Forum > Demolåtar
forgiven-karl -Wernborg
equality:
Gillar dina jazziga ballader, stark melodi, nästan som ledmotivet i en storfilm. Snyggt komp (piano, bas, trummor) men orgeln tycker jag är lite jobbig när den ligger på hela tiden. Sången snygg som alltid, något ansträngd i de högsta tonerna men det ger också intensitet åt låten. Kommer nog att nynna på den fina grundmelodin ett bra tag.
Wernborg:
Lyssnar i laptop (igen!!) så mixen kan jag inte säga mycket om. Låter bra här i alla fall.
Låten tycker jag stundtals är lite svår att få grepp om. Temat, där delar är lånat från någon av Mumintrollsignaturerna är bra.
Får nog lyssna några vändor till innan den sätter sig.
Överlag, bra! :)
jay thomas:
Otroligt mysig låt! Tända ljus och mysa genren. Ståbas, javisst. Ståpäls, absolut!
DåligtGehör:
Ähum... man måste inte ha trummor på varje låt.
karl:
Mumin??? :rolleyes: tycker mig ha koll på den genren :P kan du precisera närmare, vore roligt att höra B)/karl
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.09.2007, 19:38:49 ---Lyssnar i laptop (igen!!) så mixen kan jag inte säga mycket om. Låter bra här i alla fall.
Låten tycker jag stundtals är lite svår att få grepp om. Temat, där delar är lånat från någon av Mumintrollsignaturerna är bra.
Får nog lyssna några vändor till innan den sätter sig.
Överlag, bra! :)
--- Slut citat ---
equality....jazzballad? Ja det kanske det är? funderar på att släppa omtaget i breaket och bara köra en gång...låten blev ju över 4 minuter :unsure: tack för lyssning
Jay thomas...nice att du gillar
Dåligt gehör....du har rätt men på denna ville jag ha trummor med lite laidbacked vispfeeling så ska försöka komma närmare det stuket....tack för lyssning / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida