Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!

<< < (11/15) > >>

Harmonica mike:
Japp!
Donat med denna idag.Ser den som finalmix,men jag har lite trötta öron så..hjälp mig om ni hör något som avviker..från det nomala :P

Mvh
Micael

tsmalmbe:
Dundrande bas. Sången kunde vara riktigt pyttelite högre tycker jag. Trumspelet kring 1:30 framåt låter orealistiskt och monotont. Jag skulle skippa den där "fis-fis" hihatten helt, använda kanske plåtar istället. Och så tycker jag inte virveln hämtar något till det hela.

Annars blir det nog bra betyg på den här i all sin enkelhet.

mahan:
Trolltrumman stämning ger,
genom lägereldens flammor man ser
en man vars stilla klagosång
har fastnat på livets udda gång.

JAvisst låter detta färdigt, fast skruva kan man ju till lust o leda. Jag tycker denna blev en fin och känslig samemans klagovisa. Sången har du fått verkligt snygg med balanserad stämsång.
Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten. Bilden som jag försökte utrycka i ord i början på inlägget.

Helheten e ju grymt snygg, mycket personligt och eget grepp, önödigt att gräva i genre påsen, detta är Harmonica Mike som bäst! :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.10.2007, 20:14:10 ---Dundrande bas. Sången kunde vara riktigt pyttelite högre tycker jag. Trumspelet kring 1:30 framåt låter orealistiskt och monotont. Jag skulle skippa den där "fis-fis" hihatten helt, använda kanske plåtar istället. Och så tycker jag inte virveln hämtar något till det hela.

Annars blir det nog bra betyg på den här i all sin enkelhet.

--- Slut citat ---

Tsm då:
Jo jag kände på mig att basen lät lite skumt.Trött i öronen så jag slängde upp..Receptet blir väl skära rubbet under 80 cirkus..eventuellt lite till..kanske en nivå sänkning först..Trummorna på sväng delen..Jo det är ju loopat med lite fills,kan ju funka med plåt bitar eller hellre mässings varianten på highat fjärtarna :lol:  ..Testar.

Virveln då,ja som jag har skruvat i den rackaren,tyckte att den lät bra..Förmodligen så lät den bara..ez är ingen lek..Det är det där rumsljudet som gör det så marigt,tillsammans med ett mycket ezigt virvel ljud..Och så fort man lägger nåt volymförstärkande på mastern så sabbar man soundet på virvel dj...n.Svårt att komma runt problemet,men jag är en envis rackare - det ska gå! Förmodligen så blir jag expert på trumsound,eller knäpp :lol:

Tack för feedbacken.

Mvh
Micael

tsmalmbe:
Mjah, soundet var väl OK, det bara passade inte in i den här låten tycker jag. Men närmast var jag ute efter det att det inte alls passar med virvel, bra eller dåligtljudande, i denna låten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion