Forum > Färdiga produktioner
Asti - Only love (klar)
Bribedant:
Ännu ett stycke välsvarvad och fernissad musik som man blivit bortskämd av från dig. Sången ligger väldig up-front. Modigt, men den håller för det så, gott jobb igen. ^_^ Örontrubbel! usch då! Ja, ta det lungt.
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 01.07.2016, 16:56:59 ---Ännu ett stycke välsvarvad och fernissad musik som man blivit bortskämd av från dig. Sången ligger väldig up-front. Modigt, men den håller för det så, gott jobb igen. ^_^ Örontrubbel! usch då! Ja, ta det lungt.
--- Slut citat ---
Tanken var att sången skulle vara nära och naken, så det verkar som att det funkade då. :)
"Välsvarvad och fernissad" låter ju lite tillrättalagt och tråkigt, men låten är enkel
så det stämmer kanske.... men den blev kanske lite tråkig. :unsure:
Ja, öronproblemen verkar inte ge sig - tvärtom. Så jag tvingas skära ner ytterligare på musicerandet.
Tack för din feedback!
/Asti
Bribedant:
--- Citat från: Asti skrivet 02.07.2016, 08:39:55 ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 01.07.2016, 16:56:59 ---Ännu ett stycke välsvarvad och fernissad musik som man blivit bortskämd av från dig. Sången ligger väldig up-front. Modigt, men den håller för det så, gott jobb igen. ^_^ Örontrubbel! usch då! Ja, ta det lungt.
--- Slut citat ---
Tanken var att sången skulle vara nära och naken, så det verkar som att det funkade då. :)
"Välsvarvad och fernissad" låter ju lite tillrättalagt och tråkigt, men låten är enkel
Ja, öronproblemen verkar inte ge sig - tvärtom. Så jag tvingas skära ner ytterligare på musicerandet.
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
:D skitig och intensiv (i positiv bemärkelse) passar oftast inte in på ditt låtmaterial. Äh, låter riktigt bra denna hursomhelst
Är tinnitus som ställer till det?
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 02.07.2016, 15:00:03 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.07.2016, 08:39:55 ---
--- Slut citat ---
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
:D skitig och intensiv (i positiv bemärkelse) passar oftast inte in på ditt låtmaterial. Äh, låter riktigt bra denna hursomhelst
Är tinnitus som ställer till det?
--- Slut citat ---
Nej, jag trodde och hoppades att det var så du menade! :D Tack för det!
Ja, lite av tinnitus också, men framför allt en hörselnedsättning på vänsterörat.
Vid höga ljud skär sig ljudet dessutom, så konserter undviker jag nu. Har försökt med fetvadd
i öronen, men då tappar man inlevelsen. Tyckte dessutom att tinnitusen ökade därefter.
Har försökt att mixa via monitorer i st f hörlurar, men jag har svårt att höra detaljer och få rätt balans när
man måste lyssna på låg volym. Går nu mest efter tidigare inspelningar och visuell koll på "staplarna" i mixern.
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
1up:
Fint hantverk, lång trevlig uppbyggnadsfas.
Det brukar krävas en hel del iterationer innan man når så här långt så tummen upp.
För min del kanske lite mindre verb på sången. Alternativt orgeln tror jag det är i bakgrunden de verkar dela en del av frekvensspektrumet / plats i ljudbilden? Thereminen gillar jag. Kanske låta den accentuera med pauser då och då.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida