Kontrollrummet

NOMINERINGSTRÅD TILL BEST OF KR 2011 - 2013 INSTÄLLT

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Max 4 låtar nominerar man varav högst 2 sina egna. Låten måste vara publicerad på KR under Färdiga 2011 - 2013

Man hittar sin låt (kolla i Mediacenter) kopierar URL trycker på det blå jordklotet och klistrar in länken MEN man måste skriva i klartext strax innan länken vad Artisten heter och vad låten heter. Och så upprepar man det fyra ggr. inte så svårt va  :D

När 40 låtar har nominerats drar vi ett streck. Röstningen pågår sedan på dolt sätt till den 27 augusti, den 28 är det ju dags för nästa Festival med sväng.

Så det här är för att vi ska ha något att göra i sommar.
 
Så kom igen nominera era låtar i denna tråd - när vi nått 40 låtar sätter jag upp en röstningstråd.
« Senast ändrad: 28.06.2016, 03:14:30 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Då får vi hoppas på regniga stormiga dagar och kvällar så man har tid att gå igenom denna stora musikskatt.
Jag hoppas mest på sol och värme och mycket utevistelse. Kul initiativ, kan vara många som vill nominera/nomineras.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP


Vem vill vara först till rakning?

Jag är övertygad om att det kommer in låtar såsmåningom men nån måste börja..... :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är många låtar att välja bland. Finns det något enkelt sätt att
filtrera fram låtarna från den tidsperioden ur alla färdiga demon?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är många låtar att välja bland. Finns det något enkelt sätt att
filtrera fram låtarna från den tidsperioden ur alla färdiga demon?
Ja det gör det - tryck på Mediacenter till höger under demolåtarna. den listan du får upp är sorterad med senaste låten högst upp - bläddra fram i sidorna tills dess du når 2013 - totalt skulle jag tro det handlar om ca 150 låtar de tre åren - så det är några sidor att gå igenom - man ser ju direkt vilka som fått flest lyssningar och det är väl förmodligen någon av dessa som kommer att nomineras men men allt det där med smak och bak man vet aldrig det finns säkert några pärlor som det har lyssnats på alldeles för lite. :)

Edit: Från sidan 13 till 44 finns de årens låtar och det var visst lite mer - ca 600 låtar att välja mellan - ha det kul :D
« Senast ändrad: 23.06.2016, 10:54:41 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är många låtar att välja bland. Finns det något enkelt sätt att
filtrera fram låtarna från den tidsperioden ur alla färdiga demon?
Ja det gör det - tryck på Mediacenter till höger under demolåtarna. den listan du får upp är sorterad med senaste låten högst upp - bläddra fram i sidorna tills dess du når 2013 - totalt skulle jag tro det handlar om ca 150 låtar de tre åren - så det är några sidor att gå igenom - man ser ju direkt vilka som fått flest lyssningar och det är väl förmodligen någon av dessa som kommer att nomineras men men allt det där med smak och bak man vet aldrig det finns säkert några pärlor som det har lyssnats på alldeles för lite. :)

Edit: Från sidan 13 till 44 finns de årens låtar och det var visst lite mer - ca 600 låtar att välja mellan - ha det kul :D
Det var så jag gjorde, men det var ett fasligt bläddrande.  :)
Att välja från flest "antal nedladdningar/lyssningar" är inte att rekommendera, eftersom den funktionen inte fungerar speciellt bra.
Att lyssna igenom 600 låtar är ju knappast görligt....nej, för mig känns det här tyvärr lite för jobbigt att ge sig in
i nu i sommartider. Det skulle kännas mer överkomligt med ett år i taget...
Men det finns nog andra på KR som inte är så lata som gamle Asti.  :D
/Asti t.f. slöfock

Edit 2016-06-25: Testade via Ipaden och konstaterade att varje lyssning adderade 3 nedladdningar....varför blir det så tro?
« Senast ändrad: 25.06.2016, 18:54:26 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja nå det är ju väldans massa låtar så är det ju tja vad tycker ni andra ska vi ta ett år i taget?

Edit: vi körde ju 2008 - 2010 på en sväng efter en massa tjatande om förlängd tid över sommaren som nu men det kan ju vara så att 2011 har lite fler låtar än 2008-2010 har inte kollat det men men, The best of 2011 kanske är det som ska gälla?
« Senast ändrad: 26.06.2016, 05:27:51 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eftersom intresset är lika med noll så ställer vi in den här festivaltråen tråkigt nog :angry:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
kanske bara sommartorka? Allt lägger ner!  Du skulle se min DN - tunn som en ekblad just nu:)

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists