Forum > Demolåtar

Kornstad goes dark...

<< < (5/6) > >>

Leif:
Riktigt bra detta!
Upplägget funkar fint. Det enda jag saknar är en refräng på pianodelen. Samt slutet med samma riff fast utan piano.
Sen skulle det såklart sitta fint med ett förlösande solo efter det coola baspartiet.
Verserna ger fina "My Dying Bride"-vibbar. Jäkligt snyggt.

Den här vill jag följa. :)

Gött jobbat såhär långt!

Kornstad:
Hej Leif och tack för dina tankar och idéer!

Har ett utkast på refräng som är liknande det jag fick av dig, vilket bekräftar att jag är på rätt spår.
Även tanken om growl finns med och grannen är bokad för en lite "sång"session.  :)

Har inte riktigt bestämt hur jag skall göra med det snabba partiet dock.
Jag gillar det i sig, men vet inte riktigt om det passar ihop med texten.
Skall labba lite med text och se om man kanske kan gå över lite mer i frustration och ilska där, annars kanske det är bättre att använda det i en annan typ av låt.

Roffe H:
Glömde att kommentera bas och gitarrspel, kanonbra.  :)
/Roffe H

Leif:

--- Citat från: Kornstad skrivet 17.11.2016, 10:44:56 ---Hej Leif och tack för dina tankar och idéer!

Har ett utkast på refräng som är liknande det jag fick av dig, vilket bekräftar att jag är på rätt spår.
Även tanken om growl finns med och grannen är bokad för en lite "sång"session.  :)

Har inte riktigt bestämt hur jag skall göra med det snabba partiet dock.
Jag gillar det i sig, men vet inte riktigt om det passar ihop med texten.
Skall labba lite med text och se om man kanske kan gå över lite mer i frustration och ilska där, annars kanske det är bättre att använda det i en annan typ av låt.

--- Slut citat ---

Låter lovande! :)
Ser fram emot kommande versioner.
Riktigt bra såhär långt i alla fall.

spacetrucker:
Låter bra detta, tungt och ödesmättat. Det enda jag inte gillar är synten (?) som bubblar på i bakgrunden i partiet vi 66 på KR-spelaren.

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion