Kontrollrummet

Begagnatmarknad musikdatorer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nån som känner till en bra begagnatmarknadssite för musik-/hemdatorer?
Har letat lite på nätet, men hittar ingen bra site.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Testa med lokala sälj/fixarbutiker.  Där kan man ibland se att dom säljer beggat.  Annars hänvisar jag till blocket.   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Testa med lokala sälj/fixarbutiker.  Där kan man ibland se att dom säljer beggat.  Annars hänvisar jag till blocket.   /Fuzz
Blocket har inte gett så mycket. Tänkte det kanske fanns siter för beg musikdatorer eller hela hemstudior.
I Vetlanda finns tyvärr inte ens en musikaffär... :(
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Beskriv vad du är ute efter hellre typ Mac lion PC win 7 eller så alla datorer är ju typ musikdatorer det beror ju på vad man laddar de med :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Det görs ju egentligen inga datorer för musik enbart. Vissa återförsäljare kan sälja hela system där delarna är anpassade för varandra och för musikproduktion, men datorkomponenterna är även där samma som sitter i vaniljdatorerna, undantaget ljudkortet.  Själv köpte jag en begagnad Frost på Blocket för ca 8 år sen, och den funkade sådär, men min nuvarande egenhändigt sammansatta dator har funkat mycket bättre. Köper man en begagnad sådan musikdator finns ju inte heller någon garanti att inte ägaren uppgraderat någon del, vilket gör att konceptet faller. Vad man köper när man köper en "musikdator" är ju i hög grad tilliten till att datorn är hopsatt av någon med ingående kunskaper i hur olika komponenter fungerar tillsammans i musikproduktion. (Ibland får man intrycket att somliga försäljare (inte alla!) bara tar en vaniljdator, lägger på 50% på priset, och säljer den som "musikdator"...)

Så det är nog dom vanliga kanalerna för begagnade datorer som gäller, som blocket t ex. En intressant variant är att köpa rekonditionerad dator från t ex www.inrego.se. Då får du en genomgången begagnad dator med garanti, och dom säljer både mac och pc. Men som alltid, det gäller att veta vad man köper...
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tänkte mig väl en enkel väg att få tag i en dator som använts i musikproduktion
och redan innehåller sequencerprogram och lite vst-pluggar, kanske t.o.m. ett bra ljudkort.
Är det bara en "vanlig" dator räcker det kanske med att den är tystgående, har
tillräckligt med disk och arbetsminne, men då är det mycket som måste installeras,
vilket är en säker väg till frustration och magproblem.  :wacko:
Men den sortens "musikdatormarknad" finns kanske inte.....
Vill inte lägga för mycket pengar eftersom jag inte vet vad som händer med hörseln.
Tack för era synpunkter och tips!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vanlig dator och ett lämpligt separat ljudkort (som du kanske redan har) låter som bra tips. Med tanke på all tid som åtgår då man installerat musikdator med alla pluggar kan man undra varför nån vill sälja sin, om allt fungerar bra?
1 den här börjat visa vissa problem
2 Kanske att man tröttnat eller
3 att något fysiskt sätter käppar i hjulet (problem med hörseln som exempel) så att man inte kan fortsätta
« Senast ändrad: 26.07.2016, 12:27:24 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vanlig dator och ett lämpligt separat ljudkort (som du kanske redan har) låter som bra tips. Med tanke på all tid som åtgår då man installerat musikdator med alla pluggar kan man undra varför nån vill sälja sin, om allt fungerar bra?
1 den här börjat visa vissa problem
2 Kanske att man tröttnat eller
3 att något fysiskt sätter käppar i hjulet (problem med hörseln som exempel) så att man inte kan fortsätta
Jo, det borde väl förekomma att någon tröttnat på sin "musikdator" eller vill skaffa bättre grejor...
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Vanlig dator och ett lämpligt separat ljudkort (som du kanske redan har) låter som bra tips. Med tanke på all tid som åtgår då man installerat musikdator med alla pluggar kan man undra varför nån vill sälja sin, om allt fungerar bra?
1 den här börjat visa vissa problem
2 Kanske att man tröttnat eller
3 att något fysiskt sätter käppar i hjulet (problem med hörseln som exempel) så att man inte kan fortsätta
Jo, det borde väl förekomma att någon tröttnat på sin "musikdator" eller vill skaffa bättre grejor...

Vend.se är väl den naturliga platsen att avyttra en sådan. Nyligen när jag kollade fanns där ett par macar och en allt annat än respektingivande annons om mobiler...
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vanlig dator och ett lämpligt separat ljudkort (som du kanske redan har) låter som bra tips. Med tanke på all tid som åtgår då man installerat musikdator med alla pluggar kan man undra varför nån vill sälja sin, om allt fungerar bra?
1 den här börjat visa vissa problem
2 Kanske att man tröttnat eller
3 att något fysiskt sätter käppar i hjulet (problem med hörseln som exempel) så att man inte kan fortsätta
Jo, det borde väl förekomma att någon tröttnat på sin "musikdator" eller vill skaffa bättre grejor...

Vend.se är väl den naturliga platsen att avyttra en sådan. Nyligen när jag kollade fanns där ett par macar och en allt annat än respektingivande annons om mobiler...
Har följt vend och blocket en tid, men där finns inte mycket sånt här....
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vad har du för budget?
Det beror ju förstås vad som finns på datorn, men max 10000.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tittade lite på blocket och där finns rätt potenta gamingdatorer, problemet är att man måste veta vad som sitter i när man köper datorn om det skall löna sig för musik. Det sitter grymma dyra grafikkort som du inte har nytta av och dessutom kan dessa låta en hel del.
Det vi som musiker söker efter är tysta maskiner med enkla grafikkort.
Man kan bygga en bra dator för 6500 och uppåt. Men man kan klarar sig på enklare datorer än så. Jag  skulle satsa på en dator med Intel i5 processor åtminstone.
Lycka till med sökandet.
Precis! Den måste innehålla tysta fläktar, snabba diskar och gott om RAM-minne!
Var inne på 4Sound och diskuterade runt en Imac 27 tum, SSD-disk (Fusion tror jag den hette),
16 Gb RAM, Cubase, externt ljudkort etc och var snabbt uppe i ca 30000....
Har tidigare fått bra tips på komponenter till ett eget datorbygge, men tvivlar på att
mitt psyke klarar den pärsen.  :unsure: Får nog i så fall ta hjälp av någon mer kompetent person för detta!  :)
Tack för dina tankar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eftersom du själv var inne på Mac så kan jag rekommendera Mac-mini 2,8 Ghz 10.995:- men jag har för mig att jag la till något som gjorde den 4 ggr snabbare för min kostade uppåt 14.000:- i våras eller också så har priserna gått ner så mycket. Mac mini är tyst. Om du kör något annat än logic o vill ha en massa pluggar lär du få problem med El Kapitän dock. Jag fick också köpa nytt externt ljudkort och ny midibuss eftersom de gamla inte stöddes.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Follow that link !!  <_<

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9579402/

Jomen joo jag spräckte din budget liite,men det går nog att trimma den lite om man vill..

/Snabbköpskassörskan.   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej !!
Snabbköpskassörskan här igen...

Tror denna länk är bättre, här kan man nämligen klicka på komponenterna och läsa mer..
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9579402/mr-asti

Nä nu väntar nästa kund.

/Snabbisen...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Bara ett annat sätt att disponera stålarna...
Köpte en HP PC på IT Auktion. En f.d. kontorsslav med mellansnabb i5, 600 HD 16gig ram 1200:-
Komplettera med 250gig SSD som systemdisk 1000:-
Ett tvåportars grafikkort utan fläkt 400:- Intel i5 har inbyggda grafikkretsar. Kör med tre skärmar på denna DAW
Flytta över befintlig mjukvara och ljudhårdvara 0:-
Har inte varit i närheten av att slå i taket prestandamässigt än men det där är beror ju på hur man jobbar med musik.
Helt nöjd med en DAW för runt 2600 pengar alltså.
Mitt förra system var ett DAW bygge för över 10laxar. Gjorde inte bättre musik för det  :D
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Goda förslag från Eddi, Bjurte och Bribedant. Nackdelen med alla tre förslagen är att du måste själv installera program och drivisar, vilket du inte lät så pigg på. Återstår ett alternativ som ingen nämnt: Annonsera själv! Specificera väl i annonsen sånt som du inte kan tänka dig ge avkall på, men lämna övrigt fritt. Räkna med att pruta, och glöm då inte att nämna att du har gott om andra alternativ. Bara i den här tråden finns ju åtskilliga... ;)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eftersom du själv var inne på Mac så kan jag rekommendera Mac-mini 2,8 Ghz 10.995:- men jag har för mig att jag la till något som gjorde den 4 ggr snabbare för min kostade uppåt 14.000:- i våras eller också så har priserna gått ner så mycket. Mac mini är tyst. Om du kör något annat än logic o vill ha en massa pluggar lär du få problem med El Kapitän dock. Jag fick också köpa nytt externt ljudkort och ny midibuss eftersom de gamla inte stöddes.
Mina söner har lobbat för Mac-dator sedan länge, men som den veliga Vetlandabo
jag är har jag hållit fast vid PC.  :) De har en snygg och driftsäker, men dyr lösning.
Är inte insatt i problemen kring El Kapitän, men det talar ju kanske inte för Mac....
Tack för din info, Eddi!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej !!
Snabbköpskassörskan här igen...

Tror denna länk är bättre, här kan man nämligen klicka på komponenterna och läsa mer..
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9579402/mr-asti

Nä nu väntar nästa kund.

/Snabbisen...
Stort tack bjurte för detaljerad spec! Jättetacksam för det!
Tillkommer gör sedan sequencer-program, nytt ljudkort, installation av program och
ljudbibliotek jag har köpt tidigare och vill behålla. Landar troligen totalt (inkl dator) på minst 20000...
Men om öronen tillfrisknar kan det nog trots kostnaden vara ett alternativ.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bara ett annat sätt att disponera stålarna...
Köpte en HP PC på IT Auktion. En f.d. kontorsslav med mellansnabb i5, 600 HD 16gig ram 1200:-
Komplettera med 250gig SSD som systemdisk 1000:-
Ett tvåportars grafikkort utan fläkt 400:- Intel i5 har inbyggda grafikkretsar. Kör med tre skärmar på denna DAW
Flytta över befintlig mjukvara och ljudhårdvara 0:-
Har inte varit i närheten av att slå i taket prestandamässigt än men det där är beror ju på hur man jobbar med musik.
Helt nöjd med en DAW för runt 2600 pengar alltså.
Mitt förra system var ett DAW bygge för över 10laxar. Gjorde inte bättre musik för det  :D
Om man känner sig hemma på att själv plocka med datorer - byta komponenter m.m, är detta ett bra alternativ, absolut!
Nu är jag tyvärr inte sån, men ska ta mig en titt på IT Auktion! Tack för tipset!
Nej, i slutändan gör man kanske inte bättre musik, men förutsättningarna för det borde öka med en bra fungerande DAW.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Goda förslag från Eddi, Bjurte och Bribedant. Nackdelen med alla tre förslagen är att du måste själv installera program och drivisar, vilket du inte lät så pigg på. Återstår ett alternativ som ingen nämnt: Annonsera själv! Specificera väl i annonsen sånt som du inte kan tänka dig ge avkall på, men lämna övrigt fritt. Räkna med att pruta, och glöm då inte att nämna att du har gott om andra alternativ. Bara i den här tråden finns ju åtskilliga... ;)
Har tänkt i dom banorna också, men varit osäker på var man bäst gör så! Blocket? IT Auktion? Vend..?
Men visst, det kostar ju inte mycket att pröva detta alternativ på lite olika siter!
Tack för tipset!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej !!
Snabbköpskassörskan här igen...

Tror denna länk är bättre, här kan man nämligen klicka på komponenterna och läsa mer..
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9579402/mr-asti

Nä nu väntar nästa kund.

/Snabbisen...
Stort tack bjurte för detaljerad spec! Jättetacksam för det!
Tillkommer gör sedan sequencer-program, nytt ljudkort, installation av program och
ljudbibliotek jag har köpt tidigare och vill behålla. Landar troligen totalt (inkl dator) på minst 20000...
Men om öronen tillfrisknar kan det nog trots kostnaden vara ett alternativ.
/Asti
Men Daw och ljudbibbor har du väl redan ?? ljudkort oxo ??
Ja ska man köpa en Datta med alla dessa program och bjäffs innstrulerade och betalda,lär inte Tiotusen riksdaler räcka långt, men som sagt du har ju redan..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej !!
Snabbköpskassörskan här igen...

Tror denna länk är bättre, här kan man nämligen klicka på komponenterna och läsa mer..
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9579402/mr-asti

Nä nu väntar nästa kund.

/Snabbisen...
Stort tack bjurte för detaljerad spec! Jättetacksam för det!
Tillkommer gör sedan sequencer-program, nytt ljudkort, installation av program och
ljudbibliotek jag har köpt tidigare och vill behålla. Landar troligen totalt (inkl dator) på minst 20000...
Men om öronen tillfrisknar kan det nog trots kostnaden vara ett alternativ.
/Asti
Men Daw och ljudbibbor har du väl redan ?? ljudkort oxo ??
Ja ska man köpa en Datta med alla dessa program och bjäffs innstrulerade och betalda,lär inte Tiotusen riksdaler räcka långt, men som sagt du har ju redan..
Nja, jag skulle faktiskt behöva skaffa nytt sequencer-program och ljudkort av olika orsaker.
Ljudkortet(internt) är nästan 15 år gammalt, inte så roligt att stoppa i en ny dator. Sequencer-programmet kan jag inte installera på nytt.
Däremot skulle jag antagligen kunna installera Alicia Key´s, Superior Drummer och EWQL SO igen om nya drivrutiner finns....
Så känner jag bara att öronen är med så ......  :)
« Senast ändrad: 30.07.2016, 15:23:20 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Citera
Ljudkortet(internt) är nästan 15 år gammalt, inte så roligt att stoppa i en ny dator.

 :P That Vintage sound liksom.
En anledning till att jag jagade upp på beg marknaden just den DAW maskin jag har idag var att jag ville kunna köra mitt gamla Delta 2496 PCI ljudkort. PCI porten är i stor sett borta från modernare system och jag ville för allt i världen inte skippa mitt efter 15 år fortfarande välljudande Delta kort för ett laggande USB kort.
Förstår att inte alla vill öppna locket och börja slita i innanmätet på en DAW. Men man hamnar lite i händerna på de som kan montera hårdvara. Ungefär som jag och min bil. Mecken plomberar skiten och jag är tvungen att lämna över bilen för att få minsta mutter åtdragen. DIY rules.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Ljudkortet(internt) är nästan 15 år gammalt, inte så roligt att stoppa i en ny dator.

 :P That Vintage sound liksom.
En anledning till att jag jagade upp på beg marknaden just den DAW maskin jag har idag var att jag ville kunna köra mitt gamla Delta 2496 PCI ljudkort. PCI porten är i stor sett borta från modernare system och jag ville för allt i världen inte skippa mitt efter 15 år fortfarande välljudande Delta kort för ett laggande USB kort.
Förstår att inte alla vill öppna locket och börja slita i innanmätet på en DAW. Men man hamnar lite i händerna på de som kan montera hårdvara. Ungefär som jag och min bil. Mecken plomberar skiten och jag är tvungen att lämna över bilen för att få minsta mutter åtdragen. DIY rules.

+1
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Citera
Ljudkortet(internt) är nästan 15 år gammalt, inte så roligt att stoppa i en ny dator.

 :P That Vintage sound liksom.
En anledning till att jag jagade upp på beg marknaden just den DAW maskin jag har idag var att jag ville kunna köra mitt gamla Delta 2496 PCI ljudkort. PCI porten är i stor sett borta från modernare system och jag ville för allt i världen inte skippa mitt efter 15 år fortfarande välljudande Delta kort för ett laggande USB kort.
Förstår att inte alla vill öppna locket och börja slita i innanmätet på en DAW. Men man hamnar lite i händerna på de som kan montera hårdvara. Ungefär som jag och min bil. Mecken plomberar skiten och jag är tvungen att lämna över bilen för att få minsta mutter åtdragen. DIY rules.
Jag har ett Delta 44 ljudkort, som jag fått för mig är lite åldersstiget!
Men det kanske duger ett tag till...?  :unsure:
Jo, bilen klarar man ju inte ens av att byta strålkastarlampa på numer... :wacko:
« Senast ändrad: 31.07.2016, 11:59:20 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Finns fortfarande moderna moderkort som har en PCI plats. Så visst går Deltat att återanvända.

Det är väl så att moderna moderkort emulerar den gamla PCI porten och som jag hajat ligger det lite extra CPU cycles på minuskontot för att dra runt denna emulering. Det finns heller ingen garanti att ett gammalt PCI kort kan samarbeta korrekt med dessa "fejk" PCI portar. Men kollar man runt på webben så verka gamla M-audio kort funka utmärkt. Vilka drivisar använder du till Win 10?

AD/DA delen i (DAW) ljudkort av olika prisklasser har för länge sedan passerat gränsen för att med örat avgöra om det ena låter bättre än det andra. Den hörbara skillnaden ligger i den analoga delen som preamps etc. Har man bara schysst elektronik före sitt gamla Delta kort gissar jag ingen jäkel kan skilja soundet från Deltan och en 10 laxars USB variant.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Jag kör en 64 bitars Delta Control version 6.0.9.
Sedan är frågan vilken drivrutin som används... den frågan är nåt helt annan än kontrollpanelen.
Men funkar gör det.

Finns ett fåtal trådar med krånglande PCI ljudkort på modernare arkitektur. RME säljer fortfarande PCI ljudkort och vore det ett riktigt problem så skulle nog RME påpekade detta någonstans på internet tänker jag. De finns mycket fler trådar om krånglande USB ljudkort. ;)


Kontrollpanelen kommer väl med drivrutinen och driver supporten för Delta kortet slutar vid ver 6.0.8 Win 7 x64 ser jag på supportwebben. Men funkar alltså bra på Win 10 x64. Bra att veta. Blir väl Win 10 på DAWen så småningom. Fast lite har jag sneglat på Presonus USB interface, verkar rätt solida i både soft och hardware.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag kör M- Audio Delta kort 1010 och 44 i mina hackmacar. Det är Pci kort det också och dom funkar skitbra. På 44 kan jag till och med ändra volym i osets ljudpanel och har aldrig haft så bra gitarrljud som med det.