Forum > Demolåtar

G - No name

(1/2) > >>

Gurano:
Tar gärna emot ideer å tankar.
T.ex. saknas något? ska något bort? vad ska upp eller ner?
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj2016_12_100BPM.mp3[/mp3]

Marsall:
För mer variation o luftighet så kanske ta bort lite gura typ verspartierna o köra bas trumma om möjligt nån enkelt släppackordriff bara el dyl o sen pang på med flowgura ..Det är vad jag kan hitte på ..Ja ett solo efter nån reffe skulle ju sitta bra också  :D  Rock on"

Asti:
Jättesnygga gitarrer och en hel del sköna harmonigångar!
Lite sång skulle sitta fint och då behövs, precis som Marsall säger,
skapas lite utrymme genom att dra ner på gitarrerna i sångpartierna.
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Marsall skrivet 04.04.2016, 10:41:50 ---För mer variation o luftighet så kanske ta bort lite gura typ verspartierna o köra bas trumma om möjligt nån enkelt släppackordriff bara el dyl o sen pang på med flowgura ..Det är vad jag kan hitte på ..Ja ett solo efter nån reffe skulle ju sitta bra också  :D  Rock on"

--- Slut citat ---
Tja det är inte mycket gura eg - bara kompdrivguran samt slinggura - ja vi får se vad jag kan hitta på.

--- Citat från: Asti skrivet 04.04.2016, 11:47:24 ---Jättesnygga gitarrer och en hel del sköna harmonigångar!
Lite sång skulle sitta fint och då behövs, precis som Marsall säger,
skapas lite utrymme genom att dra ner på gitarrerna i sångpartierna.
/Asti

--- Slut citat ---
Sång är aldrig fel men eftersom jag sällan sjunger själv så måste bollen ligga hos andra som vill haka på å sjunga. Visst kan man alltid förändra mängden gura - vi får se vad det kan bli

Tack för era synpunkter
/G

MOMA:
...och så kommer man in på KR, slår på första bästa låt och då:

Lynyrd med en nyvaken Slowhand längst fram?

Mycket spelglädje i den här, och massor av tung erfarenhet av vad som kan göras med en elgitarr! Väl spelat naturligtvis och med en skön sydstats-feel som gungar bra. Om det skulle vara något, så kanske en lite större differens mellan styckena - det finns skillnader, absolut, men om du skulle lätta gitarren längst fram och låta kompet kliva fram. Kanske med en variation i trumkompet?

Men, jag vet själv hur det är - man har skrivit, spelat in och mixat. Och då känner man alla låtens delar i detalj – på det sätt som jag som spontan lyssnare inte alls gör.

Så ta det med en nypa salt - det är en jätteskön låt du har på g!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion