Forum > Färdiga produktioner

Toby "SpaceTime"

<< < (3/5) > >>

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 24.04.2016, 10:51:21 ---Bättre botten/värme i sång och trummor nu! Inte så vasst längre.
I mina (skadade) öron känns sången lite för stark nu, speciellt i refr ("Like a river....").
Kanske skulle basen också sänkas ett litet, litet snäpp....
Men ändra inget förrän någon mer är inne på min linje! Mina öron är inte att lita på!  :)
Hur som helst - en jätteskön låt!
/Asti

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! Har provat att sänka sången lite på choruset här hemma och det blir nog bra. Gifter sig bättre med det andra. Bra att det vassa försvann, ett rent handhavandefel egentligen. :D Tack för konstruktiv kritik!/Toby

Marsall:
Skön o jazzig låt .. Fina prestationer på sång o lir ..Skulle väl vilja haft sången yttepytt torrare när den är ensam på versen så den blir liite varmare o när körpaketet sätter in få det längre bak ..Ja typ om dom ljudena skulle bytt plats .. Bra groovat B)

Toby:

--- Citat från: Roffe H skrivet 24.04.2016, 14:37:59 ---Håller med om att sången i refrängen kunde sänkas en aning, annars tycker jag mixen är ok. Bra låt och fin gitarr.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Håller på att skruva. Tack för fin kritik!/Toby

Toby:

--- Citat från: Gurano skrivet 24.04.2016, 15:38:20 ---Jag tycker att mixen sitter bra - behaglig låt
Har eg inga tips att ge - tja det ska väl då vara att jag inte tycker att du ska ha en Xylofin (eller vad det är) som följer gurasolot - men det är nog bara ett utslag av olika smak.

/Gurano

--- Slut citat ---
Tack Gurano! Har lagt upp en ny version idag. Det du hörde var marimba och vibrafon. Har skrotat marimban så det är bara vibran kvar. Tror att du hade en poäng där trots allt. :D/Mvh Toby

MOMA:
Det här sitter ju som nitat! Bra låt i grunden och ovanpå det ett "modigt" arr som verkligen sticker ut - den där typen av idéer som man så sällan stöter på numera. Kören som levererar en skön "art" känsla och elgitarren är särskilda favoriter. Men även helheten med en gungande skön 4/4 som får lyssnaren att bara flyta med.

Mycket bra jobb – och tre lyssningar senare är den fortfarande alive and kicking - gott betyg!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion