Forum > Demolåtar

Marsall - Vita Ögon (Klar)

<< < (4/7) > >>

Marsall:

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.03.2016, 22:13:03 ---Spännande och underfundigt var ordet...sköna gitarrer och bra mix nu tycker /Roffe H  :)

--- Slut citat ---

Tack Roffe gör gill o push :D
Har slipat liiite guravassheter o mejslat reffesång ytterligare nu i ny ..

--- Citat från: bjurte skrivet 29.03.2016, 12:35:16 ---Marsallska underfundigheter som man är van att det ska va, spännande och kul att lyssna på!
Sången som sagt är väldigt överdynamisk, jobba lite mer med volymutjämningen, ibland får man klippa ut vissa strofer och höja/sänka dem, eller låta automationen fixat det,
och låta kompressorn jobba lite hårdare..
Men jag gillart.. :)

--- Slut citat ---

Tack Bjurte gillande och feedback :D
Har jobbat ytterligare för att vrida om kranarna o reffesången ..bytte delay och minskade lite på diskanten faktiskt, Fixade även guror som var alldeles för vassa o diskantiga.
Får nog öva mig lite först på ditt finfina tips om att jobba ord för ord höja/sänka aotomatiseringen ..Men kanoners tips som jag antecknar på en gång  B) :)

--- Citat från: MaxB skrivet 30.03.2016, 12:39:13 ---Bra mix men fortfarande svårt att höra ord på vissa håll. Mer volymutjämningar på något sätt, avseende sången, kanske är på sin plats. Flera gånger tycker jag mig höra att du sjunger 'butta', vilket är en hästmedicin (fenylbutazon) men det är väl inget du håller på med :lol:

--- Slut citat ---

Tack Max för återkoppling o gill  :D
Har försökt än en gång att mejsla fram reffesången .. Mycket som bråkar iden äre"   :mellow: :) .. höjjer man volymen bara tappar den groovet tycker jag ..Men vässade ner lite gura ändå ...
O butta" is da shit .Jag tror jag ändrar i texten på en gång ...#  :lol:

Tack som attan ALLA ånyo för push o finfina förslag   B).. Rock on"

/Marsall

Plinka:
Jäkligt skön låt alltså, gillar dynamiken mycket.
Verserna är ju inga problem att höra vad du sjunger, men i reffarna tror jag allt det där reverbet gör att det grötar ihop sig, och man hör inte orden. Men det är ju också det där reverbade gastandet som blir så go kontrast mot verserna... hmmm....kanske går det att kompromissa lite på reverbet, skulle vara intressant om du testade, för jag tror inte på att höja sången mer, då kommer den att sticka ut för mycket. Alternativt att du i första reffen eller så lägger en lead som har samma reverb som i versen, och gastandet mer i bakgrunden och sen resterande reffar så vet man ju vad som sjungs, ja jag vet inte bara funderingar, men man skulle ju gärna vilja att texten hörs i denna ;)

Kornstad:
Flera kul grejer i denna låten som jag gillar!
Bl a harmisarna som du gör i början och även senare i låten på guran eller basen, har alltid gillat det soundet.
Sköna tonbyten mellan de olika partierna i låten där man inte riktigt vet vart det skall ta vägen, men varje byte ändå känns helt självklart när man väl hör det.
Bra text, som jag dock har lite svårt att höra i reffen pga slinggitarren som ligger lite för högt och tar bort sången.

Me like!

Marsall:

--- Citat från: Plinka skrivet 31.03.2016, 16:08:39 ---Jäkligt skön låt alltså, gillar dynamiken mycket.
Verserna är ju inga problem att höra vad du sjunger, men i reffarna tror jag allt det där reverbet gör att det grötar ihop sig, och man hör inte orden. Men det är ju också det där reverbade gastandet som blir så go kontrast mot verserna... hmmm....kanske går det att kompromissa lite på reverbet, skulle vara intressant om du testade, för jag tror inte på att höja sången mer, då kommer den att sticka ut för mycket. Alternativt att du i första reffen eller så lägger en lead som har samma reverb som i versen, och gastandet mer i bakgrunden och sen resterande reffar så vet man ju vad som sjungs, ja jag vet inte bara funderingar, men man skulle ju gärna vilja att texten hörs i denna ;)

--- Slut citat ---

Tack Plinka för feedback o gillande :D
Har nu lagt en liten attitydleadsång på reffen med liiite dist faktiskt .tror den skar igenom ganska bra o sänkte den delayiga ..

--- Citat från: Kornstad skrivet 31.03.2016, 23:34:08 ---Flera kul grejer i denna låten som jag gillar!
Bl a harmisarna som du gör i början och även senare i låten på guran eller basen, har alltid gillat det soundet.
Sköna tonbyten mellan de olika partierna i låten där man inte riktigt vet vart det skall ta vägen, men varje byte ändå känns helt självklart när man väl hör det.
Bra text, som jag dock har lite svårt att höra i reffen pga slinggitarren som ligger lite för högt och tar bort sången.

Me like!

--- Slut citat ---

Tack Kornstad för feedback o gillande :D
Har nu lagt en leadsång på reffen o sänkt slingguran lite ..

Tack bägge för finfin feedback och frampushande . B) :wub: Ja hade det inte pushats fram förbättringar så hade jag stannat för länge sen o köpt resultatet ..KR rockar!! Tack som F..n Gottmos!!  :wub:  :wub:

Eddi:
Jäkligt bra faktiskt får lite Kent-vibbar men det är ju Marsallvibbar jag hör - flummigt men sammanhållet på samma gång, bra! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion