Forum > Demolåtar
Kornstad goes dark...
MOMA:
Du, måste få lite mer tid - med sånt här material förväntar vi oss mer! Bra känsla och energi rakt igenom.
Man skulle kunna hoppas på ett giftigt gitarr-solo någonstans där vi blir snuvade på resten :)
MOMA
Marsall:
finfin ljudbild o mix ..hörde ett piano som drunknade i havets djup lyft det i nästa mix lät bra det med ..Cool o bra sång o bra sångljud..undrar vad för fina pluggar som gör det så gott ljud på sången ?? :unsure: :D bra spännande låt! B)
Kornstad:
Haha, skippade faktiskt ett möte ikväll för att kunna få tid att fortsätta med låten. :)
Japp, skall nog försöka klämma in ett litet solo också.
Bra noterat där, pianot kanske man kan höja en liten aning till.
Tanken är att det skall vara en sköna matta av ljud där men kan höra de enskilda instrumenten om man vet att de finns och lyssnar efter dem, men man skall inte direkt höra ett enstaka sådär direkt som sticker ut, förutom gitarren då kanske.
Det är tre pluggar på sångspåret, i turordning:
1. Cubase std compressor mono
2. Cubase std eq
3. CLA Vocals mono/stereo
Därefter har haf ett FX-spår med Cubase std stereo reverb som jag kan jobba med utan att påverka själva sången i sig. Men lite för mycket av den varan just nu då. ;)
stajo:
ja precis fram med pianot B)
Tycker det är en skön melodi dock skär skriet lite i mina öron :D.
Basen är ju hur cool som helst.
Tycker dock melodin och övriga instrument flyter ihop lite väl mycket, kanske på något sätt tydliggöra sången?
spännande inriktning som jag tycker du skall utveckla.
Toby:
Riktigt snygg del med basspelet. Hoppas på ett fett gitarrsolo där! Kommer att bli bra./Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida