Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!
Harmonica mike:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.09.2007, 00:05:10 ---Låter mycket bra, tycker du får till din produktioner bättre och bättre. Hittar inget att klaga på inspelning&mix.
Kul taktart, blir nån mysko Bo Diddley-gung fast i sextakt. Och vid 1:42 hör man Jan Johanssons ande... Jojken är kul, men jag vet inte om den egentligen lyfter låten. Basen är bra, gillar vandringarna och att den tar lite mikropaus ibland.
Tänkte jag skulle säga något om texten, men jag har ingen aning vad det var för text, vad låten handlar om. Minns att det var svenska, men minns inte ett ord. :huh: Antingen lyssnar jag konstigt, eller så sjunger du så att texten blir oviktig.
Men det låter som sagt riktigt bra om den här. Bra jobbat. B)
--- Slut citat ---
Rattlesnake då:
Tackar för omdömet om mixen/prodden.Jag kör ju ez,har haft ett litet hell att få till soundet i det..Funderar på expansionerna eller GA 3,får se hur jag gör med det..
Bo Diddley,ja jag vet inte.Detta är en ide jag burit på länge,jojken alltså.Köpte mig en bas i somras så den har öppnat lite nya vägar lir mässigt..
Jan Andersson - :rolleyes: Ingen dålig liknelse,fast jag lirar som en kratta..Polarna i bandet förbjöd mig att lira nåt annat än munspel offentligt :ph34r: Sjunga får jag dock :D
Texten då:Skarp iakttagelse där.Jag sjunger alltid in en improviserad text när jag tar ut melodin.Nu för tiden så låter jag "blarr" sången ligga kvar tills låten börjar bli klar.Det går åt fruktansvärt med energi när jag skall skriva bra texter,och tyvärr så har jag märkt att det hämmat den musikaliska skapande processen..Nästa version,som förmodligen blir "final cut" kommer att ha färdig text..Jag har en ide´om budskapet i låten..
Mega tack för kommentaren och för att du gillade låten.
Mvh
Micael
Emulator:
trångsynta bandmedlemmar du har..tycker att fler saker än munspel och sång börjar låta riktigt bra på dina grejor...be dem vakna lite ;)
equality:
Häftigt Micke! Väldigt skön stämning med indian/same-jojken. Var i Texas för sådär 30 år sedan och i kören var det en kille som kunde sjunga indiansk. Alltid tyckt det varit något mäktigt och ursprungligt med denna sång och den har ju kommit i worldmusiken och gillar verkligen de prylar Mari Boine sysslar med. Kul att du prövar otrampade(?) stigar. Det gör du bra! Var lite tveksam till pianobluespartiet vid första lyssningen eller rättare störde mig på halvtonsteget uppåt men efter ett par lyssningar - helt ok! Skulle sitta fint med rungande körer på andra hua-delen tror jag. Finns nog forummedlemmar som vill hjälpa till där. :D
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.09.2007, 23:46:53 --- Funkade mitt bas lir?
--- Slut citat ---
Åtminståne gillar jag det! :D
Sitter själv just med basseklumpen i famn o med blåsiga fingrar försöker få nåt till stånd, he he. :P
h. Johan
Harmonica mike:
--- Citat från: hawk skrivet 17.09.2007, 23:41:47 ---tjenare H-Mike
Jävligt fräck idee det här bara att köra på , måste dock hålla med Mahan ang. jojken att den blir lite för låg på slutet så antingen höj låten eller försök att hitta en annan start ton
MVH Conny
--- Slut citat ---
Hej Conny:Jo det här kan nog bli rätt bra om jag fixar det tänkta jazz liret,jag är ju definitivt ingen pianist.Jag har mycke musik i huvudet - men det är alldeles för lång väg ned till fingrarna.Tycker nog att det börjar klia i armbågen,så det tar sig :D
Ingen fara med sången,jag når lägre,men jag ville ha det så här.En sliten Same feeling på jojk delen,det skulle låta konstigt om jag sjöng rent ala´baryton rösten..Däremot så låter det konstigt när jag går tillbaka från höjningen harmoni mässigt,det måste jag fixa till..
Tack för comment,den värmde gott..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida