Forum > Demolåtar

Dividend och Leif - Morgonrodnad

<< < (5/7) > >>

Emulator:
singer-songwriter i ny tappning!

otroligt trevligt nordiskt vemod, passar otroligt bra med leifs röst! Jag skulle föredra en aningen torrare leif till denna sättningen, men det är väl mest en smaksak.

gött mos!

Plinka:
Här hände nåt intressant i erat möte, gillar´t väldigt mycket -vilken dramatikmys! Älskar denna röst.
Minska aningen på reverbet över lag, tror jag...men nej, mest känns det som att stråkarna flyter ut...ska lyssna igen :)

Tillägg efter andra lyss: ...eller är det ett kort delay på sången? Kanske är det bara att reverbet känns annorlunda på sången jämfört med stråk och arr?

Dividend:
Lite sent, men vad kan man göra!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.11.2016, 08:32:33 ---Fin låt... trots att detta inte riktigt är min kopp te så gillade jag detta. Fin komposition och bra sångröst.
Det enda jag lite funderade på var att det låter som att stråkarna har mer rumseko än sången och gitarren :unsure:

//Space

--- Slut citat ---

Tack för din tid! :)
Nej, inte mer rumseko, kan inte höra det?

--- Citat från: Plinka skrivet 05.11.2016, 19:09:57 ---Här hände nåt intressant i erat möte, gillar´t väldigt mycket -vilken dramatikmys! Älskar denna röst.
Minska aningen på reverbet över lag, tror jag...men nej, mest känns det som att stråkarna flyter ut...ska lyssna igen :)

Tillägg efter andra lyss: ...eller är det ett kort delay på sången? Kanske är det bara att reverbet känns annorlunda på sången jämfört med stråk och arr?

--- Slut citat ---

Vad säger du Leif : (Han mixar) :)

--- Citat från: Emulator skrivet 04.11.2016, 00:33:51 ---singer-songwriter i ny tappning!

otroligt trevligt nordiskt vemod, passar otroligt bra med leifs röst! Jag skulle föredra en aningen torrare leif till denna sättningen, men det är väl mest en smaksak.

gött mos!

--- Slut citat ---

Vad roligt, att du är tillbaka och gillade det! Ska överväga att torka Leif, om den här tas upp igen.

Såja, bättre sent än aldrig :)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Plinka skrivet 05.11.2016, 19:09:57 ---Här hände nåt intressant i erat möte, gillar´t väldigt mycket -vilken dramatikmys! Älskar denna röst.

--- Slut citat ---
Jag hörde samma delay o retade mig lite på det. Det hörs mest i början när sången är mer ensam.

Det är nog lite för mycket reverb oxå på annat.

Mycket härlig låt och sång för övrigt. Som riktigt bra filmmusik.

Leif:
Härligt med alla svar!

Ja, egentligen borde vi torka upp den här låten något och se över den mer ordentligt en gång till.
Vi var kanske lite för snabba med att lämna den. :)
Ska se om jag kan hitta tid och energi till att plocka fram låten igen.

Tack ska ni ha för bra feedback!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion