Forum > Färdiga produktioner
Why? - MOMA
MOMA:
Efter en mycket jobbig tid då en nära vän och själsfrände gick bort, skrev jag ner ett antal rader som snurrade i huvudet. Efter ytterligare ett halvår kom ackorden, och de kändes då så självklara till orden. För några månaders sedan la jag pianot och med ytterligare några nätter så hamnade det mesta på plats. Med lite goda råd från bribed ant blev mixen till slut klar. Egentligen visste jag inte vad jag skulle göra med den, men jag fick höra att texten berörde andra, fast på andra sätt. Så här är den då.
LÅTNAMN:Why?
ARTIST/GRUPP:MOMA
GENRE:Prog/alternativ?
LÅTLÄNGD:7 min
KOMPOSITÖR:MOMA
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3
Toby:
Har hört den innan på SC men lyssnar naturligtvis gärna igen. :)Riktigt snyggt med körintrot. Vad är det? Pie Jesus sjunger de men vem har skrivit? Mycket fin vers där jag tolkar texten som att det är personen ifråga som talar och i refrängen du. Känns så men det är kanske inte så du tänkt. I vilket fall en låt som växer med ett par lyssningar. Gillar ljudet i flygeln i början. Överlag snygg instrumentering. Finns säkert de som har åsikter om ljud och ljudbild. Det lämnar jag till dem för jag är nöjd. Också sticket är suveränt, du kan din progg! :)Snyggt jobb!/Toby
Roffe H:
Så fin låt och texten berör verkligen. Mycket fin ljudbild och gitarrerna som delas upp på varsin kanal är så snyggt (sång och mycket mer, inget att anmärka på eller tillägga). :D :D
Roffe H
MOMA:
--- Citat från: Toby skrivet 19.05.2016, 20:13:36 ---Har hört den innan på SC men lyssnar naturligtvis gärna igen. :)Riktigt snyggt med körintrot. Vad är det? Pie Jesus sjunger de men vem har skrivit? Mycket fin vers där jag tolkar texten som att det är personen ifråga som talar och i refrängen du. Känns så men det är kanske inte så du tänkt. I vilket fall en låt som växer med ett par lyssningar. Gillar ljudet i flygeln i början. Överlag snygg instrumentering. Finns säkert de som har åsikter om ljud och ljudbild. Det lämnar jag till dem för jag är nöjd. Också sticket är suveränt, du kan din progg! :)Snyggt jobb!/Toby
--- Slut citat ---
Tack Toby! Tuff låt att jobba med, uppskattar dina reflektioner - som alltid.
Önskar en trevlig helg.
MOMA
Marsall:
Fin låt som håller än i hand ända in i mål.. :) Skönt när du tar i på reffen så det rosslar i halsmandlarna .. :) Kanske lite starka pianoanslagsackord med sången låter liite hårt med varann på nåt sätt? Låter finemang men liite hårt mot sångenljudet...Kanske närmare med sången där så blir det än bättre ? B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida