Kontrollrummet

equality - Grace

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skäms nästan över lägga upp nåt här när man hör vilken fantastisk hög klass det är här på KR. Tyckte mig få ett uns inspiration och resultatet blev väl inte riktigt... Ja, ja såga på bara.


16-03-23 18:39: Ny version efter era fina råd. Varierat trummorna och kortat ner första sektionen. Byggt om låten kan man säga. :-)
« Senast ändrad: 23.03.2016, 19:40:37 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att lyssna på! Välkommen tillbaka från de fantastiska fågelbilderna till musiken. Du är en remarkabel fågelfotograf!

Att du softar efter ungerfär en och en halv minut känns skönt, då de teman som du spelat innan, redan är bekanta.
Hur är det med sångrösten? Den skulle behövas för att ge mer. Efter två minuter kommer tema tillbaka som skulle motsvara andra versen måhända...

Basisten får sig ett solo på slutet.  :) 
« Senast ändrad: 23.03.2016, 10:02:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Underbart litet jazzigt stycke! Det räcker gott med enbart tre instrument när det framförs så här!
Hörde för mitt inre en vända på pianot med temat en oktav upp....
Fint pianoljud, även om det låter lite dist vid några tillfällen! Skitsnygg kontrabas!
Känner Esbjörn Svenssons ande sväva över det här!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Verkligen härligt lite stycke jazz...kul att höra dig igen  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Verkligen inget att skämmas för! Jättebra. Tycker att början är någon runda för lång. Farligt att tjata ut det snygga temat. Kul att höra dig igen. Själv är jag tillbaka här efter ett uppehåll sedan 2009. Riktigt kul att vara igång igen./Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det låter bra. Lite jazz, lite "folk"? lite dominanta trummor kanske.

Härligt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
högerfoten kunde inte va still o inte vänster heller för den delen o ändå var dom korslagda  :o :D ..finfin plink o baslir . jazz som den är som bäst..skön stund!  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skönt att lyssna på! Välkommen tillbaka från de fantastiska fågelbilderna till musiken. Du är en remarkabel fågelfotograf!

Att du softar efter ungerfär en och en halv minut känns skönt, då de teman som du spelat innan, redan är bekanta.
Hur är det med sångrösten? Den skulle behövas för att ge mer. Efter två minuter kommer tema tillbaka som skulle motsvara andra versen måhända...

Basisten får sig ett solo på slutet.  :) 

Ja, ganska rudimentär låt egentligen men det equaliska huset förmår inte mer just nu. Gjorde om låten något.

Underbart litet jazzigt stycke! Det räcker gott med enbart tre instrument när det framförs så här!
Hörde för mitt inre en vända på pianot med temat en oktav upp....
Fint pianoljud, även om det låter lite dist vid några tillfällen! Skitsnygg kontrabas!
Känner Esbjörn Svenssons ande sväva över det här!
/Asti

Esbjörn, ja vílken lirare.. :wub: Går nog att variera mer. Försökte väl mig på att sammanlänka ett förhoppningsvis lite melodiös del men en mer rytmisk. Kul att grundstuket tilltalar. Efter nyrenoveringen nu tycker jag att det blev lite mer balans mellan de två(?) Jo, jag har sett över disten också. Pressade nog mixen för hårt.

Verkligen härligt lite stycke jazz...kul att höra dig igen  :)
Roffe H

Tack Roffe! Det samma!

Verkligen inget att skämmas för! Jättebra. Tycker att början är någon runda för lång. Farligt att tjata ut det snygga temat. Kul att höra dig igen. Själv är jag tillbaka här efter ett uppehåll sedan 2009. Riktigt kul att vara igång igen./Toby

Byggt om den bl a efter dina kloka råd. Man blir ju helt hemmablind efter ett tag. Jo visst kommer jag ihåg dina snygga alster från forum studio.se bl a. Vilket ställe!  :D Kommer t o m ihåg låten du har uppe här. Kul att du är tillbaka!

Det låter bra. Lite jazz, lite "folk"? lite dominanta trummor kanske.

Härligt!

Folkjazz kanske? Tweakat trummorna en hel del, hoppas till det bättre.

högerfoten kunde inte va still o inte vänster heller för den delen o ändå var dom korslagda  :o :D ..finfin plink o baslir . jazz som den är som bäst..skön stund!  :D

Hej! Ledsen att jag sumpade co-labbet senast, gäller ju Mr G också. Samvetet skaver... Tack för att tog dig tid att lyssna ändå.


                                                    -------------------------------------------

Tack för lyssning och kommentarer hörni! Fantastiskt ställe det här egentligen. Nu version efter goda råd från KR.
« Senast ändrad: 23.03.2016, 19:55:49 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
skön inledning, riktigt härligt pianoljud också, vad är det för plug?

Har du inte någon ny på gång med svensk sång, är sugen på att höra din stämma igen.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Underbart. Est som asti var inne på skiner igenom.

Förbättringspotentialen ligger i att sy ihop delarna som nu låter lite var för sig. Trodde den skulle sluta två-tre gånger.

Möjligen ett oktavpiano eller jazzgitarr för att accentuera tema ibland.

Bra!!!!


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Eftersom man är en hjälplöst inbiten fan till Anders Widmark, och ständigt knatar iväg så fort att råkar sätta sig vi tangenterna, så värmer det att höra jazz i den hör genren. Lättsamt, bra diskret beat och en upplyftande fantasifull känsla som smittar.
Impad av hela arret och inte minst av basisten som kliver fram just så pass att hela stycket får "liv".

Mycket trevligt att lyssna på, och just därför kommer här en formell beställning:

MER!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skönt jazzlunk från EQ!!
Hade inte haft ngt emot en längre version och med lite skönsång till dock.

Tycker alltid du får till sköna harmonier och en stämning i dina alster som triggar mig.
Har ju bara varit tvungen att sätta melodi och text på ett par av dem.   ;)
Me, Myself & I


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Apropå den eminenta musikstil som du ägnar dig åt - jag tror att Anders Widmark fortfarande ha sina tisdagskvällar på Kolingen - med mycket bra gäster. Rekommenderas om du hittar ett datum:)

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra grund - saknar sång dock!  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nu limmar det än bättre ..Melodin sätter sig verkligen på näthinnan..Jag tar en lyss till..  :D


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Lyssning 4 - fortfarande kvallel!! (inte så vanligt faktiskt :)

God Påsk

MOMA



MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
skön inledning, riktigt härligt pianoljud också, vad är det för plug?

Har du inte någon ny på gång med svensk sång, är sugen på att höra din stämma igen.

Muciserandet har legat nere under lång, lång tid. Börjat lite igen. Pluggen är Alicia Keyes samplade piano.

Skönt jazzlunk från EQ!!
Hade inte haft ngt emot en längre version och med lite skönsång till dock.

Tycker alltid du får till sköna harmonier och en stämning i dina alster som triggar mig.
Har ju bara varit tvungen att sätta melodi och text på ett par av dem.   ;)

You're wellcome dear friend. Har annars en bunt låtar som skulle lyfta med din väna stämma.

Apropå den eminenta musikstil som du ägnar dig åt - jag tror att Anders Widmark fortfarande ha sina tisdagskvällar på Kolingen - med mycket bra gäster. Rekommenderas om du hittar ett datum:)

MOMA

Widmark gillar jag verkligen. Tycker Holly Hanna är en suverän låt, har ett par CD med honom, psalm-cd:n bl a.
Har sett honom live en gång med Sara Isaksson.  :)

Bra grund - saknar sång dock!  :D
Tackar! Gärna sång men det fixar inte jag.  :) Sax kanske, finns ju, vad jag vet, minst två duktiga lurblåsare här.

Nu limmar det än bättre ..Melodin sätter sig verkligen på näthinnan..Jag tar en lyss till..  :D

Tack återlyssning Marsall! Kul!

Underbart. Est som asti var inne på skiner igenom.

Förbättringspotentialen ligger i att sy ihop delarna som nu låter lite var för sig. Trodde den skulle sluta två-tre gånger.

Möjligen ett oktavpiano eller jazzgitarr för att accentuera tema ibland.

Bra!!!!

Jo jag vet att det mittenpartiet är stökigt hade väl ingen riktig plan innan jag skred till verket som det så vackert heter. Samtidigt kanske obeslutsamheten har ett visst värde i sig, lurar lyssnaren lite.. B) :D Tack för jag fick låna ditt säkra öra och för tipsen. Jazzgitarrtjännsten, det vet du, är alltid ledig.  ;)

Lyssning 4 - fortfarande kvallel!! (inte så vanligt faktiskt :)

God Påsk

MOMA

Men vad kul MOMA. Tackar särskilt! Glatt Påskslut själv!  :)




'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves