Kontrollrummet

aROCKER_Hold on

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Ny låt från The Ballsier Sound Studio: Siktade in oss på SWEET. Låten startade med att jag kom upp med ett klassiskt Mick Tucker driv på virveln och hade sedan bara några vers-strofer med melodi och det doftade tillräckligt mycket SWEET för att det skulle börja bubbla i Rolf Nordström...efter att ha lyssnat på mitt utkast så ringde han upp mig två dagar senare och hade då i princip alla partierna klara så det formligen sprutade ideér ur honom och efter det så började vi sålla bort och ändra plus sätta ihop arrangemanget. Efter att jag lagt trummorna så var det dax för gitarr och då ville vi att det skulle muffa på i bästa Andy Scott-stil så Gibson SG fick göra jobbet men lödningen i gitarren började knasa så det blev en del olika gitarrer Rolf lade med. Tror en del av stämmorna lades av samma gitarr som Andy Scott lånade av Rolf då SWEET var här i Ö-vik och lirade (Fendern) så det är lite Andy´s känsla som puttrar i detta projekt, hehe. Efter bas och gitarrer av Rolf så lade jag min leadsång och sedan körade vi som galningar och Rolf pressade fram en Andy-pipa på klassisk SWEET-maner. Under projektets gång så lastade Christer Sundh in Moog-slingor och annat mys som krävs för detta.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
The SWEET seventies som ni fångar så utomordentligt bra :)
Svårt att sitta still när ni rockar loss så där :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt! Vad glad man blir av det här!  :wub:
Skön låt och kanon-insatser på sång, trummor och gitarrer!
Hittar inget att anmärka på!
För en stund kände jag mig nästan en halvtimme yngre..... :o
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Verkligen skön ljudbild, kanoninsats av alla inblandade. Man blir, som sagt, glad.
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tackar gubbs! (Eddi, Asti & Roffe)
Kul att ni gillade ljudbilden...försökte få till SWEET FANNY ADAMS och kom väl halvvägs :P


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jodå ljudbilden stämmer bra med eftersträvad tidsperiod. Låten rockar och svänger som på 70-talet!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Tacksamt att presentera låtar för det här sköna forumet. ;)


Utloggad Henric

Onödigt bra!  :rolleyes:

Snyggt lir av flinka fingrar ( och stämband med för den delen!)

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!