Forum > Färdiga produktioner

Toby "Waiting for the sun"

<< < (3/6) > >>

Toby:

--- Citat från: Marsall skrivet 25.03.2016, 20:25:02 ---Fint driv i låten o bra instrumenterande o finfin sång ini kaklet.. Hittar inget sliperi  :o :D

--- Slut citat ---
Tack Marsall! Då stoppar jag tillbaka slipen. :D/Toby

Roffe H:
Sången hittar jag inga fel på, låter bra nu. Fin låt och mix...håller med Marsall om: "inget mer slipande". Gitarrsolot gillas  :)
 /Roffe H

bjurte:
Snyggt lirat och svängigt som fa(u)nken, kaske att komp-gurkan och sången kan uppfattas som lite övervässade.
Kanon solo.. 

Toby:

--- Citat från: Bribedant skrivet 27.03.2016, 22:04:19 ---Det här var alla rätt liksom. Bra låt, väldigt bra arr, sång & lir utan problem.
Är reverb allergiker så möjligen hade jag föredragit en torrare mix men det är inget som sabbar helhetsintrycket på den här. Gott jobb.
Du har The Tubes i skivbacken kanske?  :D

--- Slut citat ---
Är det reverbet precis i början på sången (talet) som du tänker på? Jo det kan vara aningen mycket. "White punks on dope" och "What do you want from life" är favoriter på livedubbeln "What do you want from live" och den första jag hörde med dom. Blev knockad. Också "The Completion backward principle" är en fantastisk platta med grymma låtar. Detta är faktiskt andra gången jag blir jämförd med The Tubes på KR.  Första gången var med en låt som heter "This is the time". (Finns kvar här om du är intresserad). Skitkul för jag tänker inte på att det ska låta som det ena eller andra när jag gör låtar. Så din jämförelse är häftig för mig! :D Tusen tack för lyssning och tyck!Talk to ya later(TCBP)/Toby

MaxB:
Härligt med så många intressanta delar som låten är uppbyggd med!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion