Kontrollrummet

Samla ihop audiofiler i Cubase

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
När jag startat nytt projekt så brukar jag ha en mapp innehållande audiomapp med ljudfilerna samt låten (den man klickar på för att öppna projektet). Ibland har jag, när jag startat nytt projekt, missat att skapa en audiomapp och då hamnar audiofilerna i ett tidigare projekts audiomapp. Det är inte bra ifall man vid senare tillfälle får för sig att slänga detta tidigare projekts mapp för då försvinner audifiler som tillhör annat projekt. Jag vet att man i efterhand ska kunna samla ihop allt som tillhör ett projekt och flytta det men hittar inte hur man gör. Kan man i efterhand tala om för cubase att byta mapp och i fortsättningen spara audiofiler i ny mapp? Är det riskfritt att i audiopoolen slänga "unused media" för att frigöra minne? Jag menar poolen i det aktuella projektet kan ju innehålla filer som tillhör andra projekt. Jag har Cubase 8.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Välj: File-->Back up project.

Då låter Cubase dig välja/skapa en ny projektmapp och alla spår tillhörandes just det aktiva projektet följer med


Jag rekommenderar också att du låter Cubase tvinga dig att välja projektmapp varje gång du skapar ett nytt projekt, då riskerar du aldrig att två projekt hamnar i samma mapp


« Senast ändrad: 19.06.2016, 20:37:22 by jonnerstone »