Forum > Demolåtar

MaxB - Frejas morfar "coolar upp sig"

<< < (3/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: zorrow skrivet 04.08.2016, 23:33:18 ---Grymt sköna gitarrsounds! Svajen gör sitt jobb. Skönt lir som behöver sång. Keep on rockin'  :D

--- Slut citat ---

Mexico-stratans mikrofoner gillar jag. Det låter nästan som klockspel ibland då man rör strängarna. Och svajen är en favorit då den inte överdriver.
Får se vad som händer, den här låten vilar. Det finns en annan låt som handlar om mig och barnbarnet, i 6/8-dels takt, med text av Cykeln och som väntar på att bearbetas vidare med Lazarus trummor nån gång i augusti - där jag sen ska lägga bas, innan den är klar.

--- Citat från: 91:an skrivet 07.08.2016, 21:57:58 ---Härligt nostalgiskt! Så lät det när det var skoldans och tjejerna i klassen var en decimeter längre än grabbarna... :rolleyes: Tummen upp!

--- Slut citat ---

Tack ja, det där var före min tid, så jag får ta igen det nu. Det är kul med svaj.

--- Citat från: MOMA skrivet 08.08.2016, 00:13:30 ---Mer svaj åt folket - när man väl får höra den så här så inser man hur mycket man saknat den! Go låt!

--- Slut citat ---

Svaj is da shit! På tisdag kväll blir det mer live av den varan och även Ebow - då jag i två set under c:a 30 minuter kompar en vän - Jim Jorefors - på hans låtar. 
För övrigt spelar vi mina låtar också c:a 30 minuter i två set - då är det akustisk gitarr som gäller för mig.
Restaurang Lilla Wien i Södra stationshuset: https://www.facebook.com/events/265707173821748/273076416418157/

--- Citat från: Dividend skrivet 13.08.2016, 10:33:23 ---SKön som bakgrundsmusik, till t ex reklamfilm om cigg som rednecks röker. :) Bra!

--- Slut citat ---

Är det speciella cigg de röker?

--- Citat från: Toby skrivet 13.08.2016, 12:27:23 ---Fin melodi och snyggt strataljud! Kanske borde något mer hända om du ska ha den så här lång. Annars finfint! :)/Toby

--- Slut citat ---

Melodi och strataljud ska återanvändas på något sätt. Mer ska hända i så fall. Sång och text kan vara bra tillskott.

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.08.2016, 11:49:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 13.08.2016, 10:33:23 ---SKön som bakgrundsmusik, till t ex reklamfilm om cigg som rednecks röker. :) Bra!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Rednecks är ju sydstatare, cowboys,bönder, med röda nackar pga solen (antar jag.)

Marlboro har ju kört reklam med coola cowboys i många, många år.

Mina associationer kan dock vara helt och hållet felaktiga ;)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 16.08.2016, 08:22:47 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.08.2016, 11:49:26 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Rednecks är ju sydstatare, cowboys,bönder, med röda nackar pga solen (antar jag.)
Marlboro har ju kört reklam med coola cowboys i många, många år.
Mina associationer kan dock vara helt och hållet felaktiga ;)

--- Slut citat ---

Helt okej associationer, tycker jag. Jag var dock osäker på vilken typ av cigg det röker. Tänkte en stund att de där sydstatarna, med deras närhet till sydamerika och arbetskraftsinvandringen, rökte rock'n'roll-tobak och att det var en sån reklam. Den typen av reklam har jag inte sett tidigare i och för sig...

1up:
Väldigt snyggt sound, bra spelat, mjukt och avslappnat.

MaxB:

--- Citat från: 1up skrivet 16.08.2016, 22:44:02 ---Väldigt snyggt sound, bra spelat, mjukt och avslappnat.

--- Slut citat ---

Tack! Och igår kväll var den vita stratocastern ute och luftade sig. Hon spelade för första gången med mig på en scen och svajen kom till användning en hel del
Hon skötte sig utmärkt, lilla 'Joysan'. Och de på kontrollrummet som har historiken i behåll skulle kunna konstatera att på översta bilden är det kontrollrumsmedlemmen 'Badlands' (Janne Alerius) som står till höger och spelar. Varken första eller sista gången vi samarbetar på scenen. På andra bilden är det Jim Jorefors jag spelar med. En detalj till förresten, på nedersta bilden, på golvet till vänster syns den distpedal Pharaoh-klon som kontrollrumsmedlemmen 'Fuzzbub' (Jan-Erik Harnegård) byggde till mig för en tid sen. Även den kom till användning på scen. Om inte kontrollrummet funnits hade jag inte fått kontakt med dessa goa gubbar! Tack kontrollrummet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion