Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 08.10.2007, 22:51:03 ---Trolltrumman stämning ger,
genom lägereldens flammor man ser
en man vars stilla klagosång
har fastnat på livets udda gång.
JAvisst låter detta färdigt, fast skruva kan man ju till lust o leda. Jag tycker denna blev en fin och känslig samemans klagovisa. Sången har du fått verkligt snygg med balanserad stämsång.
Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten. Bilden som jag försökte utrycka i ord i början på inlägget.
Helheten e ju grymt snygg, mycket personligt och eget grepp, önödigt att gräva i genre påsen, detta är Harmonica Mike som bäst! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Hej Johan.
Fin dikt i början som sätter stämningen i låten.Funderat mycket på vad jag skulle göra av denna.Jojk temat har jag burit på i flera år.Känner mig nöjd i hur det blev när det blev klart..
Men..det finns ju alltid ett sådant.Jojk (etnic)delen är stark och behållningen i låten även om pianosolot är snyggt.Kanske gör jag enligt ditt förslag längre fram, när allt sjunkit in,..Testar den på Norrbottens radion så får vi se vad som sägs,om dom spelar den vill säga..Dom gillar dansband där :P LOOOVISAA..Given hit!
Tar nog lite botten ur basen enligt Tsm:s tips,men bara lite så inte trycket från det mörka försvinner.
"Harmonica mike som bäst"... :wub: Tack kompis.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
--- Citat från: mahan skrivet 08.10.2007, 22:51:03 ---Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten.
--- Slut citat ---
Håller med här. Från lägerelden, till symfonihallen.. not good. Håll det enkelt, det är i det som denna låts styrka finns i mitt tycke.
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.10.2007, 23:08:12 ---Mjah, soundet var väl OK, det bara passade inte in i den här låten tycker jag. Men närmast var jag ute efter det att det inte alls passar med virvel, bra eller dåligtljudande, i denna låten!
--- Slut citat ---
Jaha...Kanske Vispar? Jag har nåt visp liknande i nån plugg. Inte funderat på virvelns vara eller inte vara..Kanske har du rätt..Möjligen kan pukorna gå i ett annat arr,tillsammans med ett utbyggt träknack som ligger till vänster under det lugnare partiet,för att knyta ihop säcken på den ösiga delen,,Jag donar lite till,kan ju göra ett par olika verrar..Förresten jag har ju byggt en cajon...Måste testa den..
Mvh
Micael
Emulator:
oj, här har det hänt saker.....måste lyssna mer innan comment.
återkommer!
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.10.2007, 23:26:59 ---
--- Citat från: mahan skrivet 08.10.2007, 22:51:03 ---Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten.
--- Slut citat ---
Håller med här. Från lägerelden, till symfonihallen.. not good. Håll det enkelt, det är i det som denna låts styrka finns i mitt tycke.
--- Slut citat ---
Jo det finns poänger T..Johan ville från början när han hörde den första gången att jag skulle fortsätta på den ödsliga stämningen i låten.
Tanken med höjningen var att jag skulle lira ett munspel i tredje poition(moll),då jag saknade spel för c#mollet..Tyckte att det inte blev bra så jag lirade piano istället..Det är ju snyggt lirat,men kanske gör sig bättre i en annan låt..Nu har ni satt griller i huvudet på munspelslirarn..
Det finns en lösning till,förlänga låten så jag kommer tillbaka till en eller 2 sång verser till..för att göra låten till en 8o% lägerelds låt..
Andra instrument på ös delen..vilka? Går nog bet där...
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida