Forum > Färdiga produktioner
Why? - MOMA
spacetrucker:
Snyggt. Skönt med en låt utan trummor ibland :) Introt är superbra tycker jag, hela låten också för den delen... men introt är ju liksom låtens visitkort. Pianot kör över sången ställvis tycker jag kanske.
Fint hantverk ^_^
//Space
91:an:
Låtar längre än tre minuter brukar jag sällan lyssna färdigt på men här satt jag som klistrad till sista ton. Oerhört imponerad!
MOMA:
--- Citat från: hammagrella skrivet 28.07.2016, 19:17:33 ---Väldigt bra detta. Får vibbar av Peter Gabriel från 70-talet. Mäktigt orkestrerat. Hade gärna hört att den efter andra refrängen dragit igång med trummor och kanske en smakfullt dämpad kompgura, men å andra sidan är det effektfullt som det är. Thumbsup!
--- Slut citat ---
Tack för positiv kommentar hammagrella. Att det inte blev några trummor, eller kompgura, berodde nog på låtens trista bakgrund och att jag inte riktigt mäktade med att addera mer. Så den fick liksom bli som den blev.
Ha det gott!
MOMA
MaxB:
Eminent musikstycke med härliga inslag av alla medverkande musiker.
Körerna i början - klockrent
Pianospelet och ljudet med sitt basregister på ena sidan och högre pianotoner på andra sidan, så att sången tydligt kommer fram i mitten
Har du valt att vi ska höra pianot från pianistens perspektiv, med basen till vänster? (Det är ju nästan en klassiker att man ibland kan höra hihat'en till vänster i en del inspelningar)
Blåsinstrumenteringen på slutet - pampigt och storslaget.
Rösten som tillåts bryta vid 270 är en så betydelsefull - dock liten detalj i helheten, som jag älskar att den finns.
Av mig får detta stycke, dessa musiker och denna mix fem pianon (av fem möjliga).
Dividend:
Snyggt...
Jag får - trots omvändning instrumentering - vibbar av 80-tals synthmusik + lite annat från den tiden. Scorpions - won't you send me an angel t ex. Gillar partiet med de rosslande mandlarna.
Förbättringar: Ja, va fan ska man säga. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida