Kontrollrummet

Sfan00 - My heart grows old

idf · 28 · 13481

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jepps.. pillat o pillat lite med Andreas låt och sitter med finjusteringarna nu då..
nu ska vi se:

LÅTNAMN: My heart grows old [breakbeat remix]
ARTIST/GRUPP: Sfan00
GENRE: breakbeat
LÅTLÄNGD: 5ish min
KOMPOSITÖR: Chromawoods orig./Sfan00 remix
PRODUCENT:idf@idfproductions
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
STATUS: Färdig låt, så de så!

ÖVRIGT: Det essentiella i mina låtar o min musik byggs upp av 909:an.. Använder Reason 3.0 o skruvar endast subtractorn, Dr.Rex , Redrum och alla effekter.. :)

Låten är omastrad, endast mixad.. :)

enjoy
« Senast ändrad: 18.03.2007, 01:25:41 by tsmalmbe »
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jonas..... jag älskar dig. Helt ärligt. Det går rysningar utmed min ryggrad medan jag lyssnar på denna.

Vet inte riktigt vad mer jag ska säga. Jag önskar och hoppas att vi kan fortsätta göra liknande grejer i framtiden!!

 :wub: :wub: :wub:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
 :wub: :wub:
tackar.. jag gillar att jobba på det sätter, att få loopar o sånt serverat o sen skruva fram allt..  :wub:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Förstår nu vad du menar med loopar o reason.
Skön ljudbild. Fast detta pallar jag inte intensivt lyssnande på...måste vara chillstämning med detta i bakgrunden.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ok vad bra.. :)
denna är ju väldigt chillout, o passar att lyssna på med lite rötjut o ett pack rökingar..!! :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
skrev fel..  :wacko:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssnar på.. För att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag druckit ett antal öl i kväll.. samt ett antal glas rödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaster.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)
« Senast ändrad: 27.03.2007, 02:30:31 by tsmalmbe »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
"riktiga låtar har flera minuters intro"

fast här blir det lite för långt. borde hända mer helt klart innan folk hoppar till nästa.

gillar samplingarna och så, och alla ljud är ruskigt snyggt tillskruvade.

Beatet när det väl kommer igång va väl värt att vänta på. nackdelen är kanske att folk som inte lyssnar på denna typen av musik har för länge sedan hoppat vidare.

väldigt snygg "percussion" i loopen hela tiden, snygga ambienta ljud, graintables....?


vid 09:39 får syntbasljuden lite mer dominans i ljudbilden, gillar det. 10:06, love it, snygga hits!!!!

11:07 :D its alive again, mycket snyggt:) snitsigt slut!

jag har en 38-minuters mix av music nonstop (kraftwerk9 som jag lyssnat massvis på och gillar, jag har vidare 8-10-minuters DM- och recoilgrejjor som jag gillar mycket.

Problemet är att folk vill hoppa ut genom fönstret halvvägs in i de låtarna :) ok, denna lounge-dnb funkar ju lite nyggare som bakrgrunsmusik, så en funktion till finns förvisso.

Kapa npn minut p åintrot, och ta av några loopar här och var så kommer fler att lyssna och gilla.....för det är först när man här hela som sammanhanget kommer fram.

sammanfattningsvis:
Hörde orginalet, och du har gjort en skitbra grundstomme, men bra oneliner chroma.

IDf har verkligen tillfört en riktigt snygmixning av mr reason.


skitbra jobbat bägge två!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssmra på.. Frö att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag drukit ett antal öl i kväll.. smat ett antal glasrödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaste.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)

haha det är alltid trevligt med drickande.. :)
jag har inte mastrat den än.. har för mig att jag har en kompressor efter mastereffekterna och mixrarna.. endast för att trycka ner hastiga peakar!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Inte min vanliga musik, men eftersom jag gillar både Chroma och idf, så ger jag den en chans... :wub:

Småskön, ambient stämning. Jag brukar gilla sådant rätt mycket, även om det inte är så ofta sånt finns i den musik jag lyssnar på. Kanske något händelselös för min smak, men cool bakgrundsmusik är det i alla fall. :P

Notera dock att jag aldrig lyssnar på sån här musik, så ta mina kommentarer med en nypa salt... ^_^

EDIT: var kanske dumt att skriva nånting överhuvudtaget när detta inte är min vanliga kopp med te... :wacko:
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)

basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!!  :wub:

"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Inte min vanliga musik, men eftersom jag gillar både Chroma och idf, så ger jag den en chans... :wub:

Småskön, ambient stämning. Jag brukar gilla sådant rätt mycket, även om det inte är så ofta sånt finns i den musik jag lyssnar på. Kanske något händelselös för min smak, men cool bakgrundsmusik är det i alla fall. :P

Notera dock att jag aldrig lyssnar på sån här musik, så ta mina kommentarer med en nypa salt... ^_^

EDIT: var kanske dumt att skriva nånting överhuvudtaget när detta inte är min vanliga kopp med te... :wacko:
folk brukar överlag inte lyssna på denna typ av musik, och jag tycker att de mest konstruktiva kommentarerna kommer från tredjepartslyssnare.. :P då de kan se saker som jag inte hör/ser.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lynxo: alla kommentarer är ju värdefulla tycker jag! jag brukar oxo kommentera sånt jag aldrig hör på normalt sett.



JO IDF o CHROMA: Denna låt funkar skitbra i bakgrunden...den ligger o smiskar på med sin schyssta beat, och har gått ett varv eller tre sen jag postade sist. Borgar för hög kvalitet och nice prod :)


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)

basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!!  :wub:

"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)

haha, jag hann ju skriva en roman :D

nej,en seriöst, kolla med lite icke-genre-folk som jag så kanske du kan göra en version for the masses som är lite tillrättalagd. jag har inga synpunkter på hantverket eller deelement som ingår, bara att det för de flesta händer för lite.

dock snurrar den fortfarande!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag smyger in lite och påpekar att det är jag som gjort allt, forutom grundljuden.. de är inspelade av Chroma.. :P
ja, jag tar på mig ansvaret..  :lol:

sitter nu o lyssnar på den o dricker rosévin.. trevligt trevligt.. :)
jag gillar den.. den har sin typiska karisma, och låter inte riktigt som mina andra låtar.. den här är lugnare o rivigare (  :huh: ) än alla andra..

och ja.. jag gillar ambienta ljud.. väldigt mkt..  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Ok.. men vad gillade du mina fyllesnabba remaster då? Fett å brett va? ;)

Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssmra på.. Frö att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag drukit ett antal öl i kväll.. smat ett antal glasrödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaste.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)

haha det är alltid trevligt med drickande.. :)
jag har inte mastrat den än.. har för mig att jag har en kompressor efter mastereffekterna och mixrarna.. endast för att trycka ner hastiga peakar!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)

basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!!  :wub:

"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)

haha, jag hann ju skriva en roman :D

nej,en seriöst, kolla med lite icke-genre-folk som jag så kanske du kan göra en version for the masses som är lite tillrättalagd. jag har inga synpunkter på hantverket eller deelement som ingår, bara att det för de flesta händer för lite.

dock snurrar den fortfarande!
sorry om jag verkar elak/dryg/intesnäll osv, men jag tänker faktiskt inte göra en version för "vanliga" lyssnare. :)
mitt hantverk/konstverk är såhär.. :) jag menar inget illa mot ngn, men jag vill ha det såhär och tänker itne ändra låten i sig.. !!
 ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Ok.. men vad gillade du mina fyllesnabba remaster då? Fett å brett va? ;)

Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssmra på.. Frö att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag drukit ett antal öl i kväll.. smat ett antal glasrödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaste.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)

haha det är alltid trevligt med drickande.. :)
jag har inte mastrat den än.. har för mig att jag har en kompressor efter mastereffekterna och mixrarna.. endast för att trycka ner hastiga peakar!

haha va? jag har inte hört ngt!! :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Trevligt började gunga lite zippade på ölen kände att nu får vi skriva lite medans vi lyssnar.
Fan soft o skönt. Gott att ljuden känns snälla mot trummhinorna efter enkvälls musiserande o det är fan inte illa att lyckas med.
Bra jobbat     ide....nej idf var det ju.....
fortsätt nu grabbar


ynot
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
for the love of god, ändra inget du inte vill :) du verkar inte alls dryg, jag bara tipsar!

allt är bara åsikter,  och jag tycker du tvärtom skriver relevant, trevlig och sakkuniga inlägg.  Va inte meningen att det jag skrev skulle "uppfattas som om jag hade uppfattat att du uppfattat mig som tyckande att du va dryg"
 :wacko: :wacko: :wacko:

klockren mening va? ;)

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
for the love of god, ändra inget du inte vill :) du verkar inte alls dryg, jag bara tipsar!

allt är bara åsikter,  och jag tycker du tvärtom skriver relevant, trevlig och sakkuniga inlägg.  Va inte meningen att det jag skrev skulle "uppfattas som om jag hade uppfattat att du uppfattat mig som tyckande att du va dryg"
 :wacko: :wacko: :wacko:

klockren mening va? ;)

:D
det är fint att skriva så.. :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Tack för mastringen, Hegobald! :D Den är godkänd som fylleremaster, haha.... själv verkar jag inte kunna mastra utan att komprimera sönder låtar.

Fan sitter alla och super eller? :wacko: Själv har jag dragit i mig några Stockholm 7,2:or och funderar på att beta av min sista Innis&Gunn som står i kylen. :)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Trevligt började gunga lite zippade på ölen kände att nu får vi skriva lite medans vi lyssnar.
Fan soft o skönt. Gott att ljuden känns snälla mot trummhinorna efter enkvälls musiserande o det är fan inte illa att lyckas med.
Bra jobbat     ide....nej idf var det ju.....
fortsätt nu grabbar


ynot
jag tackar ödmjukast. personligen försöker jag att anpassa min musik efter den naturliga lyssningen.. alltså mer mellanregisterbetonat, och inga direkta dunderfrekvenser öv er 15 kHz eller under 80Hz..
denna låt däremot är ganska djup i basen.. men har man små högtalare som inte klarar långt ner är det lugnt.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Tack för mastringen, Hegobald! :D Den är godkänd som fylleremaster, haha.... själv verkar jag inte kunna mastra utan att komprimera sönder låtar.

Fan sitter alla och super eller? :wacko: Själv har jag dragit i mig några Stockholm 7,2:or och funderar på att beta av min sista Innis&Gunn som står i kylen. :)
ahh nu hittade jag låten..
det är lite mer tydlighet i den nu.. :) fint..

jag dricker bara ett glas vin innan maten..  :P
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack för mastringen, Hegobald! :D Den är godkänd som fylleremaster, haha.... själv verkar jag inte kunna mastra utan att komprimera sönder låtar.

Fan sitter alla och super eller? :wacko: Själv har jag dragit i mig några Stockholm 7,2:or och funderar på att beta av min sista Innis&Gunn som står i kylen. :)


japp , ska fira (?) mitt 400:e inlägg med att hämta mer vin här, efter whiskyn :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Tack för mastringen, Hegobald! :D Den är godkänd som fylleremaster, haha.... själv verkar jag inte kunna mastra utan att komprimera sönder låtar.

Fan sitter alla och super eller? :wacko: Själv har jag dragit i mig några Stockholm 7,2:or och funderar på att beta av min sista Innis&Gunn som står i kylen. :)


japp , ska fira (?) mitt 400:e inlägg med att hämta mer vin här, efter whiskyn :)

jag firar isf. mitt 7 inlägg med att rulla en cigoch äta paj!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Ja det här låter fint inget snack om saken kommer in lite detaljer då och då, känns som det stegras undan för undan och liksom vacklar lite fram och tillbaka i intensitet COOLT helt enkelt. Det finns nån slags röd tråd som trots att det är samma grundtema på melodin i "pianot" ändå gör att man upplever det som att den ändras.

Kan man inte ha sång i den här gengren? Jag upplever det som fullt möjligt utan att det skulle bryta sönder eller få det att bli till nåt slags misch masch av stilar eller hamna i diskoträsket. Tror det skulle passa om man går in med ett ganska Bluesig anslag på sång melodin med en dramatisk antingen ganska minimalistisk eller tvärtom en ganska omfattande story i texten. Typ nån slags feeling mot en installation eller nåt, den är ju lång och fin så det skulle kunna bli en jäkla dansupplevelse live. Läser ju och förstår att den här är färdig så jag bara spånar och frågar lite. Fint jobb herr Idf.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag tackar ödmjukastest hr Göran.. om du vill pröva med sång, så pröva på.. :) sen kan du skicka över sången separat så mixar jag ihop allt o det.. :)

btw låten har ju redan sång.. ;)

Göran, om du har ngn låt du be3höver upphottad, kasta bara över den så remixar jag den gärna.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se