Forum > Färdiga produktioner

Toby "SpaceTime"

(1/5) > >>

Toby:
LÅTNAMN:SpaceTime
ARTIST/GRUPP: Toby
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:6.54
KOMPOSITÖR:Toby
PRODUCENT:Toby
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3

Hur låter detta? Tips, trix och tyck mottages med tacksamhet!/Toby
26/4 Ny version. Jobbat lite med volymer mm.

Asti:
Riktigt skön låt! Fina harmoniföljder och snyggt framfört!
Vad gäller mixen tycker jag sången och trummorna är lite för diskantrika och
blir aningen vassa. Kanske dock bara i mina öron...  :unsure:
Jag skulle önska lite mer värme (låga mellanregistret/höga basregistret) i sången och mer botten/tyngd i trummorna.
Tycker första partiet "Like a river...." gärna kunde kompletteras med en sångstämma en oktav högre!
Nu är sången väldigt låg där (frekvensmässigt alltså).
Gitarrsolot börjar lite för högt i volym, kanske kunde det sänkas något hela vägen...?
Elpianot ligger väldigt nära i mixen och kunde ev få lite mer rumsljud.
/Asti t.f. tidsresenär

Toby:
När det gäller sången såg jag att ett högt eq värde låg på en kanal där det inte skulle vara.
Att sjunga en oktav högre gör jag på andra choruset. Utan resten av stämmorna låter det aningen ansträngt  (jag är eg. andrebas  :D) så jag tänkte prova utan den i den första. Var orolig över att det inte skulle gå hem och mina föraningar infriades.  :) Ok, jag ändrar och hållera tummarna. Det var för mig en svår stämma att sjunga. Sänkt gitarrsolot ..lite. Också gett elpianot mer rymd. Du är grym på att ge kritik Asti. Tack så mycket! Lägger inte ut någon ny version idag eftersom jag inte får riktig ordning på tyngden i trummorna. (Och att jag druckit en pilsner.  :D). Nu till grillen. Önskar trevlig fredag!/Toby

Toby:
Ny version uppe med den gode Astis tips i bakhuvudet.  :)

bjurte:
Bra låt och sköna harmonier,men mixen är lite märklig.
Elpianot och basen dränker det mesta, sången kunde vara lite tydligare,skönt gitarrsolo.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion