Forum > Demolåtar

Dividend - CANTATA no ZWEI (ver8)

<< < (3/3)

HomoNeophilus:
Re: Jarre. Det beror på, lyssnar man på ex Oxygene-plattan så finns det vissa spår där han har lekt loss och det ligger flera melodier samtidigt vilket blir smått kaotiskt. Som musik i flera lager och det var just det jag tänkte på.

Re: Kategorisering. Låten är inte ett djur, den är ju blomkål!

--- Citat från: Dividend skrivet 20.09.2007, 10:17:06 ---
--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 20.09.2007, 09:51:03 ---Den blev faktiskt bättre i denna versionen! Komplexare, men det gör ju inget. Inte långt ifrån Jarre!

--- Slut citat ---

Jarre brukar dock sällan vara särskilt komplicerad... Men tackar för liknelsen iallafall

--- Citera ---Light Head: Varför måste allt kategoriseras? "Musik" kan vi nog komma överens om att det är, räcker inte det?

--- Slut citat ---

Redan de gamla grekerna höll på med det :D Aristoteles klassificerade djurarter, senare Linné....

I det här fallet är det dock ganska oviktigt vilket djur min låt är. :)

/Per

--- Slut citat ---

Dividend:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 20.09.2007, 12:00:45 ---Re: Jarre. Det beror på, lyssnar man på ex Oxygene-plattan så finns det vissa spår där han har lekt loss och det ligger flera melodier samtidigt vilket blir smått kaotiskt. Som musik i flera lager och det var just det jag tänkte på.

--- Slut citat ---

Ja, det kan nog stämma. Men de flesta låtarna är ju rätt så "linjära"... på oxygene alltså.

equality:
Ganska annorluna sak från dig men man känner ju igen körer och det maffiga soundet. Tycker du gör en intressant mix av klassiska och moderna ljud. Man vet inte vad som är runt hörnet när det gäller dina alster och den här är ett lysande exempel. Inga harmisar som jag faller pladask för men hålls kvar ändå.

Emulator:
Kul grej det här. Saknar något bombastiskt parti där högtalarna sprängs lite? Testa någon dubbeltempo dnb-loop och lite muller basar där.

filmmusik känns det som.  Skulle kunna se någon form av leadsynth som kör riktigt långsamma svep, lite som partiet run 2:55, fast aningen vassare ljud kanske.

det "break"aktiga pariet efter 3 min är riktigt trevligt, däremot skulle det kunna tunnas ut på antal ljud. mattorna, och körerna klarar sig rätt bra själv, blir  kanske medr mysko feeling (bra) om lite plingeliplong förvinner där.
Kanske skulle i trumsprängarpartiet jag tjatade om även ta in en större del av en orkester, för att få riktig monsterkrock?

Mer sånt här kinaman!

ynot:
en kinesisk  autobhan...
med oldfeild körer på syra..
basen kanske kunde få lite lite dist på sig o sjunka ner lite..
gillar blandningen fan riktigt intressanta möten.
mee like ..roligt att det utvecklas hela tiden men att man känner igen sig ändå..
nice nots man

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion