskapande, snarare än för diskussioner om enskilda låtar.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Precis som Max säger är nog ett bra sätt att få fart på aktiviteten och få synpunkter på sina upplägg
att själv kommentera andras låtar.
/Asti
« Senast ändrad: 06.08.2016, 10:12:39 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Drygt 2000 medlemmar men ett par tiotal som är aktiva (eller halvaktiva möjligen). Forumet är i princip dött och har varit ganska länge. Kärnan var länge en kidnappad medlemsbas då Studios forum ballade ur 2007. Därefter har såklart tillkommit nya medlemmar, men aktiviteten har tyvärr varit stadigt sjunkande en längre tid.

Om det återigen ska bli ett forum värt namnet så behöver någonting göras. Att tro att förändring ska ske genom att göra som vanligt är lönlöst. Något slags samarbete, annonsering är min bästa gissning för en fruktbar framtid.

Men den lilla samling musiker som är här gör sitt bästa för att hålla igång det tycker jag. Och det är inte det sämsta.  :)

Folk hänger väl inte lika mycket på forum längre heller. Facebook kanske har fyllt forumfunktionen till viss del. Även om Facebook suger rejält som forum. Lätt att sprida inlägg javisst, men helt värdelöst i övrigt.

Och sommar som Claes var inne på bäddar för inaktivitet också.

Keep it up!


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ändå  så finns det trådar på kr som har flera hundra "views". Det kan ju inte bara vara searchengins. Såg nån topic som hade över 50000 views... :lol:
För övrigt tycker jag låtar borde vara tillgängliga för gäster också. Men det kanske är en server/bandbreddsfråga.
« Senast ändrad: 07.08.2016, 21:01:48 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Det är sommar och det kan man ju känna själv att då går ju temperaturen ner (?!?)  :wacko:

Men, själv  känner jag att det kan vara de andra kanalerna som kan ta - och ge - trafik och nya medlemmar. Dvs. om vi lägger all tid och energi på soundcloud, Facebook etc etc så blir det ju inget vidare drag på KR. Men, om vi i dessa andra kanaler hänvisar hit, till KR, då kan vi kanske dra folk med ny musik, åsikter och energi till inlägg.

Det vore väldigt, väldigt trist om det föll ihop - här är finns ändå ett stort antal människor med massor av bra tips, tankar och musik.

Undertecknad håller med - keep it up (och gör reklam för KR i alla andra digitala kanaler ni är inne och trasslar på :)

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists