Kontrollrummet

1up-Idre - Version 2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tjena,

En upbeat rytmisk rackare i datorspelsmusikstil a'la 90-tal. Stuket jag diggar bäst. Du också förhoppningsvis. :)

Version 2: Nu med lead :)
« Senast ändrad: 15.04.2016, 22:33:10 by 1up »


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Kul låt! Inget jag brukar lyssna på dagligdags, men jag känner igen stuket! Jag gillar svänget i kompet! Jobbar du stilenligt också - med en tracker i stället för en DAW?  :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Visst haru beatet .. nåt elekroniskt till som låter lite vridet i ljudet skulle nog tillföra fint = typ sång genom nån burk som vrider till det liite galet  :wacko: nånting till .. Beat on"  :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med Marsall lite, nånting som "piffar upp", som ger lite mer omväxling ...tycker jag alltså.  :unsure:
Svänger fint hur som helst/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ssnyggt groove.

En melodi?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra sväng - och en skön retro-feeling på arret! Gillar!
Skulle kunna vara upplägg för en lead med 90-tals "hit-tema" - släng in lite vocoder vetja  :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Härligt gött beat! Är den färdig så eller under utveckling? Det skulle ju kunna vara vilket som, och mixmässigt låter den ju klar ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hmmm jag kan inte riktigt bestämma mig.
Jag tror att jag saknar en melodislinga till detta. Skönt beat, men får lite bakgrundsmusikkänsla utan någon mer tydlig melodislinga.

Gillar basen som vandrar rytmiskt, lite Axel F-vibbar och skön avvägning på övriga instrument.
Dock hade jag nog sänkt trummorna en litet aning då de ligger långt framför övriga mixen nu i monitorerna.
Me, Myself & I


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kul låt! Inget jag brukar lyssna på dagligdags, men jag känner igen stuket! Jag gillar svänget i kompet! Jobbar du stilenligt också - med en tracker i stället för en DAW?  :)

Tackar :)

Känner du igen FastTracker 2 kanske, eller ProTracker? Det var tider det - många år sedan. Gör prylarna i Cubase - och visst låter det trackat, lite av poängen. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Visst haru beatet .. nåt elekroniskt till som låter lite vridet i ljudet skulle nog tillföra fint = typ sång genom nån burk som vrider till det liite galet  :wacko: nånting till .. Beat on"  :)

hehe Ja en lead finns och väntar. Ska pröva att lägga till den. Tack för go kommentar. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Håller med Marsall lite, nånting som "piffar upp", som ger lite mer omväxling ...tycker jag alltså.  :unsure:
Svänger fint hur som helst/Roffe H

Tackar och bockar. :) Lead kommer.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Bra sväng - och en skön retro-feeling på arret! Gillar!
Skulle kunna vara upplägg för en lead med 90-tals "hit-tema" - släng in lite vocoder vetja  :D

MOMA

Stort tack, vocoder? Jo visst, skulle kunna vara nåe helt klart. Får tänka lite.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Härligt gött beat! Är den färdig så eller under utveckling? Det skulle ju kunna vara vilket som, och mixmässigt låter den ju klar ;)

Tack :) Trivs med flowet, flytet, stegring och break. Det är väl typ kanske så långt det blir, men en lead finns som jag prövat lite med.

Ljuden lirar rätt bra ihop det gör de.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Hmmm jag kan inte riktigt bestämma mig.
Jag tror att jag saknar en melodislinga till detta. Skönt beat, men får lite bakgrundsmusikkänsla utan någon mer tydlig melodislinga.

Gillar basen som vandrar rytmiskt, lite Axel F-vibbar och skön avvägning på övriga instrument.
Dock hade jag nog sänkt trummorna en litet aning då de ligger långt framför övriga mixen nu i monitorerna.

Tjena, ja basen är min favorit. Melodiska baser är vad jag gillar mest. Ja bakgrund är det nu mer, har en leadpryl jag utvärderar.

Har hört samma om trummorna. Lite starka.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Brassackorden som spelas alldeles i inledningen fastnade jag för - tror det är samma som i James Bond - Goldfinger, kanske finns i fler bondfilmer. Därifrån jag minns ackordet åtminstone. :)



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny version uppe :)

Var? I första inlägget såklart!
Men jag förväntade mig leadsång och därav blev intet...
« Senast ändrad: 15.04.2016, 22:58:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ny version uppe :)

Var? I första inlägget såklart!
Men jag förväntade mig leadsång och därav blev intet...

Nej ingen sång tyvärr, tanken är instrumental. :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst, där blev den "uppiffad", trevlig melodi och mycket mer intressant nu.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil