Forum > Demolåtar

pxm - "Blues 2016"

(1/2) > >>

pxm:
 :)

mvh

MOMA:
På med sången bara!! Grunden är ju klockren - bra beat, enkelt arr och en kompromisslös lunkande gungande attityd!
Så det är väl bara att du pluggar in micken och besjunger något deppigt blues-tema som får Year Blues att framstå som en frejdig scoutvisa:) Vi väntar här på KR!

Bra sväng!

MOMA

pxm:
Tack, MOMA !!!  :)

Lade på ett orgelspår, tambourine och shaker
men behöll det enkla arret. Sedan lade jag ett
sångspår trots att jag inte kan sjunga :D
Det är jätteroligt tycker jag.

mvh

Roffe H:

--- Citat från: pxm skrivet 31.05.2016, 16:08:51 ---Tack, MOMA !!!  :)

Lade på ett orgelspår, tambourine och shaker
men behöll det enkla arret. Sedan lade jag ett
sångspår trots att jag inte kan sjunga :D
Det är jätteroligt tycker jag.

mvh

--- Slut citat ---

Jättefin blues, låter bitvis lite boggie??? Vet inte om jag tolkar det rätt...men någon sång hör jag inte ??? Har du gömt att lägga på sångspåret, men visst kan  du sjunga!  :)
Roffe H

Eddi:
Fasen Pixel - din bästa grund hitttills som inte sticker ut med konstiga gitarrsvängar (om än riktiga harmoniskt) och en skickligt tung bas (hur får du det ljudet undrar man) lite osynkad bas nu går att trixa till. Det lite tunna spretiga soloförsöket runt 160 är bra men det behöver lite mera driv - inga konstigheter men lite melodiöst sammanhängane och det behöver inte spela skjortan av folk heller det kan vara så där laidback  som det framstår nu. Ditt melodynande pa-pa-pa-pa tua är bra behåll det men lägg till e riktig sång som lead så blir det skitbra - och du kan sjunga på ditt oefterhärmliga sätt så räds inte för det.
En hit som svänger är ju det hela - stoppa inte ner i lådan nu utan utveckla :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion