Forum > Färdiga produktioner

Toby "Hold Of Another Me"

<< < (3/8) > >>

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 04.06.2016, 21:53:01 ---När jag nu lyssnar på nytt tycker jag sången går fram bra!
Är nog OK nivå på den! Däremot kom jag att tänka på att
"refrängen" Ba-ra-ra-ram etc kanske kunde blivit mer effektfull
med en text där och lite mer aggressiv sång....nu blir den kanske lite passiv...
Hur som helst en riktigt skön låt!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag har ändå höjt sången ett myrben tycker att det blev bättre. Refrängen är inte den utan "I might be dreaming....Men nix den ska inte vara aggressiv utan ha en feelgoodkänsla så den funkar tillsammans med texten. Jag har en ny version uppe med percussion som som jag tycker mer framhäver det jag vill få fram.  :) Jätteroligt att du tagit dig tid att lyssna återigen och tack för dina tankar!/Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 06.06.2016, 11:22:30 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.06.2016, 21:53:01 ---När jag nu lyssnar på nytt tycker jag sången går fram bra!
Är nog OK nivå på den! Däremot kom jag att tänka på att
"refrängen" Ba-ra-ra-ram etc kanske kunde blivit mer effektfull
med en text där och lite mer aggressiv sång....nu blir den kanske lite passiv...
Hur som helst en riktigt skön låt!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag har ändå höjt sången ett myrben tycker att det blev bättre. Refrängen är inte den utan "I might be dreaming....Men nix den ska inte vara aggressiv utan ha en feelgoodkänsla så den funkar tillsammans med texten. Jag har en ny version uppe med percussion som som jag tycker mer framhäver det jag vill få fram.  :) Jätteroligt att du tagit dig tid att lyssna återigen och tack för dina tankar!/Toby

--- Slut citat ---
OK, jag förstår!  :)
Svänger fint nu med lite percussion!

MaxB:
Utan att ha läst tidigare kommentarer...

Jag hör inte sångens text då den först kommer in. Spontant tycker jag att pianot ska ner i volym då det är sång, från 31 sekunder och framåt om sången ska ha den här volymen. Sången bör få utrymme men här kör pianot över totalt. Hur ser egentligen dynamiken (volymen) på pianot ut? Jag tror att pianot backar i volym vid syntmellanspel däremot inte då sången borde ha störst fokus? 
Roligt låt med positivt sound.

Toby:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.06.2016, 17:29:23 ---Utan att ha läst tidigare kommentarer...

Jag hör inte sångens text då den först kommer in. Spontant tycker jag att pianot ska ner i volym då det är sång, från 31 sekunder och framåt om sången ska ha den här volymen. Sången bör få utrymme men här kör pianot över totalt. Hur ser egentligen dynamiken (volymen) på pianot ut? Jag tror att pianot backar i volym vid syntmellanspel däremot inte då sången borde ha störst fokus? 

--- Slut citat ---
Jag hjälper dig: "It´s so relieving...." Kanske ligger pianot aningens aning högt min i mina öron men inte "kör det över totalt" tycker jag. Ska fundera på det och lyssna gärna igen Max för dubbelkoll. :D Tack för att du gillat, kommenterat och lyssnat!/Toby

MaxB:

--- Citat från: Toby skrivet 07.06.2016, 19:37:47 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.06.2016, 17:29:23 ---Utan att ha läst tidigare kommentarer...

--- Slut citat ---
Jag hjälper dig: "It´s so relieving...." Kanske ligger pianot aningens aning högt min i mina öron men inte "kör det över totalt" tycker jag. Ska fundera på det och lyssna gärna igen Max för dubbelkoll. :D Tack för att du gillat, kommenterat och lyssnat!/Toby

--- Slut citat ---

Lyssning i inte fullt så diskantrika lurar nu och det är bättre här. Så troligen är det de diskantrika lurarna, som spelade mig ett spratt. Jag som trodde på dem i alla väder?
Generellt uppskattar jag ändå att pianot backar märkbart, då sången kommer in. Av pianistens respekt för sångarens insats och för att tydligt visa vad som ska ha fokus, då sången kommer in.

Pianisten kör alltså inte över sångaren totalt men lite respekt förväntar jag mig från pianisten initialt då sången kommer in. Det blir mitt "final answer".  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion