Kontrollrummet

Asti - It's all in my mind (f.d. Vanheden) version 2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2016-04-03: La upp texten. Mest svammel, men den är kanske lättare att följa med i så här.  :)
Edit: Fixade lite med introt och höjde basen.
Plockade i gammalt material för att öva mig mixa med monitorer i stället för hörlurar.
Resultatet upptäckte jag blev ganska likt temat till Jönssonligan.  :)
Så jag är väldigt tacksam för synpunkter på mix och ljudbild, men även på annat!
Ska t.ex wah wah:n vara med eller ska jag plocka bort den?

Titel: It's all in my mind
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:45
År: 2016

It's all in my mind
I don't see the point in giving lectures to you all
and I don't see the meaning of another dreadful call
It's all in my mind, that's how it will stay
Who am I to say to you - just take it away

Needlessly forgiving those that talked behind my back
Don't believe in retribution, focus on the track
Wait for the right time, wait and you'll see
Nothing is more comforting, not even for me  :)

Place me in a more discrete surrounding if you please
Put me in a corner where I'm feeling more at ease
I feel like a leper on a banquet for the Queen
I don't belong here anymore - you know what I mean

Don't deny the fact that you are left here all alone
and don't blame me for leaving you completely on your own
Do what you wish for - give it a try
Anytime will do just don't ask yourself why
« Senast ändrad: 09.04.2016, 12:11:58 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
1. låten är ur-skön med massor av kvaliteter - inte minst ett antal ackordsbyten som vittnar om en driven kompositör som vet hur man får intresset att vakna till hos publiken (i synnerhet de som belastats med en beatles-historia, som undertecknad)

2. Du kan lugnt fortsätta mixa med monitorerna:) Det sitter bra! Själv är jag sedan många år tvungen att begränsa tiden med lurar på huvudet. Monitorer på vettig volym har dessutom ett antal fördelar. Om rummet är ok dämpat, blir det "luft" mellan ljudkällan och lyssnaren som jag tycker att man mår bra av, en svängning som behövs för att bedöma mixen bra. Proffsen rullar ju alltid på monitorer:)

3. Om man skulle drista sig att peta i mixen på The Vanheden song, så kanske att leaden skulle kunna krypa ner i mixen en aning - bara för att skapa lite tryck i instrument och arr. Ibland kan jag tycka att sången "hamnar ovanpå" resten av arret, det låter som den är pålagd "utanpå" och energin i gitarrer, trummor och bas bara dör. Sedan skulle jag trycka på lite extra på det underbara mellanstycket! Kanon-skön växling i lunken som lyfter låten minst 34,7% (give or take 10%)

Bra låt - och kör på med monitorerna – om nu omgivningen   :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Funkar bra det där..låter finemangs ..kan hålla med liite hög sång ere som nämns  Men jag blir glad att det funkar bra.  :)

själv försöker jag göra så mycket som jag bara kan med mina nya dalishögtalare" för spara öronen ...Long live the monitors .. B)  :wub:



Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Härlig komposition med stark doft av Pink Floyd och lite mindre av The Beatles!  :D Snygga harmisar absolut. Låten spretar lite men det gör den ju spännande. Mixar nu också själv med monitorer. Såååå skönt! :)/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Verkar ju fungera helt ok med monitorer, roligt. Låter fint som vanligt...gillar när man hör sången ordentligt, tycker inte att den är för framträdande. :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jamen det är ju Lyyysande Sickan !!
Kvacket sitter snyggt och sköna harmisar bjudjs det på..
Kanske att Moma har rätt där med aningens hög lead !!
Annars 'Viken Djää..a SMÄLL !! :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härliga svängar i den här låten!
Fan, det är ju Beatles-klass då jag lyssnar här vid 128 sekunder!

Som andra sagt ligger leadvocal lite för starkt
Jag saknar tryck i basgitarren, vill ha upp den i volym.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
1. låten är ur-skön med massor av kvaliteter - inte minst ett antal ackordsbyten som vittnar om en driven kompositör som vet hur man får intresset att vakna till hos publiken (i synnerhet de som belastats med en beatles-historia, som undertecknad)
2. Du kan lugnt fortsätta mixa med monitorerna:) Det sitter bra! Själv är jag sedan många år tvungen att begränsa tiden med lurar på huvudet. Monitorer på vettig volym har dessutom ett antal fördelar. Om rummet är ok dämpat, blir det "luft" mellan ljudkällan och lyssnaren som jag tycker att man mår bra av, en svängning som behövs för att bedöma mixen bra. Proffsen rullar ju alltid på monitorer:)
3. Om man skulle drista sig att peta i mixen på The Vanheden song, så kanske att leaden skulle kunna krypa ner i mixen en aning - bara för att skapa lite tryck i instrument och arr. Ibland kan jag tycka att sången "hamnar ovanpå" resten av arret, det låter som den är pålagd "utanpå" och energin i gitarrer, trummor och bas bara dör. Sedan skulle jag trycka på lite extra på det underbara mellanstycket! Kanon-skön växling i lunken som lyfter låten minst 34,7% (give or take 10%)
Bra låt - och kör på med monitorerna – om nu omgivningen   :D
MOMA
Roligt att du hittar kvaliteter i låten! Jo, man är nog rejält präglad av Beatles!  :)
Men det ser jag inte som en belastning - tvärtom tror jag.  :rolleyes:
Skönt att mixen verkar sitta! Tycker det är svårare att höra detaljer och placering i rummet via monitorerna.
Men det kanske blir en "naturligare" ljudbild så här...
Jag funderade på om leadsången var lite för hög i de lugna verserna, tycker nog inte den är det när alla instrument är med...ska lyssna igen.
OK, du tycker jag ska höja det instrumentala mellanspelet generellt! Kanske inte är så dum idé...
Jag kör vidare med monitorerna på måttlig volym.  B)
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Funkar bra det där..låter finemangs ..kan hålla med liite hög sång ere som nämns  Men jag blir glad att det funkar bra.  :)
själv försöker jag göra så mycket som jag bara kan med mina nya dalishögtalare" för spara öronen ...Long live the monitors .. B)  :wub:
OK, du tycker också leadsången är lite för hög! Det blir en sänkning på den, åtminstone i de lugna verserna.
Ja, för allt i världen - var rädd om öronen!  :huh:
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig komposition med stark doft av Pink Floyd och lite mindre av The Beatles!  :D Snygga harmisar absolut. Låten spretar lite men det gör den ju spännande. Mixar nu också själv med monitorer. Såååå skönt! :)/Toby
Jaså, du hittar lite Pink Floyd i denna? Kul!
Roligt att du finner harmonierna snygga!  :)
Den spretar säkert en del, men spännande är ju bra!  :D
Jaha, du kör också med monitorer!? Det kanske är vanligast att mixa så..?
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt. Låter väl i mina lurar.

Tack för en stunds kontemplation! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
Roligt att du dyker upp på KR igen!
Vad kul att du gillar låt och arr! Var osäker på om jag grötat till det här!  :)
Men då kanske mixen ändå funkar...
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Verkar ju fungera helt ok med monitorer, roligt. Låter fint som vanligt...gillar när man hör sången ordentligt, tycker inte att den är för framträdande. :)
Roffe H
Tack Roffe, skönt att höra! Så du tycker sångnivån är OK!?
Kommer nog ändå att sänka den något i de lugna verserna.
Känns som att den är snäppet för stark där.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jamen det är ju Lyyysande Sickan !!
Kvacket sitter snyggt och sköna harmisar bjudjs det på..
Kanske att Moma har rätt där med aningens hög lead !!
Annars 'Viken Djää..a SMÄLL !! :D
Tack Harry!  :D
Gissar att "kvacket" betyder sången, så det tackar jag för!  :)
Ja, som sagt, leaden ska sänkas något!
Tack för din kommentar och ta det lugnt med ölen!  :rolleyes:
/Charles-Ingvar
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härliga svängar i den här låten!
Fan, det är ju Beatles-klass då jag lyssnar här vid 128 sekunder!
Som andra sagt ligger leadvocal lite för starkt
Jag saknar tryck i basgitarren, vill ha upp den i volym.
Tack Max!
Du som de flesta vill ha ner leadsången en aning och så får det bli.  :)
Jag har höjt basen i denna (ver 2). Vet inte om du hann lyssna på första
versionen, så att det kanske är den du refererar till....
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt. Låter väl i mina lurar.

Tack för en stunds kontemplation! :)

Det var skönt att höra! Ta det försiktigt bara med hörlurs-lyssnandet!  :o
Roligt om jag kunde bjuda på en stunds kontemplation!  :)
Tack för dina tankar Per!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Harry låter meddela att med kvacket avses det kvackande lätet som åstadkoms medels fot som föres upp och ned i en rythmisk
figur vilandes på en pedyl... Eller om det i detta fall sker helt  Automagiskt !!
/Doris
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
Roligt att du dyker upp på KR igen!
Vad kul att du gillar låt och arr! Var osäker på om jag grötat till det här!  :)
Men då kanske mixen ändå funkar...
Tack för din feedback!
/Asti

Det här funkar suveränt! Det är när jag lägger på fler än tre instrument på mina låtar det blir grötigt. Vet inte var jag skall göra av den fjärde instrumentalisten. Pga arbetsbrist får jag får skicka ut hen (visst är jag modern) i arbetslöshet. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Harry låter meddela att med kvacket avses det kvackande lätet som åstadkoms medels fot som föres upp och ned i en rythmisk
figur vilandes på en pedyl... Eller om det i detta fall sker helt  Automagiskt !!
/Doris
:lol:
wah-wah:n alltså! Tack Doris!  :D
Hoppas du vet var Harry har gömt sina öl!? Jag har nämligen en plan!  B)
/Charles-Ingvar
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
Roligt att du dyker upp på KR igen!
Vad kul att du gillar låt och arr! Var osäker på om jag grötat till det här!  :)
Men då kanske mixen ändå funkar...
Tack för din feedback!
/Asti

Det här funkar suveränt! Det är när jag lägger på fler än tre instrument på mina låtar det blir grötigt. Vet inte var jag skall göra av den fjärde instrumentalisten. Pga arbetsbrist får jag får skicka ut hen (visst är jag modern) i arbetslöshet. 
Skönt att du tycker det funkar! Jag skär mer i de lägre frekvenserna på sången nu än tidigare
och även på de akustiska gitarrerna. Har inte med så mycket framträdande akustiskt plock heller längre.
Detta tror jag kan vara faktorer som gör att det inte blir lika grötigt som tidigare...
Önskar jag kunde hitta en fast men ändå mjuk elbas. Väldigt snygg kontrabas du har på Grace förresten!
Och i den låten räcker arret alldeles utmärkt som det är! Tycker inte det behövs sång eller gitarr!
MOMA nämnde i den tråden en annan av mina favoritinstrumentalister, nämligen Anders Widmark, som jag tycker hittat en
egen, fantastisk spelstil med inspiration från Bengt Hallberg, Jan Johansson m.fl med inslag av gospel, folkvisa, jazz....
Ja, nuförtiden gäller det att inte formulera sig fel! Då är man rasist, chauvinist, antifeminist eller dylikt!  :wacko:  :)
Därför väljer jag numera alltid Old Speckled Hen när jag beställer öl.  :rolleyes:
Tack för din feedback Eq!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, och så här i påsktider får man väl sätta sig och gnola på den gamla klassiska refrängen "I am the hen-man, o-ohh".
/ icke-legitim mixolog




edit: skall naturligtvis heta "egg-hen" och inget annat. Phew, vilken lapsus!
« Senast ändrad: 25.03.2016, 15:55:42 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, och så här i påsktider får man väl sätta sig och gnola på den gamla klassiska refrängen "I am the hen-man, o-ohh".
/ icke-legitim mixolog
:D
coo coo cachoo! 

/Asti t.f. påskäggdonator
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Sedvanlig hög Asti-kvalitet på det här! Jag instämmer i hyllandet av dina kompositoriska (eller vad det heter :huh:) färdigheter. Wah-wan kan man säkert ta bort, men svårt att säga om det blir bättre innan man hört det. If it aint broke, don't fix it, så för mig får den gärna vara kvar.
Det här är så pass färdigt att vad jag än tänker mynnar ut i: Tja, man kunde göra så här, men å andra sidan låter det ju så bra som det är. En spontanreaktion jag fick var att körerna kunde kanske vara lite tunnare. Men nu är jag där och petar i Asti-soundet :o, känner jag, det ska vara maffiga körer (är lite nyfiken på hur många pålägg du gör per stämma, förresten) i en Asti-låt, det bara är så!  ^_^

morgonte /tf velpetter
« Senast ändrad: 29.03.2016, 10:36:14 by morgonte »
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sedvanlig hög Asti-kvalitet på det här! Jag instämmer i hyllandet av dina kompositoriska (eller vad det heter :huh:) färdigheter. Wah-wan kan man säkert ta bort, men svårt att säga om det blir bättre innan man hört det. If it aint broke, don't fix it, så för mig får den gärna vara kvar.
Det här är så pass färdigt att vad jag än tänker mynnar ut i: Tja, man kunde göra så här, men å andra sidan låter det ju så bra som det är. En spontanreaktion jag fick var att körerna kunde kanske vara lite tunnare. Men nu är jag där och petar i Asti-soundet :o, känner jag, det ska vara maffiga körer (är lite nyfiken på hur många pålägg du gör per stämma, förresten) i en Asti-låt, det bara är så!  ^_^
morgonte /tf velpetter
Jo, jag tycker det är väldigt roligt och givande att kompostera så mycket som möjligt!  :D
Wah-wah:n får nog bli kvar. Verkar inte som att någon hänger upp sig på den...
Körerna kanske är lite för påträngande/starka..? Jag gillar körer och har väl antagligen med
det i tid och otid!  :rolleyes: Varje stämma i kören har enbart ett pålägg, men leadsången dubblerar jag ibland.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Varje stämma i kören har enbart ett pålägg, men leadsången dubblerar jag ibland.
Det menar du inte! :blink: Jag måste lägga minst tre pålägg på varje stämma för att komma i närheten av dina klanger... :mellow: Antar att det beror på min tunnare röst.  <_< Lägger du på chorus eller andra effekter?
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Varje stämma i kören har enbart ett pålägg, men leadsången dubblerar jag ibland.
Det menar du inte! :blink: Jag måste lägga minst tre pålägg på varje stämma för att komma i närheten av dina klanger... :mellow: Antar att det beror på min tunnare röst.  <_< Lägger du på chorus eller andra effekter?
I regel lägger jag bara de-esser och reverb på körstämmorna, samt skär lite i de lägre frekvenserna. Har rätt begränsat tonomfång tyvärr...
Ibland, som här, lägger jag också lite Chorus. På leadsången brukar jag lägga en dubbningseffekt (ADT), om jag inte dubblerar den "på riktigt".
Det låter ju fylligare om kören ju fler stämmor som ingår. Oftast klarar jag tre stämmor och ibland - om tonarten är rätt och det inte är för
stora tonavvikelser :rolleyes: - fyra stämmor. Blir det för många körspår kan det vara svårt att få leadsången att tränga igenom har jag erfarit...
Men detta är förstås med mina begränsade mixningskunskaper!  :)
/Asti t.f. körkarl
« Senast ändrad: 30.03.2016, 12:28:13 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Men det var allt bara i början man fick Jönsonligevibbar, så fort låten kom igång bleknade allt Vanheden  :lol:
och det blev en jätteskön och bra låt! Låter som att det går bra att mixa i monitorer, gott är väl det  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jättebra!
Jag är så himla tråkig, så jag vill faktiskt inte ändra på någonting.

eller.. efter två lyssningar så kan jag känna på ett par ställen som tex i slutet där trummorna öser på lite med fills att det blir lite rörigt i mixen.
Handlar bara om ngn sekund dock, resten är klockrent härlig Asti-style.

Verkligen kul att höra att det funkar så bra för dig även med monitorerna istället för lurar.
Kör själv alltid monitorer och provlyssnar i lurar sedan.
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Men det var allt bara i början man fick Jönsonligevibbar, så fort låten kom igång bleknade allt Vanheden  :lol:
och det blev en jätteskön och bra låt! Låter som att det går bra att mixa i monitorer, gott är väl det  ;)
Jo, det är kanske mest i det instrumentala partiet i början det påminner om Jönssonligatemat!  :)
Roligt att du gillar låten! Mixningen går väl rätt så bra, men att spela in med mikrofon blir inte bra
utan medhörning i hörlurar. Om jag vänder bort monitorerna eller kör dom på låg volym är det
svårt att få bra timing i sång och gitarrspel. Kanske ska våga mig på bjurtes metod att använda
hörlurar på låg volym i kombination med fetvadd i öronen... :unsure:
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
O när du gör trummkomp o grejjer ..kör monitorer så mycket du bara kan ..O fetvadd låter ju kanon .Ska nog köra med det jag också faktiskt..
Ser fram emot mer Astisar"  B)  :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättebra!
Jag är så himla tråkig, så jag vill faktiskt inte ändra på någonting.
eller.. efter två lyssningar så kan jag känna på ett par ställen som tex i slutet där trummorna öser på lite med fills att det blir lite rörigt i mixen.
Handlar bara om ngn sekund dock, resten är klockrent härlig Asti-style.
Verkligen kul att höra att det funkar så bra för dig även med monitorerna istället för lurar.
Kör själv alltid monitorer och provlyssnar i lurar sedan.
Verkligen kul att du tycker det är bra!
Ja, usch så tråkig du är!  :D Vill ju inget hellre än att ändra på så mycket som möjligt!  B)
Du har säkert rätt i att det är lite rörigt där fillsen "löper amok".
Ska se om jag kan göra något åt det och få  lite klarare mix där!
Jo, som sagt, det funkar ju utan hörlurar så länge man inte behöver spela in med mikrofon...
Nu hade jag mycket inspelat sedan tidigare, så därför gick det rätt så bra.
Tack för feed och omtanke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag måste nog också vara jättetråkig och säga att du inte behöver ändra något  :lol: Jättefin låt detta!  :)
/Roughe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för att du avslöjade det där med Vanheden annars hade det hängt i luften att fasen det där har jag hört förut, men som andra har sagt sedan tar den ju andra vändningar som är klart Astiska - jag tycker att mixen sitter hur bra som helst, :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag måste nog också vara jättetråkig och säga att du inte behöver ändra något  :lol: Jättefin låt detta!  :)
/Roughe H
Det var tråkigt!  :( ..............men kul att du gillar låten!  :D
Tack för din råa kommentar Roughe!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten