Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Every little thing (färdig)
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 23.05.2016, 16:22:36 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.05.2016, 16:00:33 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 22.05.2016, 22:29:04 ---Inget fel med höga leaden men det blev tårta på tårta när kören kom in.
--- Slut citat ---
Tack Eddi, behåller versionen med enkelsång... :)
--- Citat från: Asti skrivet 23.05.2016, 11:18:18 ---
Trevlig poplåt! I mina öron är basen lite anonym och sången snäppet för hög.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för lyss och tips Asti. Ökat bas ett myrben och sänkt sången något...börjar väl bli färdig nu... :)
--- Slut citat ---
Jag tycker nivåerna är bättre i mina öron nu.
Du skulle ev kunna höja sången lite, lite precis i inledningen, där du sjunger lågt.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för återlyssning, får se om jag fixar det, ska lyssna igen :)
MaxB:
Skönt jam med gänget på verandan.
Jag har diskantrika hörlurar (en av mina bättre lurar => 400 kr i inköp) och i dessa hör jag frekvenser på en och samma gitarr (strax till vänster om mitten), ljud som inte är angenäma. Ska försöka skriva ner några tidpunkter där jag hör dessa gitarrljud som är vassa och kanske kan/ska ändras med eq?
21s, 29s, 36s och vid 88s, 96s, 104s
Härligt jam med gänget som sagt. Det känns som en höjdare att sitta med dig på verandan och lira!
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.05.2016, 21:59:23 ---Skönt jam med gänget på verandan.
Jag har diskantrika hörlurar (en av mina bättre lurar => 400 kr i inköp) och i dessa hör jag frekvenser på en och samma gitarr (strax till vänster om mitten), ljud som inte är angenäma. Ska försöka skriva ner några tidpunkter där jag hör dessa gitarrljud som är vassa och kanske kan/ska ändras med eq?
21s, 29s, 36s och vid 88s, 96s, 104s
Härligt jam med gänget som sagt. Det känns som en höjdare att sitta med dig på verandan och lira!
--- Slut citat ---
Tack för dina synpunkter, mycket bra...sånt man tydligen inte hör själv. Ska kolla upp den vassa gitarren snarast... :)
Roffe H:
Åtgärdat...mindre diskant på vänstergitarren, tror det blev bättre, i alla fall i mina lurar... :)
Roffe H
Toby:
Fin liten poplåt med 60´talsstuk! Alltid trevligt med gitarrsolo men kanske det skulle ner aningens aning i volym. Tycker också att sången är lite för stark i verserna och inte riktigt vill gifta sig med kompet. Gillar gitarrintrot. Tycker också att virveln kunde vässas lite och låta mer av sejarmattan. Skulle bli mer 60-tal. Börjar väl annars bli klar tycker jag./Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida