Forum > Demolåtar
MaxB - Frejas morfar "coolar upp sig"
MaxB:
Ja, inte vet jag vad det här ska bli men det låter som något instrumentalt, ala Shadows.
Slänger upp det enkla jag spelat idag, så får vi se om det blir tid att göra mer av idén.
Och äntligen leker jag med den mexico-byggda Fender Stratocaster, som jag fick för några månader sen.
http://max.shivas.se/music/MaxB_FrejasMorfar.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_FrejasMorfar.mp3[/mp3]
Såg bilden på Roffe och hans vita Fender telecaster. Nu har jag också en skön vit Fender.
Asti:
Skön, avkopplande instrumentallåt! Snyggt, "clean" sound du fått till!
Kanske kunde orgeln och basen upp ett litet snäpp...?
Med tanke på låtens längd vore det inte fel med lite variation eller
utökning av arret, kanske i form av en andrastämma i gitarrmelodin...?
Svajarmen kommer till användning ibland! :)
Tycker du kan behålla den instrumental! Bra jobbat morfar! :)
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 28.07.2016, 11:19:54 ---Skön, avkopplande instrumentallåt! Snyggt, "clean" sound du fått till!
Kanske kunde orgeln och basen upp ett litet snäpp...?
Med tanke på låtens längd vore det inte fel med lite variation eller
utökning av arret, kanske i form av en andrastämma i gitarrmelodin...?
Svajarmen kommer till användning ibland! :)
Tycker du kan behålla den instrumental! Bra jobbat morfar! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Det cleana soundet är gitarrens helt enkelt. Jag tycker mickarna gör det bra.
Inte klar med något egentligen, inte mixen heller men jag ska tänka på att ge basen och orgeln mer - eller ge allt annat mindre.
Låten är en sväng med vers och refräng som upprepar sig fyra gånger tror jag det är. Ingen aning mo det ska vara så långt. En sån här kan ju vara runt tre minuter egentligen. Gillar man, tar man om den. Andrastämma på ett till gitarrspår var jag inne på. Redan nu spelar gitarr-leaden tvåtoners-melodi på flera ställen...
Jag gillar långsamma, små subtila tryck, på svajen.
Än hänger morfar med!
Roffe H:
Visst är det Shadows, härligt sound...går ju verkligen att jobba vidare på om du vill. Snyggt lirat och snygg gitarr, grattis morfar. :) man blir lite spelsugen när man lyssnar...får väl ta fram min vita efter sommaren. :lol:
Roffe "tele" H
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 30.07.2016, 11:32:02 ---Visst är det Shadows, härligt sound...går ju verkligen att jobba vidare på om du vill. Snyggt lirat och snygg gitarr, grattis morfar. :) man blir lite spelsugen när man lyssnar...får väl ta fram min vita efter sommaren. :lol:
Roffe "tele" H
--- Slut citat ---
Du kanske vill ta fram saxofonen till den här? Eller hur var det med möjligheterna, avseende fysiken och tonarten?
Jag vill också ge dig knappdragspelet, om du tror att det får plats hemma hos dig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida