Forum > Demolåtar
MaxB - The Rain The Wind - separat mp3:a
nestergaard:
Låter skönt! Skön stämning och underbart ljud på piano och gitarr!
Bra gjort!!!
Toby:
Riktigt fin låt som kan bli hur bra som helst! Men jag orkade bara lyssna tre minuter för ljuden från videon störde så grymt. Det här påminde mig lite om Tim Buckley. Jobba med denna och ta bort den som soundtrack till videon. Tycker jag. :)/Toby
MaxB:
Oj, tack för kommentarer på låten! Visste inte om jag ska - eller vad jag ska, göra med den.
Har lagt mp3:an med enbart låten i första inlägget.
--- Citat från: Asti skrivet 28.05.2016, 17:15:08 ---Det är ju sköna klassiska harmoniföljder och det är ett snyggt sound på gitarr och piano. Du kunde gärna utöka med lite fler stämmor på sången och variera den en aning och skriva lite mer text, så kan den bli fin som självständig låt och inte enbart vara bakgrundsmusik till videon.
Det kan gärna vara så enkel/sparsmakad instrumentering. Ev en försiktig dobro som kompletterar.....
--- Slut citat ---
Goda tankar och idéer. Ska smälta och se till att hinna in i studion...
--- Citat från: Roffe H skrivet 30.05.2016, 13:44:52 ---Fin film, hon är rolig "spöket"...och visst kan det bli en "riktig" låt om du vill, som Asti säger... :)
--- Slut citat ---
Ja, får se vad som hinns med, man är ju så rysligt upptagen med hundpromenader och hästpromenader och lackande av trädetaljer på segelbåten som inte kommit i havet de senaste tre åren. I år ska det väl bli av...?
--- Citat från: nestergaard skrivet 30.05.2016, 16:28:18 ---Låter skönt! Skön stämning och underbart ljud på piano och gitarr! Bra gjort!!!
--- Slut citat ---
Jag tycker också att det i stort låter skönt om än otajt på något/några ställen. Kanske fixar något tajtare av detta.
--- Citat från: Toby skrivet 30.05.2016, 18:27:10 ---Riktigt fin låt som kan bli hur bra som helst! Men jag orkade bara lyssna tre minuter för ljuden från videon störde så grymt. Det här påminde mig lite om Tim Buckley. Jobba med denna och ta bort den som soundtrack till videon. Tycker jag. :)
--- Slut citat ---
Nu kan du lyssna 343 sekunder i första inlägget utan störande ljud från nån video...
pxm:
Grymt bra låt, MaxB !!!
Trodde att efter introt skulle det komma trummor
och andra instrument. Men ett ensamt
piano tog den effekten istället. Strålande !! :)
Du sjunger verkligen bra !!
mvh
MaxB:
--- Citat från: pxm skrivet 05.06.2016, 14:00:13 ---Grymt bra låt, MaxB !!! Trodde att efter introt skulle det komma trummor
och andra instrument. Men ett ensamt piano tog den effekten istället. Strålande !! :)
Du sjunger verkligen bra !!
--- Slut citat ---
Tack pxm!
Det blev en ganska avskalad låt det här. Tack för kommentar om sången. Det peppar mig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida