Forum > Demolåtar

equality - Scenario

<< < (2/3) > >>

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 08.07.2016, 10:43:22 ---Svänger fint! Snygga trummor. Behövs väl någon mer krydda, t.ex sång...?
Kul att du prövar nya vägar, även om jag saknar ditt fina gitarrspel!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Yes, sång skulle till och kanske något ytterligare bryt.  :)

--- Citat från: MaxB link=topic=43851.msg295475# :Dmsg295475 date=1468100903 ---Kul att höra. Hoppas du har inspiration att göra mer!

--- Slut citat ---

Tack. Fattar inte hur ni andra håller idéerna igång. Det är bara att imponeras! :-)

--- Citat från: Eddi skrivet 10.07.2016, 04:03:43 ---Bra drag - har inte så mycket förslag att komma med - kanske skulle huvudsynthen vara av det mer moderna slaget? Om det nu är det man är ute efter. Bassynthen sätter ju sin 80-talsprägel ändå. Men jag gillart´

--- Slut citat ---

Kan man nå verkshöjd genom att kalla det postmodernistiskt?  :D Skämt åsido, noll koll på synthljud. Mina syntar har så sjukt många ljud att jag har tröttnat vid bokstaven "B" vid den alfabetiska genomgången... :blink:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.07.2016, 00:24:39 ---Funkar nog på dansgolvet - frågan i vilken epok. Ett förslag är att ha en fet bastrumma - som tränger igenom det mesta - på 4an i princip genom hela låten. Så är det senast jag var ute på sådana danställen i världen.

Nu är jag en gammal skit som studerar Haydn och skriver fugor bara. ;)

--- Slut citat ---

Discot 1987? Ok, jag skall leta efter en sådan trumma.  :) Ja, du är en riktig fugolog och jäkligt bra på det! 

Roffe H:
Snyggt och svängigt, men saknar också gitarrer...hoppas att inspirationen att jobba vidare dyker upp.  :)
Sommarhälsning Roffe H

1up:
Svänger så Moog skulle varit stolt.

Ja, kanske pröva en bdrum.

Behärskar inte bara akustiskt och sång utan elektroniskt med. :)

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 14.08.2016, 22:12:54 ---Ja, kanske pröva en bdrum.

--- Slut citat ---

Jag menar förstås 1:an och inte 4:an ;)

MOMA:
Intensivt och bra driv! Gillar det studsande rappa arret som håller tempot uppe på ett effektivt sätt. Den är dessutom kul och positiv i sin känsla!

Bra jobb!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion