Forum > Färdiga produktioner

Toby "SpaceTime"

<< < (5/5)

Toby:

--- Citat från: Marsall skrivet 27.04.2016, 17:43:34 ---Nu vart det mycket bättre närhet o värme på versen ..snyggt! B)

--- Slut citat ---
Tack!/Toby

Toby:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2016, 18:52:24 ---Lite åt rockjazz hållet? Gillar hur låten börjar med valsångerier och sedan stabiliseras i ett kontemplativ huvuddel.

Väldigt rogivande och kören är oväntad men funkar väldigt bra. Riktigt musikaliskt alltihop.

Väldigt skönt arrat och sjunget. Känns färdigt.

Gillar det teatraliska med rösten på slutet :)

--- Slut citat ---
Jätteglad för all din fina, positiva respons! Ger en fin skjuts in i valborgshelgen. :D/Toby

Toby:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.04.2016, 15:01:37 ---Det låter riktigt gott att höra! Många influenser gör sig påminda i såväl musiken som sången, från bl.a. italiensk progressive rockmusic (ej att förakta)!

--- Slut citat ---
Ja jag lyssnade mycket på progressive förr och även nu då och då. PFM (Premiata Forneria Marconi tror jag det står för) var grymt bra. Sällan man ser någon hänvisa till dem om man inte är på något specialforum.Kul! Vad roligt att du känner sådana vibbar, inget jag kan höra själv. Tack så mycket för din lyssning och trevlig Valborg!/Toby

Eddi:
Du har fått ordning på mixen nu i denna lite speciella men bra låt - så inga mixtrix härifrån. Ingen har nämnt Zappa av någon underlig anledning så jag nämner - Zappa :D

Toby:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.05.2016, 18:20:13 ---Du har fått ordning på mixen nu i denna lite speciella men bra låt - så inga mixtrix härifrån. Ingen har nämnt Zappa av någon underlig anledning så jag nämner - Zappa :D

--- Slut citat ---
Tack Eddi skönt att du gillar mixen och låten. Ja, Zappa är ju en av husgudarna så det var kritik som verkligen värmde! :)/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion