Kontrollrummet

Ditt liv får en mening då

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

LÅTNAMN: Ditt liv får en mening då
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:3:48
KOMPOSITÖR:Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:Jolin Hagström
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3

Hej på Er!  :lol:

Här kommer en truddelutt som heter "Ditt liv får en mening då". Inspirerad av människor som inte verkar ha något annat att göra än att skriva negativiteter i kommentarsfälten på sociala medier, många gånger rätt kränkande saker.....brist på bildning och folkvett om Ni frågar mej!  B) Och sen har Vi ju kategorin som måste kommentera ursprungskommentaren och sen är cirkusen igång!  :lol:

Har kommit en bit in i projektet, ska lägga på lite körer och fila på ett slidegitarr solo till helgen om jag hinner.....

Önskar alla på KR en fortsatt trevlig sommar!

2016-07-08 Solot på plats och projektet börjar kännas klart för min del!  B)

Mvh Henric

Ditt liv får en mening då
Vers 1
Du är ett gammalt troll, med väldigt dålig koll, på vett och etikett,
har du dej själv någon gång i spegeln sett?
Refräng
För du tycker det är ballt att tycka om allt, ditt liv får en mening då,
Kommentarer du ger om allt som du ser, ditt liv får en mening då,
Bilden den blir skev av orden som du skrev
Vers 2
 Med lögner och förtal, är man för tjock eller smal, här kommer svar på tal,
har du dej själv någon gång i spegeln sett?
Refräng
För du tycker det är ballt att tycka om allt, ditt liv får en mening då,
Kommentarer du ger om allt som du ser, ditt liv får en mening då,
Bilden den blir skev av orden som du skrev
Solo över vers
Refräng
Refräng
Refräng

2016-08-01 Projektet är avslutat för min del!  B)

           
 


« Senast ändrad: 29.08.2016, 19:25:49 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fint spelat och mixat! Bra arr med elpiano, gitarrer etc.
Men trummorna tycker jag har för lite cymbaler och hihats och upplevs lite "ryckigt".
Hade hellre haft ett jämnare trumkomp med, som sagt, mer cymbaler och hihats. :)
Kul att höra dina personliga, lite funkiga låtar sjungna på skånska!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En gång i tiden fanns det något som net-etiquette, som folk följde för det mesta.

Jag kan ursäkta barska comments, om personen är på fyllan. Har hänt mig med att man säger saker man ångrar.

Bra låt, bra budskap, din sångröst passar till den här typen av musik och instrumentering. Är det här skånska? :unsure:

(Btw Asti, om du läser det här. Skämta hur mycket du vill i mina trådar! :) )
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag uppfattar dig som en super-Skåning med en distinkt accent som jag som Stockholmarer begriper direkt! Är det Lundensiska?

Bra sväng och gillar texten, den är tyvärr förekommande i våra sociala medier. Självhävdelse?

Jättebra det här, kanske bara liite ner på vokalen?  :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Henric

Fint spelat och mixat! Bra arr med elpiano, gitarrer etc.
Men trummorna tycker jag har för lite cymbaler och hihats och upplevs lite "ryckigt".
Hade hellre haft ett jämnare trumkomp med, som sagt, mer cymbaler och hihats. :)
Kul att höra dina personliga, lite funkiga låtar sjungna på skånska!
/Asti

Har släppt på lite mer skrammel på trummorna - tack för lyss!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

En gång i tiden fanns det något som net-etiquette, som folk följde för det mesta.

Jag kan ursäkta barska comments, om personen är på fyllan. Har hänt mig med att man säger saker man ångrar.

Bra låt, bra budskap, din sångröst passar till den här typen av musik och instrumentering. Är det här skånska? :unsure:

(Btw Asti, om du läser det här. Skämta hur mycket du vill i mina trådar! :) )

Detta är dialekt från Nordöstra Skåne - Ö Göinge närmare bestämt! Doatjejen sjunger på rikssvenska dock.... :lol:
Kul att du gillar - nu är körerna och all sång på plats iaf!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Jag uppfattar dig som en super-Skåning med en distinkt accent som jag som Stockholmarer begriper direkt! Är det Lundensiska?

Bra sväng och gillar texten, den är tyvärr förekommande i våra sociala medier. Självhävdelse?

Jättebra det här, kanske bara liite ner på vokalen?  :rolleyes:

/Marre

Kul att du gillar! Dialekten är från Ö Göinge i nordöstra Skåne! Har petat ner leadsången ett par myrben, vill dock ha den lite in your face på denna! Körerna är på plats nu iaf!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Nu är alla körer och sångspår på plats! Har justerat lite på mixen, släpt på lite mer skrammel på trummorna och sänkt leadsången något! Blev många sångspår på denna, dottern var hemma idag så hon fick slänga på lite körsång på reffarna!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker ljudbilden blev öppnare nu!
Väldigt snygg körsång av dottern!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Nu är solot på plats och låten börjar kännas klar för min del!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Spegelen  :P

Kul produktioner du får till. Låter så härligt personligt. Gillar också körerna!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Spegelen  :P

Kul produktioner du får till. Låter så härligt personligt. Gillar också körerna!

 :P Tack MaxB
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad biomoib

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
Superbra spelat! Diggar ditt arr och hur du hanterar instrumenten. Men i mina öron klingar sången i verserna inte bara synkoperade utan väldigt väldigt sent. Jag skulle vilja höra hur det låter om du trycker på med sången i verserna istället för att bromsa.


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Superbra spelat! Diggar ditt arr och hur du hanterar instrumenten. Men i mina öron klingar sången i verserna inte bara synkoperade utan väldigt väldigt sent. Jag skulle vilja höra hur det låter om du trycker på med sången i verserna istället för att bromsa.

Kan bara hålla med föregående skribent med den skillnaden att jag tycker att synkoperna sitter där de skall. Däremot trycket i sången skiljer sig från vers till refräng på ett betänkligt sätt vilket kanske är meningen? Mixen är fin och lyssningsvänlig med en softad diskant över det hela. Bra jobbat!


Utloggad Henric

Superbra spelat! Diggar ditt arr och hur du hanterar instrumenten. Men i mina öron klingar sången i verserna inte bara synkoperade utan väldigt väldigt sent. Jag skulle vilja höra hur det låter om du trycker på med sången i verserna istället för att bromsa.

Upplever inte att jag bromsar på sången i verserna, rätt stor skillnad på vers och refräng både spelmässigt och även tonartsmässigt...(D-dur i vers och F-dur i refrängen)

Tack för kommentar och lyss! :-) Henric
« Senast ändrad: 08.08.2016, 17:17:13 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Superbra spelat! Diggar ditt arr och hur du hanterar instrumenten. Men i mina öron klingar sången i verserna inte bara synkoperade utan väldigt väldigt sent. Jag skulle vilja höra hur det låter om du trycker på med sången i verserna istället för att bromsa.

Kan bara hålla med föregående skribent med den skillnaden att jag tycker att synkoperna sitter där de skall. Däremot trycket i sången skiljer sig från vers till refräng på ett betänkligt sätt vilket kanske är meningen? Mixen är fin och lyssningsvänlig med en softad diskant över det hela. Bra jobbat!

Blir nog automatiskt mer tryck i reffarna bara p g av att verserna går i D-dur och reffarna i F-dur tror det är en bidragande orsak iaf - tack för lyssning och kommentar!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Bra budskap i låten sjungen på trevlig dialekt! :) Tycker nog trummorna låter lite för "pappiga" och skulle önska mer sajjaljud och ha dem längre fram. /Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/