Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!

<< < (3/15) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 17.09.2007, 23:08:56 ---Det var ju som på beställning  ;)  Här hittar du andra vägar med trummor och komp. Luftigt och gungigt! SKönt när du går djupt ner med rösten.

SKön sak. Utveckla!

Hehe ca: 1:20 du kunde inte hålla dig ifrån kompet med dubbelslagen på virveln. Synd, du har med något liknande i många låtar nu. Kunde kanske varit fritt från det kompet i denna?

--- Slut citat ---

DG:
Ja det var en vänlig själ som tipsade mig om att gå ifrån det traditionella trum och bas kompet i en annan låt och söka lite nya vägar,och då blev det så här.. Thanx DG,denna kommer jag att dedikera till dig när det blir dags för skivan..

Utveckling av låten då: Ja jag ville kolla om arret höll,jag är sugen på att flippa ut mer i jazz delen på piano och kasta in lite mer ackords prylar och lira på..,om jag fixar det vill säga..
Vidare så tycker jag inte det låter snyggt när låten kommer till baka till C#moll. Kastar nog om,lite där..Det måste oxå in mer sångverser,nu ligger det bara en "blarr "sång i den befintliga..Blarr sång:Ja det är en första inspelning helt improviserat,som fått följa med så här långt,men inte vidare till version 3...

Trummorna då: Dubbel slagen på virveln..Tja det är en loop :ph34r: vilken jag modifierade lite grann..Lovar dig att jag kapar lite där :P

Tack för comment,den värmde gott!

Mvh
Micael

Emulator:
shit...ovanligt.

gillar trumgrejjorna, och jojken, resten låter trevligt också, men inte riktigt samma fängslande feeling.  du kommer ha PM.

hawk:
tjenare H-Mike

Jävligt fräck idee det här bara att köra på , måste dock hålla med Mahan ang. jojken att den blir lite för låg på slutet så antingen höj låten eller försök att hitta en annan start ton

MVH Conny

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 17.09.2007, 23:10:56 ---Lyssnar äntligen,

Intron e skitsnygg, och otroligt lågt kommer du med sången,
jahaa så kommer vi in i lappjazzens värld, jäkla snygg den insvängda jazzdelen, måste dock fundera ett tag om den passar in här. Men skitsnyggt lirat, trummorna lite tunga kanske....

Och otroligt nog har du lämnat bort munspelet, klokt övervägt, här är det mörka instrument som gäller!

Inte för mycket reverb på jojkhet, annars sitter det så tusans fint, genre skulle vara kul att veta!
Ja ja ja, Mike, alltför kort denna nu, snygga stämningar mera flöjt och kanske t.om lite längre jazzdel, månne det går att köra jojk i jazzen , testa!

Mycket positivt och snyggt, laikit!

h.  Johan

--- Slut citat ---

Tjenare Johan.
Ja jag hade stora bryderier om huruvida detta skulle funka..Jag tror du har en poäng om att lira lite mer piano på den rockiga delen,låten är ju rätt så kort..Vidare så är jag skeptisk till att gå tillbaka till C#mollet,tycker det blir oharmoniserat på nåt konstigt sätt..Sedan måste det in mer sång,det ligger ju bara en sångvers,med blarr sång..Konstigt att ingen har sågat det? :D

Om man ser till Jazz delen,jag tycker att det förstärkte den ödsliga stämningen i låten.Om jag bara spelar lugnt och fint och inte flippar iväg på pianot.. :ph34r: Där satt väl cellon gjuten? Funderade först på en hammond,eller en gura..När jag körde in cellon så fick jag en aha upplevelse..Den återknyter ju oxå lite till det andra..

Munspelet: Ja jag höjde låten ett halvt steg för att ge plats för ett G-munspel i andra position - men det lät inte bra.Så jag drog igång pianot istället och det ångrar jag inte.Kanske inte riktigt hundra lirat på pianot...Vi får se vad Wernis säger..
Jojk i Jazz delen,intressant tanke - skall prövas..

Tack för comment och bra feedback Johan,det går framåt musicerandet men ibland så tvivlar man på sin egen förmåga och behöver andras infallsvinklar..
Dessvärre så har jag ingen plugg som kan generera ett panflöjts sound..Snopet..Så jag kör så här,längtar redan efter version 3!

Funkade mitt bas lir?

Mvh
Micael

Rattlesnake:
Låter mycket bra, tycker du får till din produktioner bättre och bättre. Hittar inget att klaga på inspelning&mix.

Kul taktart, blir nån mysko Bo Diddley-gung fast i sextakt. Och vid 1:42 hör man Jan Johanssons ande... Jojken är kul, men jag vet inte om den egentligen lyfter låten. Basen är bra, gillar vandringarna och att den tar lite mikropaus ibland.

Tänkte jag skulle säga något om texten, men jag har ingen aning vad det var för text, vad låten handlar om. Minns att det var svenska, men minns inte ett ord.  :huh: Antingen lyssnar jag konstigt, eller så sjunger du så att texten blir oviktig.

Men det låter som sagt riktigt bra om den här. Bra jobbat. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion