Forum > Demolåtar

equality - Scenario

<< < (3/3)

equality:
Får tacka så väldigt mycket för ytterligare lyssningar och fina kommentarer! Lite otippat faktiskt. Gör att man vill ta tag i detta igen och få till nåt mer substantiellt. Tack igen! Payback feedback soon

Toby:
Lite kul idé men inte riktigt som jag kommer ihåg dina förra alster!  :) Vad jag saknar, som jag såg någon mer skriva , är en fet bastrumma som accentuerar beatet. Utan den begriper jag inte riktigt genren. Men att experimentera är ju alltid kul. med sång och kanske lite tunga gitarriff skulle detta kunna bli något eget och riktigt kul. Tycker att virveln som lirar lite fills är väl tunn, matchar inte riktigt den tjocka basen. Ska bli spännande att höra hur detta slutar!
Med vänlig hälsning, Toby

karl:
Och mitt i all techno så kan man höra ELP influes :)

Inte riktigt min bag men modigt att ge dig på denna genre ;)

Allt gott karl

Emulator:
Riktigt bra! Ljuden kunde krispas upp en aning, leadsynthen skulle ha lite mer övertoner och skrika högre.
- svag overdrive, och skär bort massa low kan vara en ide.

Basen med det där funkiga inslaget tycker jag tar lite av urkraften låten skulle kunna ha, å andra sidan ger den en härlig crossover-feel till det hela.
- Jag skulle personligen spelat den med ett lite mer syntight ljud, kanske en oktav upp, och dammat på en sextondelshammerbass elle rnågot som fick sköta trancedelen av det hela.

Trummorna! Kudos, riktigt bra driv!

Fixa sång på den här också, den är helt klart värd det. Grymt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion