Forum > Färdiga produktioner

Palestisrael

<< < (2/3) > >>

Roffe H:
Javisst, vilket härligt drag, kan hålla med om sången. :) Härliga gitarrer.
/Roffe H

Asti:
Härligt röj, verkligen! Skitsnygga gitarrer och även fina insatser i övrigt!
Sången är kanske lite för ren och snygg....skita gärna till den en aning med dist o.d.  :)
Möjligen ska leadsången höjas pyttelite, men absolut kören!
Mixen är bra i övrigt! Som jag hör det kunde basen kanske varit lite tyngre, men det kan bero
på min bristande förmåga att höra bas ordentligt...
Hade jag kunnat få till det här tunga soundet skulle jag gjort Taubes Nocturne så här som ett bidrag till festivalen!  B)
/Asti

Marsall:
En skön zorrow röjare!  gott för öronen  :) Ja sången måste upp och vill du så fyll på med mer reffekör o gör den liite större o basen upp ett myrben ..Rock on" B)

zorrow:

--- Citat från: Gurano skrivet 24.04.2016, 22:13:46 ---Grymt bra ös - sången ska upp lite, annars har jag inget att tillägga egentligen. När du höjt sången (om du höjer vill säga) så sparar jag ner den :D

/Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano, har skurit och pillat upp sången lite till inkl kören.  :D

--- Citat från: Dividend skrivet 24.04.2016, 22:31:40 ---Lite arabiska skalor på inledande solot?
Snygga riff - flyter på bra. Kanske ska sången upp lite som sagts.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Jag har en förkärlek för lite orientaliska inslag.

--- Citat från: MOMA skrivet 25.04.2016, 13:01:49 ---Sköna influenser i slingorna! Och som sagts, bra energi - rakt igenom. Om det ska dras i några kranar för att få fram leaden skulle jag dra försiktigt, kanske du kan ge den lite mer utrymme genom att skära ut lite med eq, snarare än att höja. Ibland känner jag att just energin och öset tappar när sången blir "liggandes ovanpå"...typ. Om jag skulle lyfta något så är det nog kören i mitten och slutet - den kunde få kliva fram 3 db - eller så.

Bra låt, bra balanser och kraft!

MOMA

--- Slut citat ---

--- Citat från: MOMA skrivet 25.04.2016, 13:01:49 ---Sköna influenser i slingorna! Och som sagts, bra energi - rakt igenom. Om det ska dras i några kranar för att få fram leaden skulle jag dra försiktigt, kanske du kan ge den lite mer utrymme genom att skära ut lite med eq, snarare än att höja. Ibland känner jag att just energin och öset tappar när sången blir "liggandes ovanpå"...typ. Om jag skulle lyfta något så är det nog kören i mitten och slutet - den kunde få kliva fram 3 db - eller så.

Bra låt, bra balanser och kraft!

MOMA

--- Slut citat ---

Japp, jag har också svårt för när sången ligger utanpå mixen i denna typ av musik. EQat en del och tror den ligger kvar i mixen med större tydlighet.

--- Citat från: MaxB skrivet 25.04.2016, 15:27:26 ---Vilket driv!
Ja, sången ska tydliggöras på något sätt.

--- Slut citat ---

Tack för tyck! :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.04.2016, 15:35:44 ---Javisst, vilket härligt drag, kan hålla med om sången. :) Härliga gitarrer.
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack Roffe! Kul att gitarrerna fallet på läppen. :D
--- Citat från: Asti skrivet 25.04.2016, 15:58:26 ---Härligt röj, verkligen! Skitsnygga gitarrer och även fina insatser i övrigt!
Sången är kanske lite för ren och snygg....skita gärna till den en aning med dist o.d.  :)
Möjligen ska leadsången höjas pyttelite, men absolut kören!
Mixen är bra i övrigt! Som jag hör det kunde basen kanske varit lite tyngre, men det kan bero
på min bristande förmåga att höra bas ordentligt...
Hade jag kunnat få till det här tunga soundet skulle jag gjort Taubes Nocturne så här som ett bidrag till festivalen!  B)
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti. Sången skitad och jag sjöng om lite också. Basen har jag inte rört då den mullrar ordentligt i mina lurar (lagbas) men jag kan ha fel  :unsure:.

--- Citat från: Marsall skrivet 25.04.2016, 19:55:41 ---En skön zorrow röjare!  gott för öronen  :) Ja sången måste upp och vill du så fyll på med mer reffekör o gör den liite större o basen upp ett myrben ..Rock on" B)

--- Slut citat ---

Tack för feedback. Sången skitad och utskuren. Basen har jag som sagt inte vågat röra. Provade med en höjning men tyckte att det blev för mullrigt.

Eddi:
En härligt ösig Zorrow tycker, kanske lite ösigare än vanligt gillar mellanröjet med guran o drumsen det flödar på bra där. Lägg gärna upp texten fast man hör ju tydligt vad du sjunger. Jerri hälsar "lär av Lemmy" vad han nu menar med det, fast det var förra versionen :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion